Hogyan készítsünk T2-es blueprinteket...
|
2008 Augusztus 10
|
Az Invention a Trinity kiegészítőt követően
lényegesen egyszerűbbé vált. A t2-es BPO-k
sorsolásának megszűnése óta ez az egyetlen
lehetőség arra, hogy T2-es blueprintekhez
jussunk, viszont ezzel a módszerrel gyk.
mindenki tud a kellő skillek kitanulását
követően T2-es hajókat / modulokat gyártani.
Vissza a cikkekre
|
- Mi az az invention?
- Az invention egy olyan metódus az EVE-ben, amivel Tech I Blueprint Copy-ból
Tech II Blueprint Copy-t készíthetünk. A Tech II BPC-k segítségével később legyárthatjuk a kívánt Tech II modulokat, lőszereket illetve hajókat.
- Mire lesz szükségünk az invention-höz?
- Először is az invention-höz BPC kell.
Blueprint Copy-t tudunk mi magunk másolni BPO-ról (Blueprint Original), vásárolni a játékban feltett contract-ok közül, vagy más BPO tulajdonostól venni, szerezni.
- Másodsorban szükségünk lesz az adott (fajspecifikus) Data Interface-re és Datacore-okra, és (nem feltétlenül szükséges, de) opcionálisan tehetünk ezek mellé (a siker esélyét növelendő) Decryptor-t, ill. az adott invention-nek megfelelő Tech I tárgyunkat.
Az utóbbiak mind a siker esélyét fogják növelni. Data Interface-eket, Datacore-okat és Decryptorokat találhatsz Radar Exploration Site-okon, illetve szoktak játékosok is eladni ilyeneket. Ezek csak a materiális hozzávalók, ezeken felül természetesen szükségünk lesz megfelelő skillekre is a munkához.
- Milyen skill-ek kellenek az invention-höz?
- Ahhoz, hogy sikerüljön az invention szükség lesz jónéhány specifikus science skillre, amik jó ha minimum 4-es szinten megvannak. Az invention tárgyától függően előszőr is kell egy fajspecifikus Encryption Methods skill. 4 ilyen van:
* Amarr Encryption Methods,
* Caldari Encryption Methods,
* Minmatar Encryption Methods
* Gallente Encryption Methods
Ezeknek az előfeltétele az
* Engineering 2
* Electronics 2
* Electronic Upgrades 5
* Science 5
* Hacking 2
Az Encryption Methods csupán az egyik skill az invention-höz, de ezt is érdemes kitanulni, ahhoz hogy minél jobban sikerüljön az invention.
Encryption Methods skillbook-okat nem lehet NPC-ktől vásárolni, tehát vagy más játékosoktól kell azt megszereznünk, vagy kiscannel-t Exploration Site-okon akadhatunk rájuk.
Az invention tárgyától függően szükségünk lesz még egyéb science skillek ismeretére is, ezek váltózóak lehetnek. Tipikus skillek általában a:
* Fajspecifikus Starship Engineering,
* Electromagnetic Physics,
* Electronic Engineering,
* Graviton Physics,
* High Energy Physics,
* Hydromagnetic Physics,
* Laser Physics,
* Mechanical Engineering,
* Molecular Engineering,
* Nanite Engineering,
* Nuclear Physics,
* Plasma Physics,
* Quantum Physics,
* Rocket Science
Hogy ezek közül éppen melyikre van szükség, az az invention tárgyától függ. A siker szempontjából kardinális, hogy a szükséges skillek minél magasabb szinten meglegyenek, amikor invention-ölünk (később erre még visszatérünk).
- Mi az ami megmarad és mi az ami elveszik invention alatt?
- Minden hozzvalót felhasználsz, kivéve az Interface-eket. Azok invention után megmaradnak és felhasználhatod őket a következő alkalommal is.
- Számít hogy a felhasznált BPC milyen ME illetve PE mutatókkal rendelkezik?
- Nem, jelenleg nem számít.
- Számít hogy a BPC amit felhasználok az invention-höz max run-os, vagy sem?
- Ha nem használsz decryptort, akkor nem számít. Ha használsz, akkor a max runos BPC hozzáad +1 run-t ha hajó inventiont csinálsz, illetve +10 run-t, ha modult, ammo-t, drone-t akarsz.
- Miért kell Decryptor-t használni?
- Nem
KELL használnod decryptor-t invention-nél. A Decryptor csupán egy addicionális lehetőség, ami
SIKER ESETÉN az elkészült T2-es BPC paramétereit befolyásolja (illetve magához a siker esélyéhez is hozzátehet.
Decryptor-ok paraméterei
Amarr |
Caldari |
Gallente |
Minmatar |
Run
Módosító |
Siker
Szorzó |
ME
Módosító |
PE
Módosító |
Formation Layout |
Tuning Instructions |
Collision Measurements |
Calibration Data |
0 |
1.1 |
+3 |
+3 |
Classic Doctrine |
Prototype Diagram |
Test reports |
Advanced Theories |
+1 |
1.2 |
+2 |
+5 |
Sacred Manifesto |
User Manual |
Engagement Plan |
Operation Handbook |
+2 |
1 |
+1 |
+4 |
Circular Logic |
Alignment chart |
Symbiotic Figures |
Circuitry Schematics |
+9 |
0.6 |
-2 |
+1 |
War Strategon |
Installation Guide |
Stolen Formulas |
Assembly Instructions |
+4 |
1.8 |
-1 |
+2 |
Átlagos Decryptor árak (2008.08.10. - JITA)
Amarr |
Caldari |
Gallente |
Minmatar |
Formation Layout (7M ISK) |
Tuning Instructions (10M ISK) |
Collision Measurements (7M ISK) |
Calibration Data (6M ISK) |
Classic Doctrine (12M ISK) |
Prototype Diagram (12M ISK) |
Test reports (15M ISK) |
Advanced Theories (14M ISK) |
Sacred Manifesto (7M ISK) |
User Manual (8M ISK) |
Engagement Plan (14M ISK) |
Operation Handbook (13M ISK) |
Circular Logic (2,5M ISK) |
Alignment chart (12M ISK) |
Symbiotic Figures (30M ISK) |
Circuitry Schematics (11M ISK) |
War Strategon (23M ISK) |
Installation Guide (37M ISK) |
Stolen Formulas (59M ISK) |
Assembly Instructions (44M ISK) |
Ha nem használsz Decryptor-t, akkor alapesetben egy 1 runos -4 ME és -4 PE T2-es Blueprint Copy-t fogsz kapni (tárgyaknál ez a bemeneti BPC runjainak függvényében 1-10). Így ha pl. felhasználsz egy
Formation Layout decryptor-t, akkor siker esetén a material efficiency és production efficiency is -1, -1 lesz. Ha
Circular Logic-ot használsz, akkor -6 ME és -3 PE lesz a végeredmény, de 9 run-os lesz a BPC-d. Ha max runos volt a T1-es BPC amit hozzátettél, akkor hajó esetén 10 run, modul, stb. esetén pedig 19 run.
Pontos képlet (akit érdekel):
run = max( 1; Round.Down( ( ( ActualRunsInputBPC / MaxRunsInputBPC ) * MaxRunsOutputBPC ) + DecryptorBonusRuns ) )
Arra mindíg figyelj, hogy a fajnak megfelelő decryptor-t használj, mert egyébként nem kapod meg a bónuszokat!
- Mire kellenek az interface-ek?
- Az interface-ek az invention alapvető "munkapadjai", ezekkel készíthetőek el a T2-es BPC-k.
* A Ship Data Interface hajó blueprintek invention-jéhez kell
* A Tuner Data Interface rig blueprintek invention-jéhez kell
* A Data Interface pedig modul blueprintek invention-jéhez kell
Interface-ek táblázata
Amarr |
Occult Data Interface |
x |
|
|
101 |
Armor, energy, energy fegyver, lézer krist., mining kristály |
Occult Ship Data Interface |
|
x |
|
16 |
Amarr hajók |
Occult Tuner Data Interface |
|
|
x |
19 |
Armor rig, energy rig, energy weapon rig, salvage rig |
Caldari |
Esoteric Data Interface |
x |
|
|
73 |
Missile upg., ECCM, hybrid, missile, missile launch., sensor, shield |
Esoteric Ship Data Interface |
|
x |
|
16 |
Caldari hajók |
Esoteric Tuner Data Interface |
|
|
x |
23 |
Missile rig, shield rig |
Gallente |
Incognito Data Interface |
x |
|
|
65 |
Drone, ECCM, ECM, hybrid upg., hybrid ammo, hybrid fegyó, mining laser |
Incognito Ship Data Interface |
|
x |
|
18 |
Gallente és ORE hajók |
Incognito Tuner Data Interface |
|
|
x |
23 |
Drone rig, hybrid rig, hacking rig, targeting rig |
Minmatar |
Cryptic Data Interface |
x |
|
|
64 |
Propulsion, hull, warp disr., projectile, tracking disr. |
Cryptic Ship Data Interface |
|
x |
|
18 |
Minmatar hajók |
Cryptic Tuner Data Interface |
|
|
x |
16 |
Propulsion rig, projectile weapon rig |
Itt található egy kis segítség ahhoz, hogy mivel mit lehet invention-ölni, illetve milyen tárgyhoz mi kell:
INVENTION HELP
- Mi a siker esélye az invention-nél?
- Mint írtuk, ez egyrészt függ a skillektől (Encryption, és az adott T2-hez szükséges 2 science skill -a datacore skilljei-). Ezenkívül befolyásolja még az esélyt a hozzátett T1-es alap tárgy metaszintje, és az esetleges decryptor. Van egy úgynevezett alapesély is, ami attól függ, hogy mit akarunk invention-ölni. Az alapesélyek a következőek:
* 20% battlecruiser, battleship, Hulk
* 25% cruiser, industrial hajó, Mackinaw
* 30% fregat, destroyer, Skiff, freighter
* 40% minden másnál
A pontos képlet a következő:
Az invention esélye = Alapesély * (1 + (0.01 * Encryption skill szintje)) * (1 + ((az első Datacore skill szintje + a mésodik Datacore skill szintje) * (0.1 / (5 - T1 tárgy Meta Level)))) * Decryptor módosító
A példa kedvéért nézzünk egy modult (mondjuk egy fegyvert). Itt az alapesély
40%. Ha az adott Encryption skill, és a két (a modulhoz tartozó) skill 1-es szinten van meg, és nem használunk se t1-es tárgyat, se decryptor-t, akkor
42.02% esélyünk van a sikerre.
- Ha az adott Encryption skill 5-ös szinten van meg, akkor
43.68% az esély,
- ha hozzáteszünk egy meta4-es tárgyat, akkor
50.40%,
- ha még ehhez hozzájön az egyik science skill 5-ösön, akkor
67.2%,
- ha a másik is 5-ös, akkor
84%,
- és ha egy +1 runos, 1.2x sikernövelő decryptor-t teszünk, akkor
100.8% a siker esélye és a végeredmény -2 ME, 1 PE T2-es BPC lesz.
Látható, hogy a bónuszok kumulatív módon, egymással összeszorzódva segítik az esélyt, ezért minden egyes bónusz "hatványozódva", a másikat erősítve tesz hozzá a sikerhez.
Itt pedig egy kis segítség az invention profitjának a kiszámolásához:
INVENTION PROFIT
Ez a link pedig az invention chance a kiszámolásához nyújt segítséget:
INVENTION CHANCE
- Hol invention-öljünk?
- Kétféle módon lehet invention-t elindítani.
Az egyik módszer, ha saját POS-ra kihelyezett
Mobil Lab-ok segítségével invention-ölünk. Ráadásul ehhez nem feltétlenül kell a POS-hoz mennünk, megfelelő skill birtokában elég ha "távirányítással" végezzük a munkát.
A dolog azért jó, mert sokszor szembesülünk azzal, hogy olyan station-ökön, ahol elvileg lehetne invention-ölni általában minden hely foglalt. Ilyenkor óriási segítség, ha nem vagyunk helyhez kötve, és gyakorlatilag bárhol belefoghatunk a munkába, azzal hogy a Mobil Labjainkat távolról hívjuk segítségül.
Ha fel vannak téve a POS-unkra a Mobil Labjaink, akkor elkezdődhet a munka. A legrosszabb esetben manuálisan kell intéznünk mindent, oda kell mennünk a POS-hoz és bepakolni mindent ami az invention-höz kell (ez akkor fordul elő, ha nincs meg a megfelelő remote skillünk, vagy nincs abban a rendszerben - illetve a közelben - station saját office-szal).
Szerencsés esetben minden egyszerűvé válik. A
Scientific Networking nevű skill-lel ugyanis "távinvention"-t is módunkban áll elindítani (ehhez a skillhez az kell hogy legyen Laboratory Operation 4-ünk - ez ugyanis az előfeltétele). A networking skill 5, 10, 20 ugrásra, illetve az egész régióban engedélyezi a távolról elindított invention-t a skill szintjétől függően.
Ha Mobil Lab-os módszerrel indítjuk az invention-t, nem árt tudni, hogy milyet tegyünk le. A standard Mobile Lab-nak 5 invention slot-ja van, (0.5x az időszorzója, tehát kétszeres sebességgel invention-ölünk rajta), az Advanced Mobile Lab-nak csak 2 invention slot-ja van, de itt is 2x gyorsabbak vagyunk. Mobil Lab-os munkát csak azok tudnak indítani, akiknek van "Rent Research Slot" és "Factory Manager" joguk a corpon belül. Ha nincs ISK költség hozzárendelve a dologhoz, akkor nem kell hogy legyen hozzáférése az invention-ölőnek a corp wallethez.
Egy-két dolog, amire figyelni kell:
- Csak a CORP hangárjából tudod indítani a Mobil Lab-os kutatást, a sajátodéból NEM! Ha máshonnan próbálod, akkor a "Cannot establish contact with the Science & Industry facility. If it is in a different system you might have to travel closer." üzenetet kapod.
- Ha közben elhagynád a corpodat, akkor más volt corptársad le tudja venni az eredményt, és az interface-t.
- Ennél sokkal problémásabb, ha a corp office megszűnik, mert akkor a cucc eltűnik.
- Ha a POS-t lelövik (és station-ről kutatsz), akkor a kutatási anyagok kiesnek.
- Más corp Mobil Labját nem tudod használni.
A másik módszer a stationről való invention. Amennyiben találsz szabad invention slot-ot egy station-ön, akkor a saját hangáraidból tudsz invention-ölni. Ez a módszer fele olyan gyors, mintha Mobil Lab-ok segítségével tennéd ugyanezt.
Vissza a cikkekre