EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 2. A PvP típusai
2.2.3. Low sec station fight, kapukemp   
2010 November 26.

    PvP

    Cse Cse




    Tomori





    A low sec PvP jó pár dologban különbözik a 0.0-ás harcoktól, de mint az Eve-be minden, így ez is megfelelő felkészültséget, és a hely adottságainak alapos ismeretét követeli meg. Low secben a station-ön és kapun lévő sentry-k miatt a harc más hajótípusokat, más fitteket igényel...

    Vissza a cikkekre    


Station fight

A "station fight" a PvP instant műfaja. Ellentétben a roamingokkal és a nagyobb flottacsatákkal az állomás melletti harcnál nagyobb hangsúlyt kap az idő / időzítés / gyorsaság, valamint a koncentrált, nagy sebzés leadása. Low secben ehhez kemény, sentryket jól tankoló hajók kellenek (általában BS osztályúak, és legtöbbször remote repair modullal "RR" vannak felszerelve). Eltérően a zerodot változattól, low secben nem lehet lebubizni a station-t, vagy anchorolni köré mobil distruptorokat.

Nézzük a szempontokat mikor érdemes bevállalnunk az áldozatok kicsomagolását féltett hajóikból!


jmu Magányos áldozat

Mielőtt döntenénk, mindenképpen érdemes tájékozódni a station docking range-éről, a célpont "vastagságáról", felmérni a várható és a saját tűzerő nagyságát, illetve a "show info" lekérésével meglesni az áldozat hátterét. Ami itt szempont lehet, a corp tagság, esetleg az aliance és a létszám. Fontos infót kaphatunk a cég által vezetett killboardról is, melyen betekintést nyerhetünk a corp vagy az illető közelmúltban elkövetett gaztetteiről! Ha mindez megvan, és a feltételek adottak (ideális esetben: magányos játékos vagy kis létszámú corp, alliance nélkül, 0 kill és temérdek loss Iteron V-ben) indulhat a csata!

Mint említettük, low sec-ben station-nél vagy gate-en történő aggresszálásnál a kiszemelt áldozat igen jelentős segítségben részesül, ami nem más, mint a sentry támogató tűzereje. Abban a pillanatban amint rápirítunk kifényesített ágyúinkkal a sentry bekapcsol, és azonnal elkezd harapdálni. Ez fregatt méretű hajókra nézve halálos! Ezért érdemes a hajóinkat "sentry állóvá" tenni, mert kínos lehet egy olyan loss mail-t begyűjteni, amin egy hétig röhöghet az EVE társadalom. A javasolt hajótípusok low sec rendszerekben a cruiser osztálytól felfelé találhatóak!

Kidokkolás után, ha az áldozat nem mozdul, akkor fél percig nem targetelhető (amíg le nem jár a session change). Ezek után választhat, hogy visszadokkol, elugrik, vagy harcolni kezd. Abban az esetben, ha ez utóbbi megtörténik (és a felbőszült bandita ránk lőtt), megadhatjuk társainknak a varázsszót: "pont rajta!" és kezdődhet a tánc! Minden esetben figyeljük, hogy mikor hagyja abba az agressziót, mert onnantól 1 perc után visszadokkolhat. Ezt az időt hosszabíthatjuk meg, ha lőjük a drone-jait, mert azok általában automatikusan visszaaggróznak, és egészen addig míg ezt teszik, mindig elölről indul az 1 perc.

Ha kicsi a station dokkoló távolsága, akkor megpróbálhatjuk az illetőt "kibumpolni" (kilökdösni) a docking range-ből, így esélyt sem adunk neki arra, hogy bedokkoljon.

A továbbiakban váratlan fordulatok következhetnek be, amire mindenképpen oda kell figyelnünk! Kidokkolhatnak a társai, segítséget hívhat, beszállhatnak mások is, stb. Ezért fontos figyelni a localt és a scannert, követni, hogy nyílik-e cyno stb. Jó esetben emberünk ekkor már tudja, nyakig benne van és bánja, hogy kidokkolt. Megpróbálhat azonnal menekülni, vagy beszüntetni az agressziót. Ha jól mértük fel a helyzetet és megfelelő tűzerővel rendelkezünk ez nem fog neki sikerülni! Amint végeztünk a hajójával, a podját hagyjuk menekülni! Ennek a kilövése ugyanis egyrészt elég nehéz lesz, másrészt egyáltalán nem éri meg: -2.0 sec status-t kapunk érte!!!

Ha a zsákmányt begyűjtöttük mehetünk safe spot-ra, ahol "biztonságban" kivárhatjuk a g.c. lejártát.


A Global Criminal állapota 15 percig tart, de figyeljünk rá, hogy minden agressziónál (akár mi kezdeményezzük, akár a sentry lő ránk) újra indul!


Csoportos összecsapás

Ha több ellenfelünk van, sokat számít, hogy ki agresszál elsőnek, mennyire tudjuk egymást tankolni (a már említett RR). Fontos lehet, hogy jön-e carrier support (aki segít tankolni egy-egy résztvevőt), van-e ew támogatás (low secben ez elsősorban ew drone és tankos Scorpion), és persze a dps nagysága, amit egy-egy csapat képes összehozni. Nagyobb összecsapásban a deaggro és a dokkolás helyett érdemes kiugrani és visszatérni ha valaki rosszul áll. Nagyon fontos hogy mindig hívjunk primary célpontokat, ami a tűzerő koncentrálása miatt lényeges.

Abban az esetben, ha "mi megyünk vendégségbe" idegen területre és egy rejtett flotta áll mögöttünk, érdemes riszálni egy karcsúnak látszó, de felturbózott "bait" hajót a station alatt, hátha ráharapnak és belénk kötnek! A 0.0-ás elfogási technikák, mint például Warp Distruptor, a bubi fújása, és ceptor tackling nem működik! A ceptor itt túl vékony és nem bírja a sentry tűzerejét, a logistic hajók használata inkább nagyobb flottáknál és megfelelő létszámban javasolt: ez minimum 2-3 egymást tankoló logistic hajót jelent.


Kapucamp-ek

A módszer itt ugyanaz, csupán az a különbség, hogy itt elkellenek a remote sensor boosterek, a végtelen ponttal felszerelt gyorsan lockoló HIC-ek (hogy időben befoghassuk az elugrani készülő áldozatot). Kapunál nem a visszadokkolást, hanem a kapura visszaérést kell megakadályozni, ezért javasolt webeket is fittelni a hajónkra.


Vadászatra és fosztogatásra alkalmas helyek:

- olyan rendszerek, ahová high secből átjárnak a "noob-ok"
- low sec határrendszerek
- izolált low sec zsebpocketek (amiket high sec vesz körbe)
- low sec agent központok (4-es 5-ös agentek)
- logistic hubok
- kalózok bázisrendszerei, ill. ahol több low sec-es él
- high sec pipe-ok low sec részei


jmu























Tippek trükkök

- magányos kempelőkkel szemben (ha kapunál, vagy állomásnál elkapatod magad) a sentry-vel közösen lelőheted az agresszálót (megfelelő körültekintést igényel, nehogy meglepjenek a társai)
- figyelj oda a kapu méretére, sokat számíthat, hogy milyen messze jelenik meg tőled az áldozat
- ha üldöznek, és minden kötél szakad (esélytelen visszaérned a kapura), valamint elég tankos hajóban vagy, akkor logofski ugrás után
- noobok elkapására bait küldi létrehozása highsec-highsec szállító contract, colleterallal (ami csak low secen keresztül kivitelezhető)
- ne kapkodj! Ha rosszul állsz harcban és nincs rajtad pont ugorj ki, később visszajöhetsz.


Low sec harcnál nem árt a fejedbe vésni

- Risk vs Reward (minek éri meg nekimenni)
- ne feledd, hogy a sentry-k tankolása fontos része a harcnak
- kis hajókkal ne harcolj kapun vagy station mellett, a sentry azonnal kiszed
- a sec státuszod csökken ha agresszáltál (akkor is ha csak belelőttél, vagy ha az általa kilőtt NPC romjait semmisíted meg)
- figyelni kell a sec status-ra, mert egy idő után KOS pilóta leszel
- low sec-ben nincs bubi, itt a wcs-nek nagyobb szerep jut
- smartbombos BS-ek a kiugró kapukon egy kisebb hajót azonnal kivégezhetnek
- figyelj az aggro timer-re, agresszió után 15 perc global és 1 percig nem ugorhatsz át a kapun sem. Hiába mész más rendszerbe a sentry-k mindenhol lőnek majd rád, és ilyenkor újra indul az aggro timer.
- a sentry-k 150km-re ellőnek, így eltalálják a snipereket is


Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia