EveTime                  


killboard



JMU

A ködöktől a boosterekig
(Update: 2010.03.12.)

jmu





















Az Eve-online egyik érdekessége a drog.

0.0-ban rengeteg dolgot csinálhatsz, a sok lehetetőség közül az egyik a harci drogok (combat boosterek) gyártása. A gázfelhők (Gas Cloud) harvestelésével kezded, bpc-ket lootolsz a pirate-ektől és utána jöhet a drogüzem beindítása: a mákdaráló :-)
Low-secben is lehet már (a 2.3 revelation patch óta), de ami minket érint, az a 0.0-ás frekventált csillagrendszerek:


Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
FOUNTAIN
3WE-KY, 4-EP12, 9-VO0Q, A8-XBW,
IR-WT1, XF-TQL, YZS5-4
Celadon Cytoserocin / Exile Booster
::: Armor Repair bonus 20% / 25% / 30% :::
Possible penalties:
Missile explosion, Turret tracking
Armor hp, Capacitor capacity
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
TENAL
1QH-0K, I1-BE8, W8O-19,
ZH3-BS, ZJ-QOO, ZXA-V6
Golden Cytoserocin / Crash Booster
::: Expl. Radius bonus 20% / 25% / 30% :::
Possible penalties:
Shield boost, Velocity
Missile Velocity, Armor hp
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
CATCH
3GD6-8, 3-OKDA, 4M-HGL, AX-DOT,
GE-8JV, MY-W1V, YHN-3K
Lime Cytoserocin / Frentix Booster
::: Optimal Range bonus 10% / 15% / 20% :::
Possible penalties:
Shield boost, Velocity
Turret tracking, Armor hp
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
VALE OF THE SILENT
8-TFDX, B-E3KQ, BR-6XP, G5ED-Y,
O-LR1H, UL-4ZW, Y5J-EU
Amber Cytosero. / Blue Pill Booster
::: Shield Boost bonus 20% / 25% / 30% :::
Possible penalties:
Shield capacity, Turret optimal
Exposion velocity, Capacitor capacity
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
WICKED CREEK
07-SLO, DUO-51, GPD5-0
GRHS-B, J-RXYN, Z-A8FS
Azure Cytos. / Sooth Sayer Booster
::: Falloff bonus 10% / 15% / 20% :::
Possible penalties:
Armor repair, Shield Capacity
Turret Optimal, Velocity
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
CLOUD RING
00TY-J, 5S-KNL, 6RCQ-V
PPG-XC, QA1-BT, XG-D1L
Viridian Cytoserocin / Drop Booster
::: Tracking speed 1.25x / 1.3125x / 1.375x :::
Possible penalties:
Shield capacity, Turret falloff
Velocity, Armor repair
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
DELVE
1-2J4P, 9GNS-2, C3N-3S
CX8-6K, LWX-93, M0O-JG, YAW-7M
Malachite Cyto. / Mindflood Booster
::: Capacitor modifier 10% / 15% / 20% :::
Possible penalties:
Shield boost, Missile expl.
Turret optimal, Armor repair
Régió:
Rendszerek:
Rendszerek:
Gas Cloud: / Booster:   
FEYTHABOLIS
3L-Y9M, BJD4-E, BLC-X0
DUU1-K, K-X5AX, O9V-R7, TSG-NO
Vermillion Cytoserocin / X-Instinct
::: Signature radius -7.5% / -11.25% / -15% :::
Possible penalties:
Armor HP, Shield HP
Turret falloff, Missile velocity


Cytoserocin és mykoserocin

Ezek a rendszerek azok, ahol cytoserocin ködöt lehet találni, és melletük, hogy mit lehet belőlük gyártani. Referenciák

Léteznek még ezen felül a mykoserocin ködök is, amik csak szintetikus drogok elkészítésére alkalmasak (LP-ből lehet hozzájuk blueprinteket kiváltani), hatásuk csupán töredéke a reguláris boostereknek, ebben a cikkben nem foglalkozunk velük.


Scannelés

Tehát az első dolgod, hogy odarepülj a környékre, és körülnézz. Mikor odaérsz az adott konstelláció szélére, kapsz egy pop-up üzenetet, hogy hatalmas gas cloud-ok vannak a közelben. Ahhoz hogy odamenj hozzájuk, ki kell őket szkennelni probe-okkal exploration sites - LADAR signal. Ez nem lesz egyszerű feladat, mert viszonylag ritkák az ilyen jelek, és nem túl nagy az erősségük.

Ha szerencséd van, akkor a ladar jelnél ködöt találsz (van amikor teljesen üres a hely ahová érkezel - csak a köd vár, van amikor pár ellenséges hajót le kell nyomnod). Ha oltári szerencséd van, akkor a környéken egy olyan komplexet is találhatsz, ahol kalózcégek nyomják a drog előállítását. Itt nem lehet gázfelhőt találni (legalábbis mi nem találtunk), viszont van booster reakció bp és különböző booster bpc-k. Több része van az ilyen komplexnek, és a sikerért át kell verekedned magad az összesen. Nálunk ezek a site-ok hacking skill-t ígényeltek, minket az első pocket-ig engedett be, utána már csak azok mehettek, akiknek volt hacking-jük. A jutalom viszont nagyon megérte: egy csomó blueprint várt ránk, valamint értékes skillbook-ok is akadtak Nanite Control, Neurotoxin Recovery. Az ilyen helyek kipucolása elengedhetetlen a gyártás beindításához...


A harvestelés kellékei:

De térjünk vissza a gas cloud harvesting-re. A bányászathoz szükséges lesz gas cloud harvester modulra. Ezek vannak pirate station-ökön, és a hozzájuk való skilleket is megtalálod itt:
jmu

A Gas Cloud harvesting skilltől és a turret slotok számától függ, hogy mennyi harvestert tehetsz fel a hajódra.

5-nél ez értelemszerűen 5 modul. Érdemes feltolni a skill-t, mert nagyban megkönnyíti a begyűjtést, ha több modullal egyszerre szippantod be az anyagot. Nem egy esetben a köd, vagy ködök 50-70 km-re vannak a beugrási ponttól, ezért érdemes afterburner-re és raktérre fittelt hajót használni.


Sebzés a felhőtől

A gázfelhő véletlenszerűen berobban időnként, resist nélkül olyan 1000 körül sebez, úgyhogy nem árt figyelni erre is, BC alatt ne próbálkozzatok a harvesteléssel. A tapasztalat az, hogy minden egyes harvester modul minden megkezdett ciklusa elején esély alapon (kb. egy a tízhez) berobbanthatja a felhőt sebzést okozva ezzel a közelben álló hajóknak.

Ha sokan fúrnak egy felhőt sok modullal, akkor a robbanások is gyakoribbá válnak! Erre érdemes figyelni, és szétosztani a fúrokat több felhő mellé, mert előfordulhat hogy lesz aki nem fogja tudni tankolni a sebződést!


Milyen hajót vigyek?

Harvestelésre az egyik legjobb hajó szvsz a Hurricane, 2000-es raktérre ki lehet nyomni, simán kitankolja a robbanást, hamar odaér a ködhöz, valamint turretes, ami elengedhetetlen a harvesterek felszereléséhez - ellentétben mondjuk a Drake-kel amire (turret slot híján) nem tudsz harvester modulokat felrakni. Megoldás lehet még a Ferox, nagyon látványosok rajta az harvesterrel keltett örvények :-). A raktér nagysága sokkal kényelmesebbé teszi a harvestelést, mivel egy egységnyi gáz 10 m3, ami azt jelenti, hogy percenként lehet vinni az anyagot (megszakítva ezzel a fúrást) ha nincs kimaxolva a hajó raktere. Egy gázfúró OP-ra ajánlott bármely turretes BC, battleship, esetleg cruiser...


Kell egy csapat

Fúrni nem érdemes egyedül. Különböző ladar complexek vannak. 0.0-ban általában egy site-on 2 felhő van, egyenként 1000 egység gázzal, de előfordulhat olyan site is, amiben egy nagy felhő van két háromszoros mennyiséggel. A site-ok neve rendszerint mutatja azt is, hogy mi található (a gázon kívül) bennük.

Alapból általában NPC-k (pl. a Diamond Nebulában már beugráskor van BS-ekkel és scramblerező hajókkal gazdagon tarkított Drone spawn, ami respawnol ha kilőjük őket, majd a fúrás elkezdése után bejön egy szintén BS-ekkel tűzdelt deadspace spawn is - ami Fountain régióban Core hajókból áll).

Az előzőekben említett körülmények miatt kitűnik, hogy a csapatnak a fúróhajókon kívül érdemes vinnie a fúrócsapatnak tankos DPS hajót, ami kitakarítja a site-ot, illetve ha sokan fúrnak egy felhőt, akkor a gázködök berobbanása miatt nem árt egy logistic hajó sem (mondjuk egy scimitar), így egy felhőt fúrhatnak akár négyen is, így akárhogyis fittelnek az emberek nem fog senki pukkanni (már említettem, hogy minél többen fúrnak egy adott felhőt annál többször robban).


A gáz feldolgozása

Ha megvan a köd, akkor el kell szállítani a feldolgozására felszerelt POS-ra. Minimum medium POS kell ahhoz, hogy standard booster-t gyárthass, és large, ha improved-ban, vagy még komolyabban gondolkodsz (és akarsz hangárt is mellé). Ha ügyesen kombinálsz, akkor bizonyos POS modulok folyamatos le- illetve felkapcsolásával megoldható az improved gyártás/feldolgozás medium POS-on is, de ha kényelmesen akarsz dolgozni és van állandó alapanyag utánpótlásod, akkor érdemes large POS-ra pakolni.

A gyártás beindításához jónéhány POS modul kell, mivel a reaktoron kívül van két bementi silo és a végeredmény is két részre fog oszlani, amihez szintén különböző silók fognak kelleni. A holdfúrással ellentétben ezeket a silókat folyamatosan kell töltögetni, és mivel egymástól eltérő anyagokat tárolunk majd bennük, ezért nem mindegy a típusuk sem.

Lássuk mik ezek:

jmu Medium Biochemical Reactor Array
(Különböző anyagok párosítására és keverésére complex chemical-okká. Csak simple Biochemical reakciókra - standard pure booster előállítása)
CPU: 750 TF - Powergrid: 250.000 MW
Anchoring II
szállítani 4000 m3
ár: 11,25M ISK

vagy

Biochemical Reactor Array
(Complex Biochemical reakciókra, fele sebességen megy - improved, strong b.)
CPU: 1250 TF - Powergrid: 250.000 MW
Anchoring II
szállítani 4000 m3
ár: 22,5M ISK

Biochemical Silo (gas cloud raktározás és kezelés)
Capacity: 20000 m3
CPU: 250 TF
Powergrid: 50.000 MW
szállítani 4000 m3
ár: 18M ISK



Ezen kívül kell még 2db General Storage, és egy Hazardous Biochemical Silo.

General Storage (bemenő és kieső adalékanyagoknak)
Capacity: 20000 m3
CPU: 250 TF
Powergrid: 50.000 MW
szállítani 4000 m3
ár: 6,75M ISK

Hazardous Chemical Silo (a végeredmény - pure booster tárolása)
Capacity: 20000 m3
CPU: 250 TF
Powergrid: 50.000 MW
szállítani 4000 m3
ár: 22,5M ISK

jmu Ezek az adalékanyagok, és a végeredmény miatt szükségesek. Standard Booster reakciónál a dolog úgy néz ki, hogy elsőként felrakod a reaktort, belerakod a reakció blueprintet, majd felülre teszel egy General Storage-et, amibe vizet (water) fogsz rakni (elsőként állítsd be a típusnál a watert, mert addig nem engedi betenni), és egy Biochemical Silo-t, amibe a gázfelhő kerül. Ezek után alulra ismét egy General Storage (a kicsapódó víznek - 100 waterből 95 visszaesik reakció után), és egy Hazardous modul a reakció végeredményének, a Standard Pure Booster-nek. Ha megvagy, és minden silo-t típusnak megfelelően beállítottál, akkor kapcsold be a reaktort (online), mert csak így engedi összekötni a modulokat. A kapott eredmény (pure booster) még csak köztes állapot, a végleges boosterhez kell majd a komplexből kiszedett blueprint, némi megacyte és ha nem outpost-on gyártasz, akkor egy Drug Lab. A gyártáshoz meg kell tanulnod a Drug Manifacturing skill-t (improved-hoz 3-as szintre). Az improved verzió hasonlóan készül, csak víz helyett egyéb anyagok kellhetnek a reakcióhoz, illetve az előzőleg elkészült pure booster.

Sajnos a Trinity-vel megszűnt az NPC állomáson gyártás, úgyhogy az előzőekben említett Drog Laboratóriumra is szükség lesz a gyártáshoz:

Drug Lab (pure booster + blueprint + egyéb komponens = booster)
Capacity: 100000 m3
CPU: 150 TF
Powergrid: 50.000 MW
szállítani 1250 m3
skill: Anchoring I
ár: 67,5M ISK

A DRUG MANUFACTURING SKILL CSÖKKENTI AZ ALAPANYAG MENNYISÉGÉT!
(nem mindegy!)

Általában a reakciók így néznek ki:

Egyszerű:
20 Cytoserocin + 100 Water + reakció BPC --> pure Standard Booster + 95 Water

Komplex (improved):
15 pure Standard Booster + 15 pure másik fajta Standard Booster + 100 [Spirit vagy oxygen] --> 12 pure Improved Booster + 95 [Spirit vagy oxygen]

Az improved boosterrel az a gond, hogy az előállításához szükség lesz más fajta pure boosterre is. Pl. az Improved Exile Booster előállításához kell pure exile és pure drop alapanyag. Mi ezt barterrel oldottuk meg. Felvettük a kapcsolatot más régióban ügyködő drogbárókkal és hozattunk drop alapanyagokat :-) A stronghoz kell mégegy pure alapanyag, úgyhogy az már csak addict drogkészítőknek ajánlott :-)




Ime a komplex drogkészítéshez szükséges anyagok táblázata:

EXILE Standard Exile Booster:
Pure Standard Exile
Improved Exile Booster:
Pure Standard Exile +
Pure Standard Drop
Strong Exile Booster:
Pure Improved Exile +
Pure Standard Sooth Sayer
DROP Standard Drop Booster:
Pure Standard Drop
Improved Drop Booster:
Pure Standard Exile +
Pure Standard Drop
Strong Drop Booster:
Pure Improved Drop +
Pure Standard X-Instinct
X-INSTINCT Standard X-Instinct Booster:
Pure Standard X-Instinct
Improved X-Instinct Booster:
Pure Standard X-Instinct +
Pure Standard Sooth Sayer
Strong X-Instinct Booster:
Pure Improved X-Instinct +
Pure Standard Exile
SOOTH SAYER Standard Sooth Sayer Booster:
Pure Standard Sooth Sayer
Improved Sooth Sayer Booster:
Pure Standard X-Instinct +
Pure Standard Sooth Sayer
Strong Sooth Sayer Booster:
Pure Improved X-Instinct +
Pure Standard Drop
BLUE PILL Standard Blue Pill Booster:
Pure Standard Blue Pill
Improved Blue Pill Booster:
Pure Standard Blue Pill +
Pure Standard Crash
Strong Blue Pill Booster:
Pure Improved Blue Pill +
Pure Standard Mindflood
CRASH Standard Crash Booster:
Pure Standard Crash
Improved Crash Booster:
Pure Standard Blue Pill +
Pure Standard Crash
Strong Crash Booster:
Pure Improved Crash +
Pure Standard Frentix
FRENTIX Standard Frentix Booster:
Pure Standard Frentix
Improved Frentix Booster:
Pure Standard Frentix +
Pure Standard Mindflood
Strong Frentix Booster:
Pure Improved Frentix +
Pure Standard Blue Pill
MINDFLOOD Standard Mindflood Booster:
Pure Standard Mindflood
Improved Mindflood Booster:
Pure Standard Frentix +
Pure Standard Mindflood
Strong Mindflood Booster:
Pure Improved Mindflood +
Pure Standard Crash




A Boosterek szállítása, értékesítése

HIGH SEC
A Boosterek szállítása high secben illegális. Ha a fináncok elkapnak (kiscannelik a raktered), akkor milliós büntetéseket fizethetsz, és standinget vesztesz az adott factionnél. Viszont a használatuk nem illegális, és marketen árulásuk / vételük sem az. Contracton is cserélhetnek gazdát, de SELL ORDERT nem lehet rájuk kiadni csak BUY ORDERT. Ha valaki feltett egy WTB-t akkor annak adhatsz el contracton is drogot.

LOW SEC, 0.0
Itt nincsenek korlátozások.


A Boosterek használata / szükséges skillek

A Boosterek lenyeléséhez a Biology skill kell.
Minél magasabb a skill, annál tovább hatnak a boosterek. V-re kitanulva akár meg is duplázhatjuk az időtartamot...

a Nanite Control skillel lehet csökkenteni a hátrányokat, a drawback mennyiségét szintenként 5%-kal.
Ez akkor éri meg igazán, ha improved vagy strong boostert használunk, mert ott jelentős lehet az esetlegesen bekattanó drawback...

A fellépő drawback esélyét a Neurotoxin Recovery skillel lehet csökkenteni, szintenként 5 százalékkal.


jmu






















A booster használata:
Jobb-click a boosteren, és válaszd a consume parancsot.
Amikor ez megtörtént, a Character Sheet ikon elkezd majd villogni a NeoComon.
Az aktív booster megjelenik a Character Sheet-en az Augmentations fülecskén. Ott tudod megnézni a hatásait.

FONTOS!
Csak 3 booster slot van és egy slotban egyszerre csak 1 hatás érvényesülhet.
Mindaddig, amíg hat egy booster az adott sloton másikat nem vehetsz be.

Booster Slot 1
Blue Pill Booster
Exile Booster
Mindflood Booster
X-Instinct Booster

Booster Slot 2
Drop Booster
Frentix Booster
Sooth Sayer Booster
X-Instinct Booster

Booster Slot 3
Crash Booster

A booster hatását nem tudod megszüntetni, leállítani.


Egyéb

Synth Booster Manufacturing

-----

Vissza a cikkekre

jmu

   

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia