EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 1. PvP alapok
1.4. Az overview PvP-s beállítása és használata   
2010 Október 18.

    PvP

    Mermalior





    Az overview beállítása egyéni ízlés kérdése, mindenkinek más és más a preferált PvP setupja. Mindazonáltal van pár dolog amire érdemes figyelni és ami általában nem változik a beállításoknál mikor harcolni kell. Az alábbi leírás próbál egy általános és összefoglaló útmutató lenni, amit azok használhatnak, akiknek nincs fix overview beállításuk a PvP-re, és segítre szorulnak a megalkotásához.


    Vissza a cikkekre    


Az Overview


Az overview egy információs ablak, ami az űrben közvetlenül körülötted megtalálható, griden belüli (lásd gridek leírása) objektumokat listázza ki. Ez alól kivételt képeznek az égitestek és nagyobb tárgyak (állomások, kapuk, stb.), amik távolságtól függetlenül látszanak. Megfelelő beállítások esetén az overview jelzi ezeknek az objektumoknak az állapotát, távolságát, sebességét, tulajdonságait, stb., attól függően, hogy miket teszünk rajta láthatóvá, illetve miket kapcsolunk ki.

Az overview a közlekedés és harc során a legfontosabb információs forrásod, ezért pvphez elengedhetetlen hogy megfelelően legyen beállítva. Ha túl sok (pl. harchoz szükségtelen) információ van rajta, akkor lecsökkentheti a reakció idődet, és áttekinthetetlenné válik, ha túl kevés, akkor információk hiányában nem fogsz tudni jól dönteni, mozogni, stb.

Mint már a bevezetőben említettük az overview-t szinte minden pilóta más és más beállítással használja, attól függően, hogy milyen dolgokra akar szűrni, mit tart fontosnak egy-egy harc során. Sokan szűrnek egyes hajótípusokra, drone-okra, vagy egyéb, bizonyos helyzetekben számukra fontos, ill. szükségtelen dologra, ezért az alábbi leírás javarészt szubjektív, de általános dolgokat fog tartalmazni.

Azonban mielőtt belemennénk a részletekbe néhány szó a hatótávról: Az overview-n a dolgok egy grid hatótávolságig jelennek meg. Ez általában 300-700 km, attól függően, hogy épp mekkora az adott grid. A kisebb dolgok, mint az NPC-k, más játékosok hajói, roncsok, konténerek, aszteroidák csak a griden belül látszanak, míg a nagyobbak (nap, bolygó, állomás, kapu, stb.) bárhol, akárhol legyenek az adott rendszeren belül. Nem árt észben tartanod, hogy ami nincs griden belül, arról a Directional Scanner használatával kaphatsz információt.


Overview vs. Bracket

A beállítások során találkozni fogsz olyan választási lehetőséggel hogy az adott megjelenítést overview-ként, vagy brackett-ként használjad a későbbiekben. Ne ess pánikba ha elsőre nem tiszta a dolog. A brackett tulajdonképpen ugyanolyan overview beállítás mint a sima, csak nem az információs ablakodon látod amit beállítottál, hanem a háttérben, a teljes képernyőn. Minden ami brackett-nek van megadva az látszani fog az űrben. A bolygók kis körök lesznek, az állomások négyzetek, a bóják lefelé mutató nyilak, stb. A bracketek beállítása ugyanúgy működik mint az overview beállítása, mindössze annyi a különbség hogy a későbbiekben ezt nem overview-nak töltöd be, hanem bracketnek.


PvP-s beállítások

A következő beállítás általánosan pvphez ajánlott.

Először is nyisd meg az overview settings menüt és kattints a Filters fülre.
Legalul válaszd a "deselect all"-t, ezzel kiszedsz mindent az overview-ról.


FILTERS - TYPES

** ASTEROIDS **
Minden marad üres, az aszteroidáknak nem kell látszódnia harc közben.

** CELESTIAL **
- általános harci beállításhoz - Beacon, Covert Beacon, Force Field, Stargate, Wormhole (és esetleg Sun)
* A force field a posok miatt kell. Ebből látszik, ha pl. egy cyno aktív pos mellett lett nyitva, ha az ellenséges hajók pos alatt vannak, valamint ki tudod szúrni az olyan posokat, amik már leálltak (nincs ff körülöttük).
* A beacon a cynokat jelzi. Egyrészt így ráwarpolhtasz a nyitóra, másrészt nem túl kellemes, ha megjelenik melletted egy halom hajó a semmiből és nem tudsz időben reagálni...

- scout / szem / felderítő tackler harci beállítás - az előzőek, plusz asteroid belt (esetleg planet és moon)
* Az asteroid belt ahhoz kell hogy a rattelőket megtaláld. A rendszerbe ugrás után egyből látod mi van 14,5 AU-n belül, így ha nem látsz hajót, akkor rögtön kihagyhatod az adott belteket, ha pedig látsz tudni fogod melyikekben keresd. Warpolás közben lehet szűkíteni a láthatósági fokot, ezzel kiszűrve a többi beltet.

- cloakos hajóknak az általános mellé - biomass, cargo és secure container
* A biomass, cargo és secure container mind kicloakolhatnak! Ha a cloakos hajóban utazol / pozícionálsz érdemes betenni őket...

** Charge **
Általában a bomb van bejelölve, de mehet akár a select all is. Azt egészen biztosan látni akarod majd ha bombát dobnak rád.

** Deployable **
Mobil Warp Disruptor mindenképpen legyen bepipálva utazásnál, de harcnál sem baj ha be van jelölve, legföljebb kiszeded ha zavar

** Drone **
Változó.
- Ha nagyobb hajóval repülsz (tehát NEM fregatt vagy destroyer méret) jobb ha kiszeded, mert a sok drone telespammelheti az overview-t. Így nem látod az ellenfeleket (vagy ugrálni fognak a listádon), inkább bracketként kell majd hogy lásd őket az űrben. Esetleg lehet rá külön overview beállítást csinálni amin látszanak, hogy ha szükséged van rá gyorsan átválthass.
- Kis hajóknál (cepi, tacklerek) mindenképpen látnod kell őket, mert sokszor ezek a legveszélyesebbek rád.

** Entity **
Minden marad üres.

** NPC **
Minden marad üres.

** Planetary Interaction **
Ha nem PI-sekre vagy szállítókra vadászol, akkor marad üresen.

** Ship **
Mindent jelölj be. Ha a ships felirat előtt lévő könyvtár ikonra nyomsz egy jobb klikket, ott kiválaszthatod a "select all" menüt és így nem kell egyenként bejelölgetned az egyes hajótípusokat.

** Sovereignty Structures **
Speciális helyzetektől eltekintve (sov lövés, FW, egyebek) marad üres.

** Station **
Legyen bejelölve.

** Structures **
Control Tower, Jump Portal Array
* Ezzel a beállítással megkönnyíted a Directional Scanner használatát, mert látni fogod a rendszerben a POS-okat, illetve tudni fogod, ha van Jump Bridge.
jmu



FILTERS - STATES

- üres
- pipa ** Pilot has a security status below 0
- pipa ** Pilot has bad standing
- pipa ** Pilot has bounty on him
- üres
- üres
- pipa ** Pilot has neutral standing
- pipa ** Pilot has no standing
- pipa ** Pilot has terrible standing
- pipa ** Pilot is an outlaw
- pipa ** Pilot is at war with your corp/alliance
- pipa ** Pilot is at war with your militia
- üres
- üres
- üres
- üres
- üres
- üres


APPEARANCE

Közvetlen a fül alatt legyen kipipálva mindkét mező:
“apply to ships and drones only"
"use small colortags"


APPEARANCE - COLORTAG

Ennél a felsorolásnál nagyon fontos a sorrend és az is hogy mi van kipipálva, mert így elkerülhető hogy olyanokra lőjjél, akik ugyan pozitív standinggel rendelkeznek feléd, de rossz az empire-ös standingjük, stb. A sorrendet az ablak alján lévő "move up" / "move down" ikonnal tudod változtatni.

Tehát a sorrend a következő (és ezek pipálva is vannak):

- Pilot is at war with your alliance
- Pilot is at war with your militia (nyilván ha nem vagy érintett a FW-ben, akkor ez nem változtat semmin)
- Pilot is in your fleet
- Pilot is in your corporation
- Pilot is in your alliance
- Pilot is in your militia
- Pilot has excellent standing
- Pilot has good standing
- Pilot is an outlaw
- Pilot has terrible standing
- Pilot has bad standing
- Pilot has bounty on him
- Pilot has neutral standing
- Pilot has no standing

a többi nincs kipipálva és emiatt lényegtelen a sorrendje.


APPEARANCE - BACKGROUND

Ennél csupán két dolgot érdemes beállítani (hogy figyelmeztessen, ők bárhol lőhetnek rád):
- Pilot is at war with your corp/alliance
- Pilot is at war with your militia
- Pilot is an outlaw


APPEARANCE - EWAR

Itt minden legyen bepipálva. Az ewar mindig az overview jobb oldalán jelzi majd a rajtad történt ew modulok aktiválását (megpontoznak, webelnek, paintelnek dampenelnek, stb.). Fontos hogy beállítsd, mert így tudni fogod pl. egy nagyobb harcban hogy ki az akit le kell vakarnod, ha kiugranál a harcból.


COLUMNS

Ez egyéni ízlés szerint állítható (szintén változtathatod a sorrendet). Ami alap beállításhoz mindenképpen javasolt:
- Icon
- Distance
- Name
- Type
(esetleg Alliance/Corp)
- Velocity
(* haladóknak és ínyenceknek radial, transversal ill. angular velocity)

* Radial v.: A közelítési illetve távolodási sebesség. Tökéletes orbitnál vagy távolságratásnál ez 0. Ezzel a beállítással láthatod mennyire stabilan tudod tartani valamihez képest a távolságod.

* Transversal v.: Egy hajónak a hozzád képesti horizontális / vertikális sebessége, magyarul, hogy mennyire gyorsan mozog hozzád képes fel, le, jobbra, vagy balra. A turretes pilóták találati esélyét és sebzését 3 dolog határozza meg: a távolság, a sig radius és a transversal velocity. Ha a TV nagy, akkor a turretek nehezebben vagy egyáltalán nem találnak. Ezt használhatja ki egy kisebb fegyverekkel, jó skillekkel egy gyorsabb hajó, aki egy nála nagyobbat támad (pl. BS-t). Ilyenkor egy jól megválasztott, stabil orbittal úgy sebezhetsz rá, hogy ő ne találjon el téged.

* Angular v.: Egy másik hajóhoz képest a szögsebességed. Minél gyorsabban és minél közelebbről orbitálsz valamit, annál nagyobb lesz a szögsebességed, annál nehezebben találnak el turretekkel. Nagyon ajánlott pvp-s setupok teszteléséhez, mert itt konkrétan látszik mire képes a hajód, milyen távolságokat érdemes beállítanod, milyen sebességnél és orbit rangenél kezdenek el találni az ellenfél fegyverei.


MISC

Érdemes bejelölni. Ilyenkor a flottában broadcastolt dolgok az overview tetejére kerülnek.


OVERVIEW TABS

Itt készíthetsz különböző füleket az overview-n kölünböző beállításokkal. Elsőként add meg a nevet, aztán az overview típusának a nevét, végül a hozzátartozó bracket-et. Attól függően hogy miben ülsz / mi lesz a feladatod a csapatban gyárthatsz előre magadnak külön "Standard PvP", "Drone", "Capital" fülecskét (beállításokat). Ajánlott a gyakran repült hajódhoz (hajóidhoz) igazítani a beállításaidat, mert csak 5 fülecskét hozhatsz létre. Ha jól csinálod, akkor ez bőven elég lesz.

A bracketre két típust érdemes beállítani, az egyiken mindent jelölje be, a másikon pedig semmit. A semmi gyengébb gépnél, vagy lagos harcoknál jelentősen felgyorsíthatja a betöltés idejét.

Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia