EveTime                  


killboard

JMU


1.1. Mi az a PvP?
Előbb-utóbb ez lesz a játéknak az a része amiért az Eve Online-t játszani fogod. Persze lesz ezer más dolog amit majd felfedezel, amire azt mondot, hogy "Hát ez tök jó!". Lesz ezer más dolog amit majd allig vársz hogy megtanulhass, megtapasztalhass, kipróbálhass... Mégis...

1.2. A PvP pszihológiája, a félelem és megfélemlítés
Az összecsapásokat nem mindíg az erőviszonyok vagy a hajók közötti különbség dönti el. Sokat számít a stratégia mellett a harcban résztvevők mentális felkészültsége és lélekjelenléte, mert sokszor a skillpontok és a csillogó felszerelés helyett a felek határozottsága, bátorsága, gyorsasága és tapasztalata dönthet.

1.3. Mielőtt elindulnál: klónozás és biztosítás
A PvP-t többek között az teszi izgalmassá, hogy az EVE-ben sok játékkal ellentétben nincsen mentési lehetöség. De mi van akkor ha kilövik a hajódat, kapszuládat és „meghalsz”? A CCP egy sci-fi játékhoz képest igen autentikus megoldást talált. A klónozást...

1.4. Az overview PvP-s beállítása és használata
Az overview beállítása egyéni ízlés kérdése, mindenkinek más és más a preferált PvP setupja. Mindazonáltal van pár dolog amire érdemes figyelni és ami általában nem változik a beállításoknál mikor harcolni kell. Az alábbi leírás próbál egy általános és összefoglaló útmutató lenni, amit azok használhatnak, akiknek nincs fix overview beállításuk a PvP-re.

1.5. A directional scanner használata, bookmarkok, spotok, safepontok váltása, combat scan
A pvp talán legfontosabb része – a valós idejű kommunikáció mellett – a tájékozódás és a helyzetfelismerés. Ha nem tudod pontosan, hogy kik és miben vannak a rendszeredben, milyen csapdák várnak rád egy adott kapunál vagy akár égitestnél, biztos lehetsz benne, hogy előbb vagy utóbb valamelyik állomáson találod magad egy új klónban.

1.6. Állapotok alapfogalmai: session timer, agression, criminal, sec status, factional standing
Az Eve-ben léteznek bizonyos timerek (számlálók), amiknek a megfelelő ismerete nagyon fontos pvp szempontból. Sok esetben, amikor éppen egy ilyen timer számol vissza, egy csomó dolgot nem csinálhatsz, mert nem engedi a server. Ez eldöntheti a harc kimenetelét.

1.7. A fleet felépítése és hierarchiája
Miért csináljunk fleet-et? Elsősorban azért, mert ezzel megkönnyíthetjük a csapatunk koordinálását. A fleet kiváló arra, hogy a csapattagjaink segíthessenek egymásnak és szervezettebben harcoljanak. Egy fleetben kioszthatunk gangbónuszokat, célirányosan vagy együtt mozgathatunk embereket / csoportokat, láthatjuk gangtársaink állapotát, stb.

1.8. Az Intel, killboard monitoring home fleet, defenzív pvp
Miért fontos, hogy mindig használjuk az intelt csatornát (még akkor is ha csak utazunk)? Mindenkinek saját egyéni érdeke, hogy előre tudjon dolgokat így elkerülhetőek a nagyobb lossok és meglephetőek az ellenfelek. Egy jó intel után akár úgy is kilőhetsz hajókat, hogy a másik fél van fölényben. Használd pvp-ben, pve-ben egyaránt!

1.9. PvP glossary, rövidítések, fogalmak
A pvp egyik legzavaróbb momentuma, amikor parancsot kapsz a fleetben hogy csinálj valamit, aktiválj valamilyen modult, de semmit sem értesz az egészből. Ezért készült ez az alfabetikus, kiejtés szerint rendezett glossary, ahol találkozhatsz az a pvpben előforduló, leggyakrabban használt fogalmakkal és rövidítésekkel.



JMU


2.1. High sec pvp
Jó pár olyan idős karakterrel találkozhatsz, akik között az a nézet él, hogy high sec. az Eve óvodája, low sec. az iskolája, 0.0 pedig a nagybetűs ÉLET. Ezzel persze nem mindenki ért egyet. Sok olyan játékos van, aki megszállottan keresi a kihívásokat, ezért tartja high sec.-et az igazi PvP-s játszótérnek.

2.1.1. CONCORD, Faction Navy, Factional Warfare
Ha New Eden belső, high security részében akarsz harcba kezdeni, akkor nem árt ha tisztában vagy azzal mire is számíts az empire-t felügyelő, és a helyi frakciók rendfenntartó erőitől, mint amilyen a CONCORD és az adott factional navy fleet. Ebben a cikkben kitérünk arra, hogy mi ezeknek a rendfelügyeleti szerveknek a szerepe, hogyan reagálnak....

2.1.2. Empire war
Az empire war lényege, hogy egy ellenséges corpot vagy alliance-t harcra kényszerítsünk (declare war, háborút indítani). Ezáltal tagjait és assetjeit (POSok, anchorolható konténerek) bárhol, még az empire régiókban is - tehát high secben és low secben - büntetlenül támadhassuk.

2.1.3. Suicide ganking
Minden EVE-s játékos elég hamar megtanulja azt a szabályt, hogy nem lövünk semleges hajóra high sec-ben, mert jön a CONCORD és megtorolja az agressziót. Azonban jó ha észben tartjuk, hogy a CONCORD-nak van némi reakcióideje: ők csak reagálnak - lövik az aggresszálót, az áldozatnak közvetlenül NEM segítenek (pl. remote armor repair vagy hasonlók).

2.1.4. Ninja Salvaging
Kezdő és közepesen tapasztalt EVE játékosok gyakran ringatják magukat abba az illúzióba hogy a high sec-es agentezés teljesen biztonságos és pvp-mentes zóna. Nos, ez nem teljesen van így, ámde egy kis odafigyeléssel megóvhatjuk magunkat a kellemetlen meglepetésektől.

2.2. Low sec pvp
Low secben az élet sokkal biztonságosabb és kényelmesebb lehet, mint bármely más területen, ha már szereztünk némi tapasztalatot az EvE világában és van a tarsolyunkban elegendő PVP tapasztalat. Itt tudod, hogy aki nem barát az lőhet rád, nincs meglepetés...

2.2.1. Kalózok, kalózvadászok
A kalózkodás harci hajókkal végrehajtott szervezett rablás, amely minden helyen komoly problémát okozhat az ott élőknek és áthaladóknak. Jellemző területei: a low sec régiók. Lényege: mások hajóinak, felszerelésének, rakományának elvétele, illetve elpusztítása.

2.2.2. System sec status, közlekedés, ransom, sentry, KOS pilóták
A pvp egyik legzavaróbb momentuma, amikor parancsot kapsz a fleetben hogy csinálj valamit, aktiválj valamilyen modult, de semmit sem értesz az egészből. Ezért készült ez az alfabetikus, kiejtés szerint rendezett glossary, ahol találkozhatsz az a pvpben előforduló, leggyakrabban használt fogalmakkal és rövidítésekkel.

2.2.3. Low sec station fight, kapukemp
A low sec PvP jó pár dologban különbözik a 0.0-ás harcoktól, de mint az Eve-be minden, így ez is megfelelő felkészültséget, és a hely adottságainak alapos ismeretét követeli meg. Low secben a station-ön és kapun lévő sentry-k miatt a harc más hajótípusokat, más fitteket igényel...

2.2.4. Station docking range, session docking range
Az állomásról kidokkoló hajók AMENNYIBEN NEM MOZDULNAK MEG, nem csinálnak semmit - biztonságban vannak a Session Change lejártáig. Állomás kempelésénél az életük attól függ, hogy a 30 sec lejárta után dokkoló távolságban maradtak-e, vagy kikerültek a station védőkarjaiból.

2.3. A 0.0-ás pvp
Az Eve-ben a 0.0-ás régiók a területfoglalás, nagypolitika és harc igazi színterei. Aki egyszer odaköltözik és sikerül megtalálnia a helyét, az soha többé nem akar majd visszaköltözni a kaotikus, személytelen high sec területekre. Az Eve egy teljesen más arcát fogja itt megismerni, és a tanuló hetek, hónapok után elkezdheti végre a nagybetűs JÁTÉKOT...

2.3.1. A 0.0-ás PvP szabályai
Az 0.0-ás élet folyamatosan zajlik. Ahogy a kapszulaszökevény elhagyja a biztonságos vagy a relatíve biztonságos űr határait megtapasztalja a tökéletes szabadságot. Ohhhóóó, várjunk csak. Hogy is van ez? Van pár fontos szabály, mielőtt még ennyire belemelegednénk. Olyan ez, mint az Asimov-féle robotika 3 törvénye...

2.3.2. közlekedés, bubis kempek és bombák
Az előzőekben a szabályoknál már esett szó arról, hogy mivel is érdemes szólóban közlekedni 0.0-ás területen, de azért vegyük át még egyszer. A közlekedés két verzióját fogjuk tárgyalni: gyalog / lábon, illetve a fénynél is gyorsabban (cyno / bridge). Nézzük részletesebben hogy néz ki ez a gyakorlatban...

2.3.3. Outpostok, npc station-ök, régiók közti különbség, 0.0 POS Warfare
Amíg az empire régiókban egyértelmű hogy ki az úr, addig 0.0-ás rendszerekben ez változékony mint az időjárás. Empire-ben rengeteg állomást találsz, sokszor akár egy tucat is van egy rendszerben. Szabad dokkolási jogod van, bárhová betérhetsz, javíthatsz, adhatsz-vehetsz cuccokat.
   

JMU


Egy 0.0-ás PvP Roaming Anatomiája
Ez a leírás (és a hozzá kapcsolódó hangfelvétel, illetve pár kivágott audio részlet) elsősorban azoknak készült, akik még nem vettek részt 0.0-ás PvP roamingokon, vagy csak most bontogatják a szárnyaikat (ettől függetlenül talán a tapasztaltabbak is találhatnak benne hasznos dolgokat).

Zero dot Zero
Minden amit tudni érdemes és tudni KELL 0.0-ról!!! Survival Guide, PvP ismeretek, közlekedés 0.0-ban, mire fittelj, flotta ismeretek, scannelés és elfogás, a vadvidék szabályai és szlengszótár. Mielőtt elindulsz 0.0-ba mindenképpen olvasd át ezeket a tanácsokat, mert a túlélésed függhet attól, hogy felkészülj a CONCORD nélküli életre...

A Nagy Lekváros Könyv
A jammelés (magyarul zavarás) a legkomplexebb, ugyanakkor leghatékonyabb elektronikus hadviselés az EVE-ben. A webbelésnél, scramblerezésnél, target painterezésnél, neutralizálásnál és a energiaszívásnál a lényeg, hogy az EW hatótávján belül legyen az ellen, ilyenkor klikk az EW modulon és máris jön a kivánt hatás...

Roaming kisokos
EVE szlengben roamingnak (barangolás, vándorlás - a mobilszolgáltatóktól már ismerős lehet a fogalom) az olyan PVP megmozdulásokat nevezik, amelyek nem helyhez kötöttek, mint például a kemp vagy a POS ostrom. Tehát akkor beszélhetünk roamingról, illetve roaming taktikákról, amikor a csapat szinte folyamatosan mozog...

Útmutató a flotta hadviseléshez
Néhány kevésbé segítőkész podpilóta egyszerűen azt mondaná, hogy „STFU és teszed amit mondanak, noob”, de amikor majd a csata hevébe kerülsz, senki sem fogja pontosan megmondani, hogy mit csinálj. Minden a tapasztalatodon és a tudásodon fog múlni, illetve azon, hogy ezek mennyire felelnek meg a flotta által követett taktikának.

Fleet Commanderek Kézikönyve
Minden FC máshogy csinálja, ezért ez a leírás sem tekinthető az egyetlen és kizárólagos módszernek arra, hogy miként lehet hatékonyan vezetni egy flottát. A cikk arra törekeszik, hogy általánosságban, és szerkezetében a legfontosabb elemeket kiemelve próbáljon egy útmutatót nyújtani olyanoknak, akiknek ezen a téren nincs még elegendő tapasztalatuk.

Az interdictorokról általában
A 0.0-ás gangek esszenciális hajótípusa! A cikk interdictorok mellett tartalmazza az alapvető információkat a warp scramblingről és a mobil bubikról. Találhattok benne fittelési tippeket egyes hajótípusokról, és benne vannak a paraméterek, árak is.

Az interceptorokról általában
Mermalior ceptoros tapasztalatai. A leírás az összes ceptorra érvényes, inkább egy általános útmutató, adott típusokra nem tartalmaz külön tippeket.

Bookmark és Harci Scan
A Bookmark, a különböző Spot-ok, és a Directional Scanner elengedhetetlen kellékei az életbenmaradásnak és a PvP-nek low secben, ill. 0.0-ban. Ezek elsajátítása nélkül nem nevezheti senki tapasztalt pilótának magát. Használatukat muszály profi szintre fejleszteni, hogy ne ébredj folyamatosan a klónozó öbölben...

A harci drogok mellékhatásai az Eve Onlineban
Az Eve Onlineban található combat drogok használata hasznos segítség, de a synth verziót leszámítva mindegyiknek lehetnek káros mellékhatásaik. Ahogy haladunk az egyre keményebb drogok felé, annál valószínűbben léphetnek fel a "side effectek" és a hatásaik is annál súlyossabbak.


JMU


Agentezés 0.0-ban
Mivel nagyon sokan nem értik hogyan működik, úgy döntöttem írok egy kis leírást a 0.0-ás agentezésről, remélhetőleg segít a kezdésnél. Az, hogy felvehetsz-e küldetéseket nagyban függ a standingektől, ezért először is tisztázni kell a különböző fogalmakat: Faction standing, Corp standing, Sec status, Agent lvl és Agent quality...

Invention kérdezz - felelek
Az Invention a Trinity kiegészítőt követően lényegesen egyszerűbbé vált. A t2-es BPO-k sorsolásának megszűnése óta ez az egyetlen lehetőség arra, hogy T2-es blueprintekhez jussunk, viszont ezzel a módszerrel gyk. mindenki tud a kellő skillek kitanulását követően T2-es modulokat, lőszereket és hajókat gyártani magának vagy a corpjának.

Droggyártás - a gázködöktől a boosterekeig
A sok lehetetőség közül az egyik a harci drogok (combat boosterek) gyártása. A gázfelhők (Gas Cloud) harvestelésével kezded, bpc-ket lootolsz a pirate-ektől és utána jöhet a drogüzem beindítása: a mákdaráló :-)

Beltezés és farmolás 0.0-ban
0.0-ban sok pénzt kereshetsz beltezéssel, ugyanis empire-rel ellentétben, itt leginkább BS spawnok jelennek meg, s a beltekben található hajókért jóval több fejpénzt kaphatsz. Ha mindent jól csinálsz, és kellőképpen kifarmolod az NPC hajókat, akkor akár 5,5M-val lehetsz gazdagabb 1-1 spawn kilövése után...

A bányászat alapjai
A bányászat talán az egyik legkönnyebb pénzkereseti lehetőség az Eve világában. Viszonylag kevés skillel is lehet végezni, de itt is igaz, ha komolyan akarjuk végezni meglehetősen sokat kell tanulnunk.

Reakciós posolás művészete
Ezen írásban a 2 poson végezhető egyszerűbb komplex anyagok reakcióztatásárol fogok írni. Ez megoldható akár egyedül is, vagy többekkel összeállva.

Haulerek táblázata
Összefoglaló táblázat kommentek nélkül azoknak akik szeretnék tudni, hogy mit érdemes kitanulni. A táblázat első fele a maximalistáknak készült, és szándékosan nincsenek benne a giant secure containerek nyújtotta plusz köbméterek, mert elsősorban 0.0-ás haulerspawn és ércbehordásra lettek összegyűjtve az adatok.


JMU


Hajónaplók: 2013.12.23 - Öleb a Farkasok között
Nem vagyok új a játékban, de mégsem az Univerzum ezen részére születtem és mint ilyen, azért bele kell rázódni a dolgokba. Nagyobb kihagyás után folytattam a játékot, majdnem ott, ahol abbahagytam, mondhatni monoton highsec-es kerbírkedés közepette, hát ez kb. olyan mint a száraz kutyatáp...

Hajónaplók: 2014.01.05 - Hogyan bukjunk el 10 hajót egyetlen nap alatt?
10 hajót elbukni? Nem is nehéz, ha hozzáteszünk a képlethez pár apróságot és persze elveszünk néhány elhanyagolható dolgot. És a legfontosabb, hogy figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb dolgot az ismeretlent...

Hajónaplók: A 2010.03.18 - 'ninja' drog harvestelő OP
Célrendszer: 5S-KNL, 00TY-J, 6RCQ-V - Cloud Ring, Goon / Evoke frontvonal. Hajók: 5 carrier, 2 logistic, 1 szállító, DPS és fúró BC-k - összesen 20+ hajó. Fúrás ellenséges területen, ráadásul frontvonalban. Előzőleg már harvesteltünk gázt Fountainben, de az improved drogokhoz Cloud Ringes felhők is kellettek.

Hajónaplók: 2008.05.21 - Menekülés Dekleinből...
Szóval megint reggel. Tenkes IC klónja feléled CZD-ben az állomáson. No nézzük csak, előkapom a corp hangárból a megmenekitendő hyenat, s nézem a fittet. Hmmm... tegyünk fel mondjuk két warpcore stabot, egy inerciát, no meg még egy cloaking device-t mert annélkül egy tapodtat* sem...

Amarrok kódexe
Amarr vagyok. Caldari vagyok. Törvénytelen fiú vagyok. Megbélyegzettként hánykolódó szín a kozmosz háborútól, és intrikáktól zavaros palettáján. Miért érzem így? Ahhoz hogy ezt megértsd, fel kell tárjam előtted történetem. Egy kitaszított fiú történetét... Hol is kezdhetném mint sem az elején.

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia