EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - Útmutató a flotta-hadviseléshez
Tudnivalók a flottaharcról   
2008 Április 4.

    Fleet

    Chry Hated





    Arrs Grazznic,
    az EON 9. számában megjelent cikke alapján.

    Sokaknak a flotta-hadviselés az EVE „végjátéka”. Olyan epikus küzdelmek, amelyek meghatározzák egy-egy terület tulajdonosait és a szövetségek jövőjét. Másoknak egy játszhatatlan lag-fesztivál minimális élvezhetőséggel.

        Vissza a cikkekre


       


A jó flottapilóta

Szóval mi teszi a jó pilótát jó flottapilótává? Néhány kevésbé segítőkész podpilóta egyszerűen azt mondaná, hogy „STFU és teszed amit mondanak, noob”, de amikor majd a csata hevébe kerülsz, senki sem fogja pontosan megmondani, hogy mit csinálj. Minden a tapasztalatodon és a tudásodon fog múlni, illetve azon, hogy ezek mennyire felelnek meg a flotta által követett taktikának.
Hogy biztos lehess abban, hogy hasznos része leszel a flottának, jónéhány dolgot meg kell értened. Ismerned kell a pozíciódat a flotta hierarchiáján belül, és azzal is tisztában kell lenned, hogy ez hogyan viszonyul ahhoz, hogy mikor mit kell mondanod és tenned. Tudnod kell, hogy milyen hajót vigyél az ütközetbe, és azt, hogy hogyan szereld fel azokat. Végül, amikor a harc elkezdődik, tudnod kell, hogy hogyan kell a hajókat a leghatékonyabban használni, mert ezeket senki sem találja ki helyetted.


A flotta

Amikor csatlakozol egy flottához, lesz egy flottaparancsnok Fleet Commander – rövidebben FC, aki a csapat egészének irányítását végzi. Az FC adja ki a parancsokat és manőverezi a flottát. Mivel a flottát egy entitásként irányítja, az FC nem fogja a pilótáknak egyesével megmondani, hogy mit tegyenek, ehelyett meghatározott csoportoknak ad végrehajtandó feladatokat. A flottán belül van néhány általánosan elterjedt szerep vagy pozíció, amely az FC munkájának megkönnyítésére jött létre. A felderítőhajó Scout pilóták továbbítják a taktikai információkat az FC-nek, ezáltal lehetővé teszik a szituációnak leginkább megfelelő döntések meghozását. A célpont-hívók, vagy más néven Target Callers azonosítják a célpontokat a flotta részére, amikor több ellenséges hajó lép színre. A célpont-hívók célszerűen a legtapasztaltabb flotta pilóták, akik tudják, hogy az FC valószínűleg hogyan fog reagálni egy-egy szituációban, és ennek megfelelően választják ki a célpontokat (Primary, Secondary, stb.).


Akarsz a fleetben lenni?

A legtöbb flotta az EVE fleet rendszerét használja. Ennek több előnye is van, beleértve azt a lehetőséget is, hogy specifikus parancsokat adjunk a flottának, warpoltathatjuk az egészét vagy csak egy részét, és hogy megfelelően eloszthatjuk a bonuszokat a flotta tagjai között. Minden cégnek és szövetségnek megvannak a saját szabályai, hogy hogyan lehet csatlakozni egy ganghez, régebben elterjedt formula volt az „x up”, azaz a cég vagy a szövetség megfelelő csatornájára egy „x” gépelése. Ez néha további információkkal egészült ki: a hajó típusával vagy szerepével, az optimális lőtávolsággal, a tank típusával és az esetleges leadership skillekkel. Ez a részletes csatlakozási kérés világossá tette az FC számára a rendelkezésére álló hajók számát, típusát és elhelyezkedését.

*** Self-Invite ***
Az új változtatásokkal most már lehetőség van a corp-os és alliance-es invite-ra. Ez úgy történik hogy miután létrehozod a fleet-et (akár magadat, akár egy másik társadat invite-olod), utána a fleet ablakon a fleet felirat kis háromszögére nyomsz egy jobb klikket és kiválasztod a "Self-Invite" menüben, hogy a flottát corpos ill. alliance-es tagokkal szeretnéd bővíteni. Innentől bárki aki a flotta tagja, a későbbiekben felteheti bárhová az invite-ot egy aktív link-ként (természetesen csak corptagok ill. alliance tagok fognak tudni csatlakozni). A link publikálása úgy történik, hogy azon a chatablakon ahol közzé akarod tenni a fleethez való csatlakozást nyomsz magadra egy jobbklikket és channel ->post invitation-t adsz ki. Ekkor megjelenik a link, és aki csatlakozni akar, annak csak rá kell böknie, és voila, egyből a flotta tagja lesz.

Amikor belépsz egy fleetbe, elképzelhető, hogy az FC megkér, hogy válts hajót. Teljesítsd ezeket a kéréseket, mert valószínűleg az FC-nek konkrét elképzelései vannak arról, hogy mit akar elérni. Továbbá töröld a CSPA díjakat – senki sem akar fizetni azért, hogy a gangjében legyél!


A flotta struktúrája

Számok nagyban és kicsiben
Egy flotta * maximális * mérete 256 pilóta. Ez úgy jöhet össze hogyha van 1 Fleet Commander, 5 Wing Commander (egy fleetben maxiumum 5 wing lehet), és a lehetséges 25 squadronban 10-10 ember, beleértve természetesen a Squadron Commandereket. Azoknak a flottatagoknak a száma, akik részesülhetnek a flottában kapható bónuszokból, függ a commanderek skilljeitől, ezért érdemes mindíg úgy strukturálni a csapatot, hogy mindenki kapja a bónuszokat!

Leadership (Rank 1) - egy squad irányítását teszi lehetővé. A bonusz 2 member / skill / szint (max 10) ** invite-olhat squadba, kirúghat squadból
Wing Command (Rank 8) - egy wing irányítását teszi lehetővé. A wing bonusz 1 squadron / skill / szint (max 5) ** invite-olhat wingbe, és kirúghat
Fleet Command (Rank 12) - a fleet irányítását teszi lehetővé. A fleet bonusz 1 wing / skill / szint (max 5) ** invite-olhat bárhová, kirúghat bárhonnan

Pozíciók, szerepkörök a flottában
A flottában vannak olyan szerepkörök, amik megkülönböztethetik az egyes tagokat a többiektől. Ezek a tagok változtathatják a csapat struktúráját, bónuszokat adhatnak, információkat közölhetnek a többiekkel, tagelhetnek, broadcastolhatnak, illetve csapatos mozgásra kényszeríthetik az egységük tagjait.

Squad Member
A fleet tagja. Semmilyen speciális szerepköre nincs, az elérhető legmagasabb bónuszt kapja az alábbiak valamelyikétől: Squad Commander, Wing Commander illetve Fleet Commander.

Scout
Ez a poszt csak egy marker (jelző), számszerűsíthető játéktechnikai hatása nincs. Arra van, hogy a commanderek vizuálisan is láthassák ki a scout, kik a scoutok a flottán belül. Bármely flottatag kinevezhető scoutnak.

Commanderek
Annak, hogy valaki commander a flottában, lényeges szerepe van a gangbónuszok átadásának szempontjából. A commanderek adják / folyatják át a bonuszokat, illetve jelölhetik ki a boostereket. Ezek a bónuszok az egyik legfontosabb előnyei a fleetnek. Jelentősen módosíthatják a csapatban lévő emberek sebességét, pajzsát ill. armorját stb.

Ahhoz, hogy ezek a bónuszok átfolyhassanak a fleettagokhoz, a commandernek ki kell tanulni a Leadership / Wing Comman / Fleet Command skill-t.

Bár Leadership skill nélkül is lehet valaki squad, wing, vagy fleet commander, de ilyenkor nem biztosít semmilyen pluszt a csapatának ill. nem folynak át rajta a felülről érkező plusszok. A boosthoz muszáj kitanulni a leadership-et, méghozzá olyan szintre, hogy a squad teljes létszáma élvezhesse annak előnyeit. Még egy fontos szabály van: azonos rangban lévő commanderek nem kaphatnak egymástól bónuszokat, tehát egy Squadron Commander nem kaphat egy másik Squadron Commandertől bónuszt, maximum egy, a flotta hiararchiájában magasabban lévő commandertől (Wing ill. Fleet Commander). A bónuszok átfolyatásán kívül a commandereknek lehetőségük van a saját, griden belül lévő egységeiket együttesen elwarpoltatni, illetve regroup-oltathatják az embereket (ilyenkor minden tag az egységben full speed-del felé kezd el mozogni). Broadcastol-hatnak irányt, tag-elhetnek ellenséget, stb.

Squadron Commander
A Squadron Commander csak a squadján belül lévő embereknek tud leadership bonuszokat adni, vagy fentről érkező bónuszt átfolyatni, méghozzá (magát is beleértve) annyi embernek, ahányas a Leadership skillje. Ha kisebb a skillje mint ahány ember van a squadronban, akkor SENKINEK nem ad át bónuszt. Ez azt jelenti, hogyha pl. 3-as a skillje, akkor már senki nem kap bónuszt 7-es squad létszámnál.

Wing Commander
Ehhez a poszthoz minimum Wing Command 1 kell, enélkül a skill nélkül a squadronok nem kaphatnak bónuszt a Wing Commandertől, illetve a Fleet Commandertől. Csak a saját bónuszait, vagy ha az nagyobb, a Fleet Commander bónuszait kaphatja meg. Létrehozhat új squadokat a wingen belül, felvehet, kirúghat embereket a wingben.

Fleet Commander
Fleet Command 1 kell ahhoz, hogy az alatta lévő wingek vagy squadok megkaphassák a bónuszt a Fleet Commandertől. Csak a saját bónuszait kaphatja meg. Létrehozhat új wingeket, ill. squadokat a wingen belül, felvehet, kirúghat embereket.

Boss
Speciális poszt, a flotta létrehozója kapja meg, általában ő szokott lenni a fleet commander is egyben. A Boss bárkit meghívhat, kirúghat a flottából, embereket kivehet, áttehet, mozgathat a flottában, beleértve a commandereket is. Ezekívül létrehozhat, törölhet squadokat, wingeket.


Hajók és Szerepek

Jónéhány szerep van, amit mindenképpen be kell tölteni egy flottában, hogy megfelelően hatékony és flexibilis legyen. Az alapvető feladatok a sebzés biztosítása damage dealerek, a fogás tacklerek, és a fogás megakadályozása anti-tacklerek által. Az alapvető feladatuk, hogy amíg a saját tacklerek helyben tartják az ellenség damage dealereit, és a saját damage dealerek végeznek velük, addig a saját anti-tacklerek igyekeznek megvédeni a saját damage dealereket. A damage dealerek általában távolra tüzelő csatahajók sniper battleship, vagy más, nagy lőtávval rendelkező, azonnali sebzést okozó hajók. Néha battlecruiserek vagy command shipek is betölthetik ezt a szerepet. A tacklerek általában fregattok, interceptorok és interdictorok. A cruiserek, assault fregattok, heavy assault cruiserek és battlecruiserek alkotják az anti-tackler csoport magját, amiknek az ellenséges tacklerek elpusztítása a feladatuk. A fejlettebb flotta-konfigurációk jobban kihasználják az EVE specializáltabb hajóit, mint például a recon shipek, amik betölthetik mind a tackler, mind az anti-tackler feladatokat.


További szereplők

A scoutok az FC szemei és fülei. Legtöbbször a fő flotta körülötti rendszerekben találhatóak, figyelmeztetnek az érkező ellenséges hajókra, és célpontokat keresnek. A covert ops hajók megfizethetetlenek lehetnek a csatamezőn, mert közel lopózhatnak az ellenséges sniper pozíciókhoz, és lehetővé teszik a baráti hajóknak, hogy optimális lőtávolságra tudjanak warpolni. Ezek hajók tökéletes bónuszokkal rendelkeznek a scanner probe-okra, így használhatók, amikor egy célpontot – amelyik elkóborol a többiektől, vagy lelogol – ki kell scannelni és le kell vadászni. A legszélesebb körű flotta-konfigurációk továbbá tartalmaznak megfelelő számú elektronikus hadviselés Electronic Warfare – EW hajót is. Habár nem öli meg az ellenséget, az EW azon kevés fegyver közé tartozik, amelyek képesek teljesen közömbösíteni az ellenséges hajókat az ütközetben. Egy maréknyi, jól felszerelt Scorpion csatahajó számos ellenséges damage dealert tud kizárni a harcból, és ha EW fregattokat vagy cirkálókat keverünk a tackler csapatokba, nagyságrendekkel tudjuk csökkenteni a szemben álló fél hatékonyságát. A kirakós utolsó darabjai a capital hajók, általában a carrierek és a dreadnoughtok. A dreadek az igazi, a végső damage dealerek az EVEben, de elsősorban struktúrák ellen használhatók. A carrierek logisztikai hajókként – remote armor és remote shield használatával, és damage dealerként – fighter drone-okkal is használhatók.



jmu
Hajók és Felszerelés

Ahogy az az egész EVE-re jellemző, semmire sincs gyors, és állandóan működő szabály. Így van ez a hajók flottacsatára felszerelésével is. Jónéhány alapkonfiguráció létezik, amely jó kiindulási alap, de a legtöbbször a döntés valamiféle kompromisszum lesz aközött, hogy mit tudsz használni, mi áll rendelkezésedre, és mit óhajt az FC. A legtöbb FC például ragaszkodni fog a Microwarpdrive-hoz, mint kötelező modulhoz, mert az a sebesség növelés, amit az MWD szolgáltat, jelentheti a különbséget aközött, hogy a harcban maradsz, vagy egy új klónban ébredsz fel.
Ha nem valami elképesztően gyors hajóban ülsz, nem szabad rövid hatótávolságú fegyvereket felszerelned. Szerelj fel nagy lőtávolságú, azonnali sebzést okozó fegyvereket, mint a railgunok, az artillery-k vagy a beam laserek. Természetesen létezik többféle felszerelési útmutató a különböző hajókhoz. Az FC-d pedig mindig rendelkezni fog egy ettől eltérő elképzeléssel – de az alapok mindig hasonlóak.


Tacklerek (avagy Support)

Ha fregattot, interceptort vagy interdictort vezetsz, akkor tackler vagy, tisztán és egyszerűen. A te feladatod, hogy lezárd az ellenséges damage dealerek menekülési útját (lock down), amikor elkezdenek sebződni. A fregattoknak és a ‘ceptoroknak gyorsaknak és mozgékonyaknak kell lenniük, és legalább egy warp disruptornak és egy stasis webifiernek kell rejtuk lenni.
Ha marad üres slotod, megfontolhatod valamilyen EW modul használatát, mint például a sensor dampener vagy a tracking disruptor.

Az interdictorok a tacklerek királyai, képesek több hajó warpolását megakadályozni a warp disrupt probe-ok elhelyezésével. Mint minden tacklert, ezt is sebességre szereld fel elsősorban, azután tegyél rá warp disruptort, és webet, és végül, a túléléshez szükséges modulokat: capacitor felszereléseket és tankot. Ne aggódj a fegyverek miatt, mert ezek egy interdictoron nem fontosak. Az interdictorok mindig elsődleges célpontok a flotta ütközetek során, így a túlélésre kell összpontosítanod, amíg sikerül megszökni a saját bubidból, vagy az ellenséges tacklerek elől.


Anti-Tacklerek (avagy Anti-Support)

Az assault fregattok ás a destroyerek elsősorban az ellenséges tacklerek elpusztítására vannak a flottában. Elég magas az esélye, hogy a célpontok nem a közeledben lesznek, szóval szükséged lesz a sebességre, és a nagy hatótávolságú fegyverekre. Általában nem lesz rá időd, hogy közel menj, így képesnek kell lenned 10km-től 40km-ig elpusztítani az ellenséges fregattokat. A sebesség, a gyors befogás, és a maximális sebzés a felszerelés célja, mielőtt a tankolásra gondolnál – arra a képességedre kell támaszkodnod, hogy kilövöd az ellenfelet, mielőtt ő lő ki téged. A fregatt-gyilkos és a support-gyilkos hajóknak gyors befogási időre, meglehetős lőtávolságra van szüksége, tehát a sensor booster kötelező. Ha marad felesleges slotod, szerelj fel target paintert, hogy a kis célpontokat könnyebb legyen eltalálni. Válaszd a legnagyobb lőtávú fegyvert a small fegyverek közül, ezekkel el kell érned a 35km-es optimális lőtávolságot. Emlékezz arra, hogy a célpontjaid kicsik és gyorsak lesznek, így a jó tracking értékekkel rendelkező fegyverek az ideálisak.


jmu






















Heavy Tacklerek

A cruiserek, a heavy assault cruiserek, a battlecruiserek és a command shipek sok szerepet betölthetnek, például lehetnek heavy tacklerek, tacklerek, support-gyilkosok vagy damage dealerek. A felszerelés szempontjai viszont a különböző hajótípusoktól függetlenek. Heavy tacklerként gyorsnak és mozgékonynak kell lenned, ezért mindenképp legyen rajtad microwarpdrive, és fel kell szerelned legalább egy warp disruptort és egy stasis webifiert, és – ha még maradt helyed – a hajóosztálytól és a bonuszoktól függő elektronikus hadviselés modult. Mivel a legtöbbször a sűrűjében leszel, elsősorban a tankra érdemes összpontosítani, mielőtt a fegyverekre gondolnál – nem azért vagy ott, hogy kilődd az ellenfeleket, hanem, hogy ott tarts őket, amíg mások elvégzik a piszkos munkát.
Ha egy cruisert vagy egy battlecruisert damage dealerként akarsz felszerelni, a feladatod a nagyobb hajók (cruiser, és felette) tizedelése lesz. Fittelj maximális, azonnali sebzésre és gyors befogási időre. Nincs szükség warp scramblerre vagy stasis webre, hiszen a tacklerek pont erre a célra valók. Persze, ha van felesleges slotod, tehetsz fel pár elektronikus hadviselés modult. Végül pedig, rakj fel tankot, anélkül, hogy fel kellene áldoznod a tűzerődet, vagy a befogási képességeidet.


Damage Dealer-ek

A Battleship-ek az elsődleges damage dealerek a flotta ütközetekben. Ezeket a hajókat maximális, azonnali sebzésre kell szerelni, extrém lőtávolságra, és szupergyors befogási időkre. Egy nagy lőtávolsággal rendelkező Sniper csatahajó képes 150km-től 200km-ig találatot elérni. Ezek után esetleg fel lehet tenni tankot, de a hajók tankját leginkább a távolságuk jelenti az esetleges veszélyforrásoktól. A Ravenek és a Dominix-ek heves fejcsóválást váltanak ki a flottacsaták során. Habár fel lehet őket szerelni, hogy sebezzenek 200km-ről, a sebzésük nem azonnali. Lehet őket használni kiegészítő tűzerőnek a battlecruiserek és a command shipek mellett, de valószínűleg ezek a hajók lesznek az elsődleges célpontok.


Egyéb hajótípusok

Egy battleshipet gyakran szoktak figyelmen kívül hagyni – leginkább azért, mert gyakran hívják elsődleges célpontnak – a Scorpiont. Ha meg tudod védeni, az előnyei hamar megmutatkoznak a csatában. Egy maréknyi, helyesen felszerelt Scorpion számos ellenséges hajót tud hatástalanítani a lockolás megakadályozásával. A capital osztályú hajók közül leggyakrabban a carriereket fogod látni. Szokták úgy is használni, hogy a POS alatt üldögélve szétosztja a fighter drone-jait a support flottának, de manapság egyre többet használják a carriereket a frontvonalban, mint damage dealer, és battleship-csoport szétverő eszköz. Mint damage dealer, a carriereket elsősorban tankra kell szerelni, néhány sensor boosterrel, illetve vegyesen drone control unitokkal, smart bombokkal és capital remote javító modulokkal.
A carrierek mint logisztikai hajók ugyanolyan jól teljesítenek az EVE-ben, mint ahogy azt hagyományos értelemben gondoljuk. A Relevations II óta, a carrierek fel tudnak fittelni triage modult, ami lehetővé teszi a sokkal hatékonyabb remote javítást, mind a hajók, mind a struktúrák esetében, kiegészítve (vagy felváltva) ezzel a logistic cruiser osztályt. A carrierek ezen kívül képesek más hajókat a harctérre szállítani.


Elsüllyesztetted a csatahajómat!

Ha valaki részt vesz flottacsatákban, elkerülhetetlen, hogy rendszeresen veszítsen egy-egy hajót. Amikor a pénztárcád engedi, tarts több hajót felszerelve és indulásra készen, így a lehető leghamarabb csatlakozhatsz újra a flottához, és lehetővé teszed az FC-nek, hogy pótolja, betömje a lyukakat a flottában. Még egy felfittelt fregatt vagy cruiser is jól jöhet. Az egyik dolog, amit a veteránok állandóan prédikálnak, hogy ne repülj olyan hajóval, amit nem tudsz pótolni. Ez természetesen a flotta-hadviselésre is vonatkozik, ugyanúgy, mint a harc bármelyik más formájára. Soha ne repülj az utolsó NPC-ző hajóddal a csatába, mert ha elveszíted, nem leszel képes pénzt termelni, és pótolni.
Mindazonáltal az FC-k többsége azt javasolja, hogy győzelemre, ne pedig a vereségre számítva szereld fel a hajódat. Ezalatt azt értem, hogy az elérhető legjobb modulokat szereld fel a hajóra. Ne úgy gondolkozz, hogy „Nem szerelem fel a T2-es MWD-met, mert mi lesz, ha kipukkantanak” – a harcban minden lehetséges előnyre szükséged lesz, amit csak össze tudsz kaparni, tehát a legjobb modulokat szereld fel, amiket megengedhetsz magadnak.


jmu






















Repülés előtti ellenőrzés

Az első dolog, amit meg kell tenned, mielőtt kidokkolsz, és beveted magad egy flottacsatába, hogy ellenőrzöd a klónod naprakészségét, mivel mindig jó esély van arra, hogy a regenerációs öbölben ébredsz. Ha battlecruisert vagy battleshipet repülsz, ellenőrizd azt is, hogy befizetted-e a biztosítást.
Amikor az aktuális küzdelem elkezdődik elsősorban az FC-re kell figyelned. Az ő felelőssége diktálni a harc feltételeit és szabályait. Ő fogja mondani, hogy a flotta mikor veszi fel a harcérintkezést, és mikor szakad el. Ő mondja meg ezen kívül, hogy a flotta különböző részei hol legyenek (sniperek, tacklerek, stb.). Lehetséges, hogy flottaparancsnokod a halálba küld, vagy hasonlónak tűnő szituációba, de a katona feladata a parancsok követése, függetlenül azoknak a tartalmától. Ha valamiben nem vagy biztos, kérj megerősítést a gang csatornán, a hang-kommunikáció helyett.


A védekező előnye

A harcok legtöbbször meghatározott helyeken történnek. Kapuk, állomások, POS-ok az elsődleges ilyen helyek, de néha előfordulnak harcok aszteroida-övekben vagy safe pontokon. A legtöbb ütközetben, különösen azokban, ahol az egyik fél véd egy űrbéli objektumot, az elsődleges damage dealerek távolságra fittelt, sniper csatahajók. Ezek optimális lőtávolságra elhelyezve az ellenség feltételezett érkezési pozíciójától, a védekező számára taktikai előnyt biztosítva. Mivel ezek a fő csapásmérő erők, legtöbbször dedikált célpont-hívójuk van, aki azonosítja a célpontokat az ütközet során. Ha egy sniper wing tagja vagy, fontos, hogy kövesd a célpont-hívó utasításait, és az elsődlegesen és másodlagosan megadott célokat lődd, más hajók helyett. Ez azért fontos, mert csak nagyon kevés nem capital osztályú hajó tud ellenállni a csatahajók koncentrált tüzének.


Általános parancsok

Az általános parancsok FC-ről FC-re változnak, de van egy egyszerű és hatékony alapszabály, amire érdemes emlékezni. Minden Tech I fregatt és cruiser a fregattokat támadja, először a legközelebbit. Minden Tech II cruiser és fregatt az interdictorokat támadja először, azután az interceptorokat, amíg a battlecruiserek támadják az ellenséges cruisereket, heavy assault cruisereket és battlecruisereket. Az interceptorok és az interdictorok előrenyomulnak az ellenséges battleshipek felé, és lefogják mindet, amelyiket csak tudják. Végül, minden battleship tüzel az elsődleges és másodlagos célpontra.
Ha a célpontok elfogynak (pl. nincs fregatt a Tech I cruisered számára), jó ötlet a következő nagyobb célpontcsoportot választani a listából. Ez azt jelenti, hogy ahogy múlik az idő, egyre több és több tűzerő koncentrálódik a keményebb célpontokra. A csatahajó pilótáknak nagyon fontos, hogy az elsődleges és a másodlagos célpontot lőjék. Tényleg nem segít, ha elkezdesz lőni hat vagy hét célpontra, abban a reményben, hogy több kill mailben leszel benne.
Ahhoz, hogy ez működjön, a flotta minden tagjának tisztában kell lennie a fentiekkel, mielőtt belép a harcba. A szabályok egyszerűek, és lehetővé teszik a célpont választók számára, hogy az elsődleges és másodlagos célokat hívjanak a damage dealereknek, amíg a kiegészítő csapatok irányított és megjósolható módon pusztítanak.


Túlélési tippek

- Ha az ütközetben vagy, és elsődleges célpontnak hívnak, gyorsan meg fogsz halni, a tankodtól függetlenül, hacsak nem tudsz kiwarpolni. A gyors és mozgékony hajóknak ez nem gond, a lassan mozgó battleshipeknek viszont problémát jelenthet. Hogy ezt megelőzd, fordulj a hajóddal egy safe pont vagy egy POS irányába, és haladj felé 50 – 75 százalékos sebességgel. Ha elsődleges célnak hívnak, és az ellenség elkezd befogni, gyorsan kiwarpolhatsz, mivel a megfelelő sebességgel alignolsz.

- Ha kisebb hajóban vagy, és éppen nincs feladatod egy kapu vagy állomás közelében, ne csak ülj, várva, hogy történjen valami. Ha az ellenségek rád ugranak, szó szerint béna kacsa leszel. Ehelyett inkább keringj a kapu vagy állomás körül, így lesz némi érintő irányú sebességed (transversal velocity), ami megnehezíti, hogy eltaláljanak. Amikor a harc elkezdődik, az FC és a célpont-hívók irányítják, hogy melyik hajót kell leszedni, de mindig tartsd szemmel az elektronikus hadviselés hajókat, és az interdictorokat. A szabadon tüzelő csoportok számára ezek az elsődleges célpontok a célpontcsoportjukon belül.


jmu






















Az overview

A jól konfigurált overview az egyik döntő összetevője lehet a küzdelemnek. A zűrzavar eltávolításával képes leszel megfelelően azonosítani a célpontokat, elkerülni a baráti tüzet, és még a lagot is csökkentheted. Két egyszerű lépése van az overview beállításának. Először szükséged van egy alapbeállításra, és ezt el kell mentened. Azután pedig készíthetsz számos variációt a különböző hajótípusok megjelenítésére. Az alapbeállítás mindent meg kell, hogy mutasson, ami általában érdekes lehet számunkra a flottában vagy gangben, tehát el kell belőle távolítani a barátságos hajókat és az NPC-ket.

Az alapbeállítás létrehozásához nyisd meg az overview-t. Az első fül az opciók között a „Filters” (szűrők), két al-füllel, a „Types” (típusok), és a „States” (állapotok). A „Types” fül szabályozza hogy mely objektumokat látjuk az overview-n, míg a „States” fül lehetővé teszi, hogy kiszűrd a pilótákat egy sorozat feltétel alapján, mint például a standingek. A „Types” fülön először nyomd meg a „Deselect all” gombot alul, hogy tiszta lappal kezdhess, majd jelöld ki az összes hajót (ships), állomást (station) és letehető (deployable) opciót, valamint az irányjeladókat (beacon), a kapukat (stargates, warpgates) az űrbéli objektumok (celestial) csoportból.

A „States” fül lesz az a hely, ahol kiszűrjük a barátságos hajókat. Hogy ezt beállíthasd, kapcsold ki a pipát azon opciók elől, amilyen hajókat nem akarsz látni, például azokat a pilótákat, akik a te gangedben (pilot is in your fleet/gang), a te cégedben (pilot is in your corporation) és a te szövetségedben (pilot is in your alliance) vannak, és azokat, akikkel jó vagy magas a standinged (with good/high standings).

Ez után beállíthatod, hogy a pilóták milyen színben és ikonnal jelenjenek meg. Ez általában személyes ízlés kérdése, de néhány beállítás hatással lehet a teljesítményre is. Ezek a beállítások a kis, embereket és hajókat jelző ikonokon jelennek meg, így követheted az ellenség állapotát, és könnyedén azonosíthatod a barátokat a local csatornán.

Mentsd el a beállításokat, és adj neki egy hasznos nevet. Ez az általános overview beállítás, ami minden ellenséges hajót mutat, és elrejti a barátságosakat. A sablon használatával már könnyedén készíthetsz számos variációt a különböző hajócsoportok kiválasztására, mint például csak battleshipek vagy fregattok, interceptorok és interdictorok megjelenítése. Ezek után gyorsan tudsz váltani a célpont csoportok között egy-egy overview beállítás betöltésével.


Befejezésül

Jó flottaharcosnak lenni azt jelenti, hogy követjük a parancsokat, és fenntartjuk a fegyelmet. Amikor az FC-d kiad egy parancsot, azonnal végre kell hajtanod, gondolkodás és megkérdőjelezés nélkül. A fenti információk jó kiindulási alapot jelentenek, segítenek abban, hogy eléggé képzett legyél ahhoz, hogy bármely flottának hasznos tagja legyél, és megértsd azt, hogy mit várnak el tőled. A többi a te dolgod.

Viszlát a csatamezőn!

Vissza a cikkekre    

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia