EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 2. A PvP típusai
2.2.2. System sec status, közlekedés, ransom, sentry, KOS pilóták   
2010 November 26.

    PvP

    Cse Cse




    Tomori





    A következőkben pár alapfogalmat és ismeretet veszünk górcső alá, mint amilyen a low sec. rendszerek felépítése, a biztonságos közlekedés, a "ransom" fogalmának magyarázata, a sentry működése, és KOS pilóták definíciója...

    Vissza a cikkekre    


System security status

Amíg high sec.-ben jelentős különbség van a 0.5 és az 1.0 rendszerek között, addig low sec.-ben már nem annyira mérvadó, hogy 0.1 vagy 0.4-es rendszerben vagyunk. A különbség itt csupán a kapukon lévő sentry ágyúk tűzerejében / mennyiségében van. Ezek az ágyúk helyhez kötött rendőrségként viselkednek. Amennyiben indokolatlan aggressziót észlelnek, rögtön elkezdik lőni az aggresszálót, vagy azt aki segít neki. Abban az esetben is tüzet nyitnak, ha a kaput nagyon alacsony sec státuszú pilóta közelíti meg.

jmu Low sec.-ben az összecsapások a biztonság "hiányának" velejárói. Amíg high sec.-ben az egyszeri pilótának fel sem tűnik, hogy van sentry a kapun, addig itt ez életmentő lehet. Mivel a sentry jelentős tűzerővel bír, ezért komoly befolyással lehet egy csata kimenetelére. BC hajóosztály alatt nem igazán érdemes kirakni a hajót tartós sentry tűznek, mert egy fregatt vagy destroyer osztályú hajót egy-két sorozatból elintéz.


Közlekedés

A low sec.-es közlekedés biztonsága valahol a 0.0-ás és a high sec.-es közlekedés szintje között van. Kevésbé nyugodt, mint high sec.-ben, mert itt nincs CONCORD, ezért egy kidokkolás vagy kapun történő átugrás után könnyen belefuthatunk a PvP-re éhes kalózok csapatába. 0.0-nál viszont biztonságosabb, mivel low secben nem lehet bubit dobni, illetve a kapuknál és állomásoknál lévő sentry ágyúk is beszállnak a csatába a megtámadott oldalán.

A közlekedésnél a következőkre érdemes figyelni:

- Gyorsan forduló, fürge hajót szinte lehetetlen elkapni (maximum smartbombozni lehet)
- Cloack-ban ugró hajót elkapni szintén nehéz feladat
- Ha csak utazni akarunk, akkor a két fenti hajó típusból válogassunk
- Vegyük figyelembe azonban, hogy egy kapun várakozó smartbomb-bal felszerelt BS-nek nincs szüksége arra hogy lockoljon, ez a modul azonnal hat és kis hajókra halálos lehet
- Amennyiben nagy hajót vagyunk kénytelenek mozgatni, használjunk felderítőt (scout-ot)
- Ha nincs scout-unk, de lassú és/vagy nagy hajót kell mozgatnunk, fitteljük a hajót Warp core stab-bal és Inertia stab-bal, hogy minél védettebbek legyünk a warp distruptorokkal szemben, minél gyorsabban tudjunk warpolni
- Cloack-ban várakozó hajók itt kevésbé jelentenek veszélyt mint 0.0-ban, mivel ezek a hajók általában nem bírják a sentry tüzet
- Ceptorok, diktorok (jellemző fogóhajók) ritkábban jelentenek veszélyt mivel ők sem bírják a sentry tüzet
- Habár a heavy dictor itt sem tud bubit dobni, fókuszált distruptort azonban tud használni, ami ellen a warp core stabok hatástalanok. Ha a heavy dictor-t remote sensor boost-olják, akkor a befogási sebessége elérheti egy ceptor befogási sebességét.
- Kidokkolásnál, ha van rá mód, használjunk exit spotokat
- A sentry ágyúk komoly tűzerőt képviselnek, sokat segíthetnek (hacsak nem mi vagyunk a kalózok)
- Amennyiben nem állomáshoz és nem kapuhoz ugrunk (bolygóhoz/beltbe/stb) számoljunk vele, hogy potenciális áldozatok lehetünk, mivel nincs sem sentry, sem elfutási lehetőség
- A lokálon tartózkodók mennyisége árulkodható lehet, hogy van-e kemp az adott rendszerben. Ha infót kérünk a rendszerben tartózkodókról, láthatjuk hogy mennyire kalóz szellemiségűek. Aamennyiben 0 alatt van valaki sec státusza, potenciális veszélyforrást jelent. Ha -5 alatt van, és van rá lehetősége, biztos hogy meg fog támadni).
- A pozitív sec státusz nem jelenti azt, hogy az illető ártatlan bárány. Ha egy kalózvadásznak rossz napja van (vagy csak unatkozik) megtámadhatja a békés átutazót. Illetve lehet, hogy az illető a "szeme" egy kempelő vagy portyázó kalóztársulatnak.


Ransom

Ez egy ritkán követett eljárás, többnyire akkor használják, ha egyrészt már a célpont semmiképpen nem tud elmenekülni, másrészt maga a hajó értékesebb lehet, mint a kilövése által elérhető nyereség. Ha valakit elkap egy kalózcsapat, felajánlhat egy összeget, hogy elengedjék, vagy a kalózcsapat kérhet pénzt, modult vagy a delikvens hajóját cserébe a biztonságos távozásért. Egyik esetben sincs rá biztosíték, hogy fizetés után a kalózok megtartják a szavukat, de nagy általánosságban ez amolyan irányelv a kalózok között. A ransom értéke reális kell legyen, ellenkező esetben értelmetlen felajánlani.


KOS pilóták

- Kill on Sight - ha rossz fát teszel a tűzre, megtámadsz másokat alacsony vagy magas sec státuszú rendszerben, akkor a biztonsági besorolásod csökken. Amikor valaki eléri a -5­, -10-es tartományt, a rendszer különleges szabályokat alkalmaz rá. Ez nem jelent mást, minthogy az állomások és a kapuk ágyúi nem védelmezik többet, azaz bárki támad is rá, az büntetlenül teheti, sőt még a biztonsági besorolása sem csökken. Nagyon fontos lehet egy kapunál vívott csatánál, hiszen nem mindegy, kinek az oldalán lép be az ágyúk által leadott sebzés. Az overview beállításoknál outlaw-ként meg lehet jeleníteni, így könnyű kiszűrni azt, aki minden ok nélkül megtámadhat. Ilyen biztonsági besorolásnál a pilóta, ha belép bármilyen high sec rendszerbe, a hajót a rendfenntartók azonnal megtámadják.


Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia