EveTime                  


killboard



 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 1. PvP alapok
1.6. Állapotok alapfogalmai: session timer, agression, criminal, sec status, factional standing   
2012 Február 14.

    PvP

    Cse Cse




    Tomori





    Az Eve-ben léteznek bizonyos timerek (számlálók), amiknek a megfelelő ismerete nagyon fontos pvp szempontból. Sok esetben, amikor éppen egy ilyen timer számol vissza, egy csomó dolgot nem csinálhatsz, mert nem engedi a server. Ez eldöntheti a harc kimenetelét.

    Vissza a cikkekre    


Session timer - session change

Az első ilyen számláló: a session timer. Ezt jó pár dolog elindíthatja, a lényege, hogy kapsz egy 15 másodperces "büntetést", ami alatt nem tudsz még egyszer olyan dolgot csinálni, ami egy újabb session timert indítana el (ez alól az egyetlen kivétel, ha session time alatt kipodolnak).

Session change-t előidéző dolgok a következőek:

- Belogolsz
- Hajót váltasz, vagy pod-ból beleülsz valami hajóba
- Kiszállsz hajóból
- Belépsz egy fleet-be vagy mozogsz/mozgatnak a fleetpozíciók között
- Átugrasz stargate-en, cynon, titán-bridgen, jump bridgen, black ops bridgen
- Kidokkolsz vagy bedokkolsz
- Kipodoltak és állomásra kerültél egy új klónba
- Jump klónt használtál

Fontos viszont tudni, hogy a session change védelmet is biztosíthat számodra (pl. kidokkolásnál, kapun ugrásnál nem vagy targetelhető / sebezhető, ill. kapun cloakban maradsz), amíg le nem telik a 15 másodperc.

Ez a védelem megszűnik, ha:

- elkezdesz targetelni valakit
- bármilyen mozgásra adtál utasítást a hajódnak (ez alól kivétel a megállítás)
- bármilyen modult aktiválsz

Maga a session timer kijeleztethető a klienssel, erre az opciót a beállításoknál (ESC hotkey) General Settings fül, bal oldalán találod meg egy checkbox formájában. Amint bekapcsoltad és session change van, a képernyő bal felső sarkában megjelenik egy pörgő óra, amire ha ráviszed az egeret látszik, hogy menni van még a sessionből hátra. Mint azt már korábban már leírtam a session change alatt nem csinálhatsz olyan dolgot, ami újabb session timert indítana el. Tehát ha például átugrottál egy kapun, 15 másodpercig nem ugorhatsz át újabb kapun, nem dokkolhatsz le, stb. Ez azért fontos - többek között -, mert pl. több olyan rendszer is létezik, ahol a kapuk csak 10-20 ezer kilométerre vannak egymástól, és ha gyors hajóval egyből ugrás után ráwarpolsz a közel lévő kapura, nem fogsz tudni átugrani, mert még nem járt le a session timer. Ezen analógia alapján, ha kidokkolsz stationről, vagy elfogadsz egy fleetinvite-ot, nem tudsz visszadokkolni 15 másodpercig.



jmu






















Agression status

Az agression status abban hasonlít a session timerre, hogy ez is korlátoz bizonyos dolgokat. Különbség viszont, hogy ez 1 percig tart, és hogy nem jelzi a kliens sehol.

Agression status alatt a következő dolgokat nem csinálhatod:

- Nem dokkolhatsz be
- Nem ugorhatsz át stargate-en (viszont Wormhole-on igen)

Agression statust kiváltó ok a következő:

- rálősz, vagy valamilyen negatív hatású modult használsz valakin (ebbe a droneok támadása is beletartozik).

Két példa az ebből következő problémák vázolására: Kapun átugrik az ellenség, Te ott vagy mellette és várod, hogy kijöjjön kapucloakból. Megjelenik overview-n, elkezded lőni, de ő okos, látja, hogy esélye sincs túlélni a harcot, ezért visszamegy a kapura, amin pont az előbb ugrott át. Átugrik és vígan elwarpol valami biztonságos helyre, mert nem tudsz utána ugrani az 1 perces agression timer miatt.

Egy másik lehetséges helyzet, hogy kidokkolsz és pont ott kolbászol egy ellenséges kis hajó, akit meglátásod szerint lazán le tudsz szedni. Beméred, elkezded lőni, erre ráddokkolnak a haverjai, bemérnek, lőnek, meghaltál. Még a kapszuláddal se fogsz tudni visszadokkolni, mert nem telik le az 1 perces agression timer, és ha nem vagy észnél, hogy elwarpolj a mentőkabinoddal valami celestialra mielőtt bemérnek, még ki is podolnak seperc alatt.

Létezik még két fajta, hosszabb időtartamú timer is, ezek közös jellemzője, hogy csak empire space-ben indulhatnak el, és hogy 15 percig tartanak. Az egyik az Agression timer (sárga felirat a képernyő bal felső részén), a másik a Global criminal timer (piros felirat ugyanott). Ha a feliratra húzod a kurzort, bővebb információkat is kaphatsz a timerekről (pl.: agression timer esetén, hogy kik érintettek).


Agression time

Agression timert kaphatsz, olyan bűncselekményekért, mint például a lopás. Ha egy olyan ember konténeréből/wreckjéből veszel ki, vagy akár csak átmozgatsz itemet, aki nincs Veled azonos, player által létrehozott corpban, 15 perc agression timert kapsz. Amennyiben olyan embertől loptál, aki noob corpos (NPC corporation-ben van), pirosnak fogsz látszódni az overview-ján és szabadon lőhet Rád, a CONCORD, nem fog beavatkozni. Ha az illető player corpban van, rosszabb a helyzet, az egész cége szabadon lőhet Téged 15 percig.
Agression timert kaphatsz akkor is, ha valaki a fentebb említett lopást elkövette egy adott cég ellen és Te segítesz neki, javítod a hajóját, vagy boostolod valamilyen modullal. Fontos tudni, hogy ha Téged loptak meg és megtámadod a tolvajt, akkor is agression timert kapsz, tehát a tolvaj és corpja számára támadhatóvá válsz. Ugyanez a helyzet, ha lowsecben visszalősz valakire, aki megtámadott.

Ezen kívül létezik NPC frakciók elleni agresszió is, pl.: guristas kalózokat ölsz, akkor ugyanúgy megjelenik a timert a Guristas Pirates cégnévvel. Megjegyzés: az NPC corpok elleni agresszió semmilyen következménnyel nem jár (ha úgy tetszik, dísznek van).


Global criminal / Security status

Egy kicsit súlyosabb a helyzet, ha a security statusod túl alacsony lesz, vagy épp azon dolgozol, hogy ez bekövetkezzen, ilyenkor ugyanis előfordulhat, hogy global criminal timert (flag-et) kapsz.

A legnagyobb hátránya ennek a timernek, hogy low-secben ez idő alatt lőnek a kapuknál és stationnél elhelyezett senty gunok + a CONCORD billboard, high-secben ezek mellé még - csak hogy érezd a törődést - megtámad a faction navy is. Nem elhanyagolható tény az se, hogy a global criminalos emberkéket szabadon kilőheti bárki a hajójukból. Ezeket a playereket hívják KOS (Kill on sight) pilótának.

A global criminal előidézése nagyon egyszerű: nem kalóz (nem global criminal flag-es) playert, NPC-t, épületet megtámadsz, vagy kalóz NPC-t / playert javítasz, boostolsz modullal. Player támadásánál kivételek, ha hivatalosan is háborúban állsz az adott player szövetségével vagy cégével, illetve ha mindketten, egymással folyamatosan harcoló faction navy-k tagjai vagytok. Amikor megkapod a global criminalt, 15 percig élvezheted a helyiek vendégszeretetét a fentebb említett okok miatt és mellé még csökken a security statusod is. Fontos megjegyezni, hogy agresszió nélkül is megkaphatod ezt a flag-et, ennek egyetlen módja, hogy alacsony security statussal rendelkezel és olyan rendszerbe mész be, ahol emiatt nem látnak szívesen.

Számszerűsítve security statustól függően:
-5.0 és -10.0 között törvényen kívüli vagy, bárki, bárhol megtámadhat NPC beavatkozás nélkül.
-2.0 és -2.5 között 1.0-ás security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.
-2.5 és -3.0 között 0.9-es, vagy afeletti security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.
-3.0 és -3.5 között 0.8-as, vagy afeletti security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.
-3.5 és -4.0 között 0.7-es, vagy afeletti security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.
-4.0 és -4.5 között 0.6-os, vagy afeletti security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.
-4.5 és -5.0 között 0.5-ös, vagy afeletti security statussal rendelkező rendszerben global criminal flag-et kapsz.

Ha negatív a security statusod, de még megfelelő rendszerben vagy (tehát nem kapsz global criminalt), a playerek overview-ján alapértelmezetten narancssárgának fogsz látszani.


jmu Faction standing

Az Eve-ben az empire területeket azért hívják így, mert ott valamilyen NPC faction uralkodik (Amarr Empire, Ammatar Mandate, Caldari State, Minmatar Republic, stb.). Mindegy egyes frakciónak megvan minden egyes playerhez a hozzá fűződő viszonya, és ez kihatással lehet az adott pilótákra. Ha sok storyline missiont csinálsz kalózoknak, vagy az egyik empire-frakció más ellenségeinek, elképzelhető, hogy a hozzájuk fűződő viszonyod nagyon leromlik. Akkor sem fogod magadat a szívükbe lopni, ha sima agent missionökben lövöd őket halomra, ezt annyira nem szeretik. A faction standinged annyiban meghatározó, hogy ha -5.0 vagy annál kisebb, az adott frakció által uralt high-sec rendszerekbe nem ajánlatos bemenned. Ha mégis megteszed, mindenki lőhet Rád és mindenkinek a rendszerben megjelenik egy üzenet, hogy "Enemyes of the xyz faction are not welcome here…", kapsz fél percet, hogy eltakarodj onnan. Amennyiben ezt nem áll szándékodban megtenni, megtámad az adott frakció katonasága (navy NPC-k). Ezek jóval gyengébbek, mint a CONCORD, de azért kellemesnek sem mondható, amikor 5-6 frigate pontoz, webbel és lőnek mellette a battleshipek is. Low-secben ez a veszély nem fenyeget, szabadon mászkálhatsz a frakció területein akár -10.0-ás standinggel is. 0.0-ban pedig csak akkor tapasztalható bármi-féle retorzió (elkezdenek "lőni" a sentryk), ha meglősz egy NPC stationt.


Egyéb fontos információ

Nagyon fontos dolog ami az agresszióhoz kapcsolódik, hogy ha rálősz valakire, vagy ő lő rád elindul egy hidden (rejtett) timer. Ennek következtében lelogolás után nem tűnik el a hajód, az utolsó agressziós eseménytől számított 15 percig. Ez 0.0-tól 1.0-ig mindenhol így van, nincs előle menekvés. A problémát - vagy éppen előnyt - ezzel kapcsolatban az jelenti, hogy a playerek jó része ezzel nincs tisztában. Harcolnak, majd amikor már éreznek valami keményet a hátsó fertályuk környékén, elmenekülnek és lelogolnak szépen. Az ellenségeik meg kilövik a scanner probe-okat, 15 perc alatt kényelmesen elvégzi a scannerpilóta a dolgát.

Ráwarpolnak az aggros, lelogolt emberre és szanaszét szedik. Megoldás: ha aggros vagy egy adott rendszerben, akkor nem logolsz le, amíg nem telt le a 15 perc. Warpolgatsz safe spotok között, vagy ha van rá lehetőség (ami az esetek 95%-ában nincs), átmész egy másik rendszerbe és ott logolsz le.


Összegezve:

Akik nincsenek tisztában a session change/agression timer fogalmával, nagyon könnyen belefuthatnak olyan hibákba, amiknek a hajójuk/podjuk látja majd kárát. Pl. ha beleugrasz kapukempbe, vagy túl gyorsan próbálsz meg visszamenni a kapura nem tudsz átugrani a session change miatt. Ilyenkor tehetetlenül halsz meg, elnyomnak, mint egy csikket. Ha viszont tájékozott vagy a témában és ésszel, higgadtan repülsz, valószínűleg a legtöbb kellemetlen helyzetet el tudod kerülni, csökkentve ezzel a felesleges hajóveszteségek számát.


Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia