Modulok, helyzetek, hajók
|
Utolsó módosítás: 2008 Február 20.
|
Saját tapasztalataim (Mermalior) ceptorokkal.
Mivel még csak pár hónapja űzöm velük az
ipart, ezért valószínűleg nem teljes a lista,
de remélem, hogy egy kezdő ceptor pilóta talál
majd hasznos tanácsokat benne, és esetleg
hasznát veheti forró helyzetekben. A leírás az
összes ceptorra érvényes, inkább egy általános
útmutató, adott típusokra nem tartalmaz külön
tippeket.
Vissza a cikkekre
|
Az Interceptorok célja és feladata:
Először is tisztázzuk mire
NEM valóak az interceptorok: sebzést osztani. Bár T2-es hajókról beszélünk, de a ceptorok végsősoron csak fregattok, a tűzerejük elhanyagolható. Komoly kárt legjobb esetben csak más ceptorokban, szerencsésen elfogott covopsokban, illetve kisebb szállító vagy fúróhajókban képesek tenni. Aki csatahajóra vágyik, az ne üljön interceptorba, mert ezek a mozgékony kis T2 hajók nem erre lettek kitalálva! Ad absurdum az sem katasztrófa, ha egy ceptoron csak jelzés értékű fegyverek vannak fent, amik max. egy pod kilővésére elegendőek.
Akkor hát mi hasznuk van? Nagyon sok! A ceptorok kiváló support hajók!!! Nem véletlenül rettegnek tőlük, hiszen képesek MEGFOGNI szinte bárkit, akin nincs warp core stabilizer, kiváló "szemek" és nagyszerű felderítők, nélkülük egyetlen gang vagy flotta sem képzelhető el. Mivel kicsik (nagyon kis szigrádiuszuk van), és borzasztó gyorsak, ezért szinte semmi sem sebez rajtuk, könnyedén elmenekülnek a legforróbb helyzetekből is, gyakorlatilag a ceptorpilóták maguk választják meg, hogy mikor és kivel harcolnak! Egy ügyes ceptorpilótát szinte képtelenség elkapni, ha nem megy bele számára veszélyes helyzetekbe...
Helyzetek és modulok amik veszélyesek az Interceptorokra:
1. A legveszélyesebb a ceptorokra a web. Ha lelassulnak, akkor sebezhetővé válnak és pillanatok alatt leszedik őket.
2. Túl közel orbitálnak. Komoly veszély leselkedik rájuk ha túl közel mennek valakihez. Webet csak podra szabad használni ha biztosan túl akarja élni.
3. A harmadik legveszélyesebb ha kifogy a cap-juk és leáll az MWD. Minden esetben egyik szemmel a cap-ot kell figyelniük.
4. Lag. Egy kis hajó egy közepes lag esetén is kipukkanhat, mert elég pár másodperces késés, ha nem tudja a modulokat aktiválni, akkor halott.
- Biztos halál, ha 2 web van ráküldve a ceptorra! 1 alól még esetenként ki lehet bújni, ezért óvatosan menj több hajó közé!
- Ha egy ceptor webrangen belül orbitál
- Officer és faction webes hajók
- Overheat-elt webbel elkaphatóak
- Ha kifogy a kapjuk az MWD és a modulok miatt, erre rá lehet segíteni NOS-sal és NEUT-tal.
- Ha kiütik a saját MWD-jüket overheattel
- Lassabb interceptorokat a T2-es light drone-ok el tudják kapni. Warrior II-es drone-ok Drone Nav5-tel 6300 alatti ceptorokat elkaphatnak.
- Tökig kitolt standard Missile, vagy HAM, hajó és skill bónuszokkal a Missile sebességre szintén ki tud nyirni egy lassabb ceptort.
- Destroyer, AF (kis ágyúk, min 15K vagy azon túli optimummal, jó tracking speed-del)
- Sebességre fittelt Destroyer ill. Interdictor gyors T2-es, kis ágyúkkal.
Hajók, amik veszélyesek az interceptorra (kitől kell félni:-)
Reconok
1. (Huginn, Rapier) - Web range-re kapnak 60% bónuszt szintenként
2. (Curse) - Nos és Neutralizer range-re kap 40% bónuszt szintenként
Interdictorok
1. (Sabre) közelről (web és sebesség kell hozzá). A jó Sabre pilóta cruiser alatt minden hajót kicsinál.
Cruiserek
1. (Stabber) Iszonyú gyors, ezért veszélyes lehet egy lassabb ceptorra.
- Speciális esteben Vexor vagy Ishkur (drone speed rig, DNav level5, és T2-es warriorok) lassabb ceptorra
- Speciális esteben Caracal (SM vagy AM Launcher II, 3 Miss. explosion rig, Missile Velocity skillek) lasabb ceptorra
HAC
1. (Vagabond) Nagyon gyors, ha kitolja, akkor 50% falloff bónusz
2. (Muninn) Optimalra kaphat 50% bónuszt és 37.5% a tracking speedre
3. (Eagle) Optimalra kaphat 100% bónuszt
Sniperek Destroyerek és AF-ek
1. (Trasher) - long range T2 fegyverekkel 50-60 km-ről leszed egy lasabb ceptort 1-2 salvoval.
Egyéb
- Bármilyen nem BS hajó 2 tracking computerrel, medium T2-es gun-nal és jó skillekkel akár 100km-ről is kiszedi a ceptorokat
Hogyan fittelj interceptort, mire figyelj vele?
1.
Cap. Minimum 2-3 percig ki kell tartani az MWD-nek és a distruptornak mig a többiek átveszik a pontot tőled. Ha látod hogy ki fog fogyni capod, akkor inkább húzz el a francba.
2.
Sebesség. A legfontosabb hogy gyors legyél. 3600-4000 alatt ki se menj vele. A sebesség skilleket nyomd ki tökig.
3.
Disruptor. Ez a ceptor lelke. A Scramblert felejtsd el, mert túl közel kellene menned, lewebbelnek és akkor véged. T2 a minimum, hogy
24km-re orbitálhass. A ceptornak nem kell mindenkire lőnie, fő a biztonsága, amit csak távoli orbittal és gyorsasággal tud elérni. A killmailben a distruptorral úgyis benne leszel :-). Az orbit range-edet harc előtt állítsd be (kb. 13-18km, sebességtől és az ellenfél sebességétől függően - így nagyjából webrange-ben leszel és - 22-24km - fogsz orbitálni, hisz az mwd miatt eléggé kisodródsz). Ha kis hajót támadsz, akkor mehetsz közelebbre (ilyenkor, és kamikáze akcióknál hasznos lehet a webber, de csak ha más hajó nincs a közelben és biztos vagy benne, hogy kilövöd) de alapból ne menj közelre, inkább ne lőj, csak pontot tegyél az áldozatra. Kivétel a Crow, mert az 45-re is ellő a standard missile-okkal miközben biztonságban van és a rakéták miatt MINDIG talál (ezért a legdrágább ceptor)
4.
Locking time. Gyorsan kell lock-olnod. Ezért a cloacking device-t felejtsd el. Ne legyen a hajódon, mert még ha offline-olva van, akkor is drámai módon csökkenti a lock speedet.
5.
Tapasztalat. Azonnal húzz el, ha olyan hajót látsz ami veszélyes rád, ha fogy a cap, vagy nem vagy biztos a sikerben. Még ha reménytelennek tűnik is, folyamatosan haladj kifelé, nyomd a warpot és próbáld beindítani az MWD-t ha leállt, mert elég pár pillanat hogy újra életrekeltsd a gépet, vagy sikerüljön elmenned. Ne add fel soha!
Vissza a cikkekre