EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 1. PvP alapok
1.3. Mielőtt elindulnál: klónozás és biztosítás   
2010 Október 17.

    PvP

    Gabriel L





    "A feje sajgott. Mondták neki, hogy ilyen lesz. Mondták neki, hogy ez egyszer meg fog történni. Minden pod pilóta meg fogja ezt tapasztalni egy napon. A hajójának a törzse átszakadt. A hajója nem bírta ezt, személyzete és árujának nagy része megsemmisült. A kalózok tették ezt vele... de legalább a biztosító fizet majd.”

       Johan Kastronis: Addiction
       - Eve Chronicles

    Vissza a cikkekre    



A klónok

Medical Clone

A PvP-t többek között az teszi izgalmassá, hogy az EVE-ben sok játékkal ellentétben nincsen mentési lehetöség. De mi van akkor ha kilövik a hajódat, kapszuládat és „meghalsz”? A CCP egy sci-fi játékhoz képest igen autentikus megoldást talált. A klónozást. Ha az univerzum egy távolabbi vidékén kilőnek a pododból, akkor az erre tartott medical clone aktiválódik, és benne ébredsz újra.

Rendben, de hol kel életre ez a másolat ha már se hajód, se podod?

Ezt te magad állíthatod be. Bizonyos állomások rendelkeznek orvosi szolgáltatással, és ezeken jelölheted meg, hogy hol ébredj fel az új testben (ezt a másolatot nevezik "medical clone-nak"). Olyan helyek (állomások) közül válogathatsz, ahol a kezdő (noob) corpodnak vannak stationjei, vagy ahol éppen tartózkodsz. Később, ha már beléptél valamelyik játékos cégbe a program azokat az állomásokat is felajánlja majd, ahol a corpodnak vannak hivataljai.

A medicalos állomásokon bizonyos összegért "szintre" fejlesztik a tárolt replikád tudását is. Ne felejtsd el: egyszerre csak egy aktív klónod lehet (amiben utazol, harcolsz, stb.) és a másolatod nem veszi át automatikusan ennek a skillpontjait. Ezért a további balesetek elkerülése végett az aktiv klónodról MINDIG a megfelelő szintre kell fejlesztened a medical clone-t, (clone ugpgrade). Így nem veszítesz skillpontokat ha újból meghalsz és felébredsz a másolatban.

Azt sem árt tudni, hogyha kilövik a pododat, akkor a benne lévő implantok megsemmisűlnek. Érdemes tehát ezek pótlásáról is gondoskodni.


Jump Clone

Van a klónozásnak egy speciálisabb fajtája is az EVE-ben, ez az ún. Jump Clone. Ez a medical klónnal ellentétben akkor is aktiválható, ha nem halsz meg, de csak 24 óránként egyszer. És hogy ez miért jó? Mert naponta egyszer ugrálhatsz a klónjaid között. Megkimélheted magad mondjuk egy galaxist átszelö, fárasztó utazástól pár pillanat alatt, vagy az éppen aktiv klónodban tárolt implantokat tudod megmenteni egy kétes kimenetelű harc elött.

Hol tehetsz le klónt?
A karakteredről bármikor készíthetsz másolatokat űrálomásokon (de csak olyanon, ami rendelkezik medical szolgáltatással és elég magas a standinged feléjük), vagy installálhatsz bizonyos hajókon is ("clone vat bay"-jel felszerelt capital industrialok / titán osztályú szupercapitalok).

A klónozás menete:
Hogy egy klónt létrehozhass egy űrálomáson, meg kell győzódnöd arról hogy a tulajdonosok nem utálnak (standing), és hogy az adott helyen van-e klónozó szolgáltatás. NPC állomásokon a Medical Centert kell keresned és ott kiválasztani a neked és a skillpontjaid számára legelönyösebb típust. Lehetőség van még a klónod áttelepitésére is, mondjuk ha máshova költöznél, persze ezek a szolgáltatások nem ingyenesek

Mennyi klónom lehet?
A Jump Clone-ból, a sima klóntól eltéröen, egyszerre több is lehet különbözö helyeken, persze skillfüggö a dolog (Infomorph Psychology). Ennél a klónnál mindíg az aktuális skillpontodat viszed magaddal minden aktiváláskor, nem kell külön upgradelni. Viszont 8.0 ás effektiv standing kell az állomás tulajdonosa felé (standingek cimszó link) és csak 24 óránként egyszer aktiválhatod őket.



jmu






















A klónok és a PvP

Clone upgrade

A viszonylag hosszú áttekintés után pedig nézzük a dolog PvP részét.

Ha valaki pvp-zik, akkor előbb vagy utóbb ki is fogják lőni a podjából. Ilyenkor a medical clone aktiválódik, és az válik a játékos aktív klónjává. Az első teendő, hogy azonnal kell csinálni egy "clone ugrade-et" arra az esetre, hogy ha újból kilőnének ne veszíts skill pontokat. Ezt sokan elfelejtik! Nagyon kellemetlen amikor egy level 5-ös skillt lehet újból tanulni...

Háborús, vagy ellenségekkel teli területen sokszor nem is olyan egyszerű feladat az "upgrade" amennyiben a medical clone olyan állomáson van, ahol nincs orvosi szolgáltatás. Ezért fontos az, hogy a céged vagy szövetséged jól mérje fel a területet ahol él, és mindíg legyen a főhadiszállásotokon vagy a közvetlen közelében klónozó.

A medical clone egyik sajátossága, hogy át lehet helyeztetni. Ezt fel lehet használni pl. költözéskor, evakuáláskor, vagy inváziónál. Kiváló módszer az azonnali és villámgyors költözésre, mikor a corp kivesz egy hivatalt a célterületen (mondjuk egy NPC állomáson vagy elfoglalt / szövetséges outposton), a capitálok és jump freighterek összeszedik a pilóták cuccait, a játékosok pedig csak áthelyeztetik az orvosi klónjaikat, majd felrobbantják a kapszulájukat. Így utazás és cipekedés nélkül azonnal az új helyen jelennek meg, annak ellenére hogy sosem jártak még ott, és nincs installálva vagy átmozgatva jump clone-juk a helyre.

Ez low secnél vagy 0.0-ba költözéskor sok esetben nagyon hasznos lehet, ha az adott útvonalon ellenségek élnek, vagy hatalmas flották tanyáznak a beugró kapukon.


Jump klónok szerepe a PvP-ben

Azt ugye mondtuk, hogy jump klónokat csak olyan állomásra tehetünk, ahol az effektív standingünk eléri a 8.0-át (magyarul nagyon jóban vagyunk a station tulajdonosával). Ez empireben nem a legegyszerűbb feladat, mert NPC station-ön csak hosszú szenvedések és agentözés árán "érdemelhető" ki a magas standing, viszont 0.0-ban ez jóval egyszerűbben megy. Elég egy szövetséges outpostot keresni, és ott könnyedén létrehozhatunk klónokat. A leggyorsabb út, ha valaki medical klónnal érkezik a célterületre, majd ott outpostokon azonnal csinál több jump klónt is. Olyanokat amiben tanulhat, olyanokat amiben harcolhat. Elsőre talán nem mindenkinek triviális a jump klónok jelentősége, de a pvpben sokszor kulcskérdés a gyors mozgás. Előfordul, hogy egy szövetség messze az otthonától háborúba kezd, és ilyenkor szükség lehet a homebase és a háború helyszíne közötti ugrálásra, a harci zónák megkerülésére, vagy az implantos fejek közti váltogatásra.

A végére egy jótanács: Senki ne felejtse el harc előtt upgradelni a klónját, és mindíg tartson több fejet is az otthona környékén, amibe alkalom adtán átülhet!


Biztositás

Veszélyes világban élünk, és veszélyes hely az EVE univerzuma is. Elég csak félreolvasni a küldetésed részleteit,vagy egy kevéssé biztonságos rendszeren áthaladni megfelelő óvintézkedések nélkül, és máris azon kapod magad hogy a kapszuládban lebegsz egy zselészerü anyagban, kusza optikai kábelháló közepén és erösen gondolkodsz azon, hogy hol rontottad el.

Nos a biztositás ugyan nem akadályozza meg hogy ez történjen veled, de lehetöséget ad arra hogy folytasd tovább a pályafutásod az EVE univerzumában, és tanulj a hibáidból. Játék a játékban lenne ha minden modult, árut stb. lehetne biztositani, ezért a fejlesztők egyszerűsitettek, csak az ürhajódat lehet biztositani .

Bent az ürálomáson megkeresed az Insurance gombot és rátenyerelsz majd a megjelenö menüben kiválasztod az állomáson jelenlevö hajódat. A megjelenö lehetöségek között ki kell választanod a pénztárcádnak megfelelö biztositási tipust. A képlet egyszerü, hajótipustól függöen X összegért megsemisülés esetén kapsz Y összeget.

Az utóbbi időben kicsit megváltozott a dolog. Eddig a T2 es hajók kifizetési összege elég alacsony volt, igy kevesen kockáztattak. Amióta kicsit rendbe kapták ezt az opciót és dinamikusan változik a kifizetés összege hajótipusonként, azóta a csatában résztvevö hajók összetétele sem annyira egysikú és ezáltal változatosabb, élvezetesebb lett a pvp.

Pár fontos dolog amit nem árt tudni:

Megszünik a biztositásod ha
- Letelik a 12 hetes idöszak
- Összecsomagolod a hajódat (repackage)
- Ha valaki más is biztosítja a hajót. Ilyenkor a régi biztosítás leesik róla.
FONTOS: Nem árt tudni, hogy attól még, hogy valakinek áttradeled a hajódat, a biztosításod nem szűnik meg automatikusan. Viszont az is igaz, hogy az új tulajdonos sem kapja meg automatikusan az általad kötött biztosítást. Ilyenkor ha kilövik az illetőt, vagy felrobbantja magát, stb. akkor nem kap senki biztosítást. Azonban ha később visszaadja a hajót neked (mert csak szállította, stb.), akkor a biztosítás számodra ugyanúgy élni fog.
- Eladod a hajódat a piacon
- Felkinálod eladásra vagy cserére a hajódat contracton


Tévhit, hogy az egyénileg biztosított hajók corphangárba mozgatása esetén leesik a biztosítás! Ez nem így van. Pl. szállításhoz mindenki berakhatja az egyénileg biztosított hajóját, ha azt később megkapja a carrier pilótától, ugyanúgy biztosítva marad.

Lehet még „céges” biztositást is kötni a hajóra amenyiben van az állomáson a cégednek irodája és hangárja, és hozzáférsz a céges kasszához. A cégesen biztosított hajóknál óriási előny, hogy a cégen belül bárki is üljön beléjük, mindenkire vonatkozik majd az insurrance!
jmu


Befejezésként ismét egy tanács: mielőtt PvP-zni indulnál, minden esetben ellenőrizd, hogy biztosítva van-e a hajód!

Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia