EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - Invention kérdezz - felelek
Hogyan készítsünk T2-es blueprinteket...   
2008 Augusztus 10

    Invention

    Mermalior





    Az Invention a Trinity kiegészítőt követően
    lényegesen egyszerűbbé vált. A t2-es BPO-k
    sorsolásának megszűnése óta ez az egyetlen
    lehetőség arra, hogy T2-es blueprintekhez
    jussunk, viszont ezzel a módszerrel gyk.
    mindenki tud a kellő skillek kitanulását
    követően T2-es hajókat / modulokat gyártani.

        Vissza a cikkekre


- Mi az az invention?
- Az invention egy olyan metódus az EVE-ben, amivel Tech I Blueprint Copy-ból Tech II Blueprint Copy-t készíthetünk. A Tech II BPC-k segítségével később legyárthatjuk a kívánt Tech II modulokat, lőszereket illetve hajókat.

- Mire lesz szükségünk az invention-höz?
- Először is az invention-höz BPC kell.

Blueprint Copy-t tudunk mi magunk másolni BPO-ról (Blueprint Original), vásárolni a játékban feltett contract-ok közül, vagy más BPO tulajdonostól venni, szerezni.

- Másodsorban szükségünk lesz az adott (fajspecifikus) Data Interface-re és Datacore-okra, és (nem feltétlenül szükséges, de) opcionálisan tehetünk ezek mellé (a siker esélyét növelendő) Decryptor-t, ill. az adott invention-nek megfelelő Tech I tárgyunkat.

Az utóbbiak mind a siker esélyét fogják növelni. Data Interface-eket, Datacore-okat és Decryptorokat találhatsz Radar Exploration Site-okon, illetve szoktak játékosok is eladni ilyeneket. Ezek csak a materiális hozzávalók, ezeken felül természetesen szükségünk lesz megfelelő skillekre is a munkához.

- Milyen skill-ek kellenek az invention-höz?
- Ahhoz, hogy sikerüljön az invention szükség lesz jónéhány specifikus science skillre, amik jó ha minimum 4-es szinten megvannak. Az invention tárgyától függően előszőr is kell egy fajspecifikus Encryption Methods skill. 4 ilyen van:


* Amarr Encryption Methods,
* Caldari Encryption Methods,
* Minmatar Encryption Methods
* Gallente Encryption Methods


Ezeknek az előfeltétele az

* Engineering 2
* Electronics 2
* Electronic Upgrades 5
* Science 5
* Hacking 2

Az Encryption Methods csupán az egyik skill az invention-höz, de ezt is érdemes kitanulni, ahhoz hogy minél jobban sikerüljön az invention.

Encryption Methods skillbook-okat nem lehet NPC-ktől vásárolni, tehát vagy más játékosoktól kell azt megszereznünk, vagy kiscannel-t Exploration Site-okon akadhatunk rájuk.

Az invention tárgyától függően szükségünk lesz még egyéb science skillek ismeretére is, ezek váltózóak lehetnek. Tipikus skillek általában a:

* Fajspecifikus Starship Engineering,
* Electromagnetic Physics,
* Electronic Engineering,
* Graviton Physics,
* High Energy Physics,
* Hydromagnetic Physics,
* Laser Physics,
* Mechanical Engineering,
* Molecular Engineering,
* Nanite Engineering,
* Nuclear Physics,
* Plasma Physics,
* Quantum Physics,
* Rocket Science


Hogy ezek közül éppen melyikre van szükség, az az invention tárgyától függ. A siker szempontjából kardinális, hogy a szükséges skillek minél magasabb szinten meglegyenek, amikor invention-ölünk (később erre még visszatérünk).



- Mi az ami megmarad és mi az ami elveszik invention alatt?
- Minden hozzvalót felhasználsz, kivéve az Interface-eket. Azok invention után megmaradnak és felhasználhatod őket a következő alkalommal is.

- Számít hogy a felhasznált BPC milyen ME illetve PE mutatókkal rendelkezik?
- Nem, jelenleg nem számít.

- Számít hogy a BPC amit felhasználok az invention-höz max run-os, vagy sem?
- Ha nem használsz decryptort, akkor nem számít. Ha használsz, akkor a max runos BPC hozzáad +1 run-t ha hajó inventiont csinálsz, illetve +10 run-t, ha modult, ammo-t, drone-t akarsz.

- Miért kell Decryptor-t használni?
- Nem KELL használnod decryptor-t invention-nél. A Decryptor csupán egy addicionális lehetőség, ami SIKER ESETÉN az elkészült T2-es BPC paramétereit befolyásolja (illetve magához a siker esélyéhez is hozzátehet.


Decryptor-ok paraméterei

Amarr Caldari Gallente Minmatar Run
Módosító    
Siker  
Szorzó    
ME
Módosító    
PE
Módosító    
Formation Layout     Tuning Instructions     Collision Measurements     Calibration Data     0     1.1     +3     +3    
Classic Doctrine     Prototype Diagram     Test reports     Advanced Theories     +1     1.2     +2     +5    
Sacred Manifesto     User Manual     Engagement Plan     Operation Handbook     +2     1     +1     +4    
Circular Logic     Alignment chart     Symbiotic Figures     Circuitry Schematics     +9     0.6     -2     +1    
War Strategon     Installation Guide     Stolen Formulas     Assembly Instructions     +4     1.8     -1     +2    


Átlagos Decryptor árak (2008.08.10. - JITA)

Amarr Caldari Gallente Minmatar
Formation Layout (7M ISK)     Tuning Instructions (10M ISK)     Collision Measurements (7M ISK)     Calibration Data (6M ISK)   
Classic Doctrine (12M ISK)     Prototype Diagram (12M ISK)     Test reports (15M ISK)     Advanced Theories (14M ISK)    
Sacred Manifesto (7M ISK)     User Manual (8M ISK)     Engagement Plan (14M ISK)     Operation Handbook (13M ISK)    
Circular Logic (2,5M ISK)     Alignment chart (12M ISK)     Symbiotic Figures (30M ISK)     Circuitry Schematics (11M ISK)    
War Strategon (23M ISK)     Installation Guide (37M ISK)     Stolen Formulas (59M ISK)     Assembly Instructions (44M ISK)    



Ha nem használsz Decryptor-t, akkor alapesetben egy 1 runos -4 ME és -4 PE T2-es Blueprint Copy-t fogsz kapni (tárgyaknál ez a bemeneti BPC runjainak függvényében 1-10). Így ha pl. felhasználsz egy Formation Layout decryptor-t, akkor siker esetén a material efficiency és production efficiency is -1, -1 lesz. Ha Circular Logic-ot használsz, akkor -6 ME és -3 PE lesz a végeredmény, de 9 run-os lesz a BPC-d. Ha max runos volt a T1-es BPC amit hozzátettél, akkor hajó esetén 10 run, modul, stb. esetén pedig 19 run.

Pontos képlet (akit érdekel):
run = max( 1; Round.Down( ( ( ActualRunsInputBPC / MaxRunsInputBPC ) * MaxRunsOutputBPC ) + DecryptorBonusRuns ) )

Arra mindíg figyelj, hogy a fajnak megfelelő decryptor-t használj, mert egyébként nem kapod meg a bónuszokat!


- Mire kellenek az interface-ek?
- Az interface-ek az invention alapvető "munkapadjai", ezekkel készíthetőek el a T2-es BPC-k.

* A Ship Data Interface hajó blueprintek invention-jéhez kell
* A Tuner Data Interface rig blueprintek invention-jéhez kell
* A Data Interface pedig modul blueprintek invention-jéhez kell


Interface-ek táblázata


Faction Interface Modul
Hajó
Rig
Tárgyak
Felhasználás
Amarr Occult Data Interface
x
   
101
Armor, energy, energy fegyver, lézer krist., mining kristály
Occult Ship Data Interface  
x
 
16
Amarr hajók
Occult Tuner Data Interface    
x
19
Armor rig, energy rig, energy weapon rig, salvage rig
Caldari Esoteric Data Interface
x
   
73
Missile upg., ECCM, hybrid, missile, missile launch., sensor, shield
Esoteric Ship Data Interface  
x
 
16
Caldari hajók
Esoteric Tuner Data Interface    
x
23
Missile rig, shield rig
Gallente Incognito Data Interface
x
   
65
Drone, ECCM, ECM, hybrid upg., hybrid ammo, hybrid fegyó, mining laser
Incognito Ship Data Interface  
x
 
18
Gallente és ORE hajók
Incognito Tuner Data Interface    
x
23
Drone rig, hybrid rig, hacking rig, targeting rig
Minmatar    Cryptic Data Interface
x
   
64
Propulsion, hull, warp disr., projectile, tracking disr.
Cryptic Ship Data Interface  
x
 
18
Minmatar hajók
Cryptic Tuner Data Interface    
x
16
Propulsion rig, projectile weapon rig



Itt található egy kis segítség ahhoz, hogy mivel mit lehet invention-ölni, illetve milyen tárgyhoz mi kell:
INVENTION HELP



- Mi a siker esélye az invention-nél?
- Mint írtuk, ez egyrészt függ a skillektől (Encryption, és az adott T2-hez szükséges 2 science skill -a datacore skilljei-). Ezenkívül befolyásolja még az esélyt a hozzátett T1-es alap tárgy metaszintje, és az esetleges decryptor. Van egy úgynevezett alapesély is, ami attól függ, hogy mit akarunk invention-ölni. Az alapesélyek a következőek:

* 20% battlecruiser, battleship, Hulk
* 25% cruiser, industrial hajó, Mackinaw
* 30% fregat, destroyer, Skiff, freighter
* 40% minden másnál

A pontos képlet a következő:

Az invention esélye = Alapesély * (1 + (0.01 * Encryption skill szintje)) * (1 + ((az első Datacore skill szintje + a mésodik Datacore skill szintje) * (0.1 / (5 - T1 tárgy Meta Level)))) * Decryptor módosító

A példa kedvéért nézzünk egy modult (mondjuk egy fegyvert). Itt az alapesély 40%. Ha az adott Encryption skill, és a két (a modulhoz tartozó) skill 1-es szinten van meg, és nem használunk se t1-es tárgyat, se decryptor-t, akkor 42.02% esélyünk van a sikerre.

- Ha az adott Encryption skill 5-ös szinten van meg, akkor 43.68% az esély,
- ha hozzáteszünk egy meta4-es tárgyat, akkor 50.40%,
- ha még ehhez hozzájön az egyik science skill 5-ösön, akkor 67.2%,
- ha a másik is 5-ös, akkor 84%,
- és ha egy +1 runos, 1.2x sikernövelő decryptor-t teszünk, akkor 100.8% a siker esélye és a végeredmény -2 ME, 1 PE T2-es BPC lesz.

Látható, hogy a bónuszok kumulatív módon, egymással összeszorzódva segítik az esélyt, ezért minden egyes bónusz "hatványozódva", a másikat erősítve tesz hozzá a sikerhez.

Itt pedig egy kis segítség az invention profitjának a kiszámolásához:
INVENTION PROFIT

Ez a link pedig az invention chance a kiszámolásához nyújt segítséget:
INVENTION CHANCE


- Hol invention-öljünk?
- Kétféle módon lehet invention-t elindítani.
Az egyik módszer, ha saját POS-ra kihelyezett Mobil Lab-ok segítségével invention-ölünk. Ráadásul ehhez nem feltétlenül kell a POS-hoz mennünk, megfelelő skill birtokában elég ha "távirányítással" végezzük a munkát.

A dolog azért jó, mert sokszor szembesülünk azzal, hogy olyan station-ökön, ahol elvileg lehetne invention-ölni általában minden hely foglalt. Ilyenkor óriási segítség, ha nem vagyunk helyhez kötve, és gyakorlatilag bárhol belefoghatunk a munkába, azzal hogy a Mobil Labjainkat távolról hívjuk segítségül.

Ha fel vannak téve a POS-unkra a Mobil Labjaink, akkor elkezdődhet a munka. A legrosszabb esetben manuálisan kell intéznünk mindent, oda kell mennünk a POS-hoz és bepakolni mindent ami az invention-höz kell (ez akkor fordul elő, ha nincs meg a megfelelő remote skillünk, vagy nincs abban a rendszerben - illetve a közelben - station saját office-szal).

Szerencsés esetben minden egyszerűvé válik. A Scientific Networking nevű skill-lel ugyanis "távinvention"-t is módunkban áll elindítani (ehhez a skillhez az kell hogy legyen Laboratory Operation 4-ünk - ez ugyanis az előfeltétele). A networking skill 5, 10, 20 ugrásra, illetve az egész régióban engedélyezi a távolról elindított invention-t a skill szintjétől függően.

Ha Mobil Lab-os módszerrel indítjuk az invention-t, nem árt tudni, hogy milyet tegyünk le. A standard Mobile Lab-nak 5 invention slot-ja van, (0.5x az időszorzója, tehát kétszeres sebességgel invention-ölünk rajta), az Advanced Mobile Lab-nak csak 2 invention slot-ja van, de itt is 2x gyorsabbak vagyunk. Mobil Lab-os munkát csak azok tudnak indítani, akiknek van "Rent Research Slot" és "Factory Manager" joguk a corpon belül. Ha nincs ISK költség hozzárendelve a dologhoz, akkor nem kell hogy legyen hozzáférése az invention-ölőnek a corp wallethez.

Egy-két dolog, amire figyelni kell:
- Csak a CORP hangárjából tudod indítani a Mobil Lab-os kutatást, a sajátodéból NEM! Ha máshonnan próbálod, akkor a "Cannot establish contact with the Science & Industry facility. If it is in a different system you might have to travel closer." üzenetet kapod.
- Ha közben elhagynád a corpodat, akkor más volt corptársad le tudja venni az eredményt, és az interface-t.
- Ennél sokkal problémásabb, ha a corp office megszűnik, mert akkor a cucc eltűnik.
- Ha a POS-t lelövik (és station-ről kutatsz), akkor a kutatási anyagok kiesnek.
- Más corp Mobil Labját nem tudod használni.

A másik módszer a stationről való invention. Amennyiben találsz szabad invention slot-ot egy station-ön, akkor a saját hangáraidból tudsz invention-ölni. Ez a módszer fele olyan gyors, mintha Mobil Lab-ok segítségével tennéd ugyanezt.

Vissza a cikkekre



original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia