avagy hasznos tanácsok: mire figyelj nullsecben
|
2009 December 18.
|
|
|
0.0 a hely, ahol élünk
"Amikor először 0.0-ba tettem a lábam megdöbbentett az ÜRESSÉGE. Valahogy még hidegebbnek, ridegebbnek tűnt az űr hogy nincs még a localon sem senki 10, 20, 30 rendszeren át ...
Nincs itt SENKI.
Ma fordítva van. Jump-clone-ba ugorva amint kidokkolok az állomásról vagy kapura ugrok és meglátok egy neutralt azonnal szétáramlik bennem az adrenalin és végifutok a túléléshez szükséges teendőkön egy pillanat alatt majd megnyugszom és megszokom újra a nyűzsgést, ami ELBORZASZT.
Sok ismeretlen játékos, akikkel semmilyen kapcsolatom nincs, nekem senkik. Nem barátok, nem ellenségek, nem jelentenek a számomra semmit.
0.0-ban mindenki VALAKI számomra."
|
Random PVP-szösszenetek azoknak akik kezdők 0.0-ban
bubiból nem lehet kiwarpolni, de mwd-zni lehet benne (akármilyen logikátlan is)
hiába kapod a 'warp drive active' üzenetet, még lescramblezhetnek. Ilyenkor az üzenet eltűnik, warp leáll!
ha egy hajó tud cloack-ot használni, nem biztos hogy covops - és a covops is elkapható
a cloak kikapcsol ha valamilyen objektum 2000m-nél közelebb kerül a cloakolt hajóhoz - kivételek vannak, nem mindíg cloakol ki amikor 2000-nél közelebb kerülsz valamihez, de újra és újra ellenőriz és lehet hogy harmadikra kicloakol szóval ...
ha le vagy jammelve a drónjaid akkor is ráállhatnak az ellenfélre - ha az KEZDI az aggressziót (reload weapon utáni tüzelés is annak számít!!!)
ha aggresszálsz 1 percig nem tudsz kapun ugrani vagy állomásra dockolni
kapukempnél előbb indítsd a hajód az éppen kapucloackból előbújt ellefél felé (MWD!) - hogy kiszedd cloackból ha bekapcsolja - és csak utána targeteld OVERVIEW-n, majd kapcsolhatod is a fegyvereket/webet/scramblert
miután kilőttél valakit ellenőrizd hogy nem maradt-e bekapcsolva valamelyik fegyvered és csak utána indulj a wreck felé különben kilövöd
menekülés közben gyors hajóval ha kapura MWD-zel használj autopilot-ot mert lepattansz róla és nem tudsz átugrani.
ha valaki lockol az nem aggresszió (Emlékezz a CONCORD-ra!). Kezdőket megetetnek ezzel kapunál, ülsz kapun, odajön, rádlockol, visszalockolsz, elkezded lőni. Átugrik te meg nem tudsz utánamenni mert az aggresszió miatt a kapu nem enged át
a bubi ellen nem segít a WCS, mivel kb. 60-as az erőssége!
a bubi magához ránt ha az érkezési vektorodon van és az érkezési pontod 100km-en belül van a közepéhez képest!
ellenséges területen (gyakorlatilag az egész 0.0) scout nélkül csak saját felelősségre utazgass. Egy jó kapukemp MINDENKIT elkap
ha bubiban találod magad amikor beugrasz egy rendszerbe, várd meg a "kapucloak" elmúlását és megpróbálhatsz visszaapproach-olni a kapura és elugrani. Azért kell megvárni mert fél percnek el kell telnie a "Session change"-ek között és a cloak ideje is ennyi
ha valaki megpróbál visszaapproach-olni kapu- vagy állomástávra (igen, range) azt "kibumpolhatják" a kapu vagy állomás felől nagy sebességgel érkező hajóval
Nem mindíg választhatod meg hogy PVP-zel vagy sem, ezt mindannyian tudjuk. Ha nem készülsz fel, nagyságrendekkel csökkented az esélyeidet a túlélésre.
Vegyetek részt opokon, akkor is ha nem történik semmi. Szokni kell a csapatban való mozgást, szokni kell az FC-ket
Ha kilőnek nem baj, csak a hajó legyen biztosítva
Implantokat ne veszíts ha lehet! Ne légy smucig a tanulási idővel hogy azért nem mégy opra mert akkor át kell ugrani az implant nélküli klónba!
Mindíg hallgass az FC-re! Lehet hogy hülyeséget mond de az az Ő hibája. Ha nem teljesíted a parancsot, az a tiéd.
OP közben CSAK fontos információkat közölj! Nem kell "aházni", "értettemezni" fölöslegesen. Ha kiadtak egy parancsot alap hogy úgy veszik érted és végrehajtod.
Ha ellenség van localon akkor lehetőleg ne menj ki az állomásról ha nem vagy biztos magadban és a hajódban, de ha mégis ki akarsz/kell menni, fontold meg az alábbi tanácsokat:
- - ne mozogj intel és esetleges társak (akik a bajban a segítségedre siethetnek) nélkül
- - ne beltezz csak ha tudod hogy ki tudod tankolni a támadókat amíg a segítség megérkezik
- - van akire számíthatsz? Ne akkor kezdd el keresni a segítséget amikor már rajtad a scrambler
- - ha nincs hova ugranod veszély esetén (station/POS) lehet nálad egy cloak. Rossz fiú jön, elugrás safe-re és cloak
- - complexezhetsz vagy hasonló kiszkennelhető helyen lehetsz ha kiugrópont felé tartasz folyamatosan, figyeled a scannert és ha probe-ot látsz rajta tudod hogy keresnek ... jump és/vagy cloak
|
Survival Guide avagy menekülni is tudni kell!
Mindannyian tudjuk hogy az Igazi Férfi harcol túlerő ellen is (ld. John McLaine) de ez csak a filmekben szokott bejönni és az EVE-ben szinte sohasem. Menekülés közben legjobb haverod a Goonok által közkedvelt és emiatt kicsit lenézett "logoffski". Ez nem más mint a játék gyors elhagyása, mellyel az engine az emergency warppal reagál, azaz azonnal elwarpoltat (POS alól nem!) 1,000,000km-re - amennyiben warpolhatsz. Mit kell tudni róla?
- - Amennyiben nem vagy aggrós (nem lőttek rád, te sem lőttél senkire), a hajód 1 perc múlva ELTŰNIK, akár elwarpolt akár nem.
- - Ha BS-ben vagy és kis hajók lőttek MIUTÁN leloggoltál ez alatt nem lőnek ki
- - Ha aggrós vagy 15 perc múlva tűnik el a hajód. Nagy esélyed van rá hogy kiscannelnek és kilőnek
- - Ha már warpban vagy és úgy lépsz ki a cél előtt 10,000km-re áll meg a hajód és onnan warpol el valamilyen irányba 1,000,000km-re - lehet hogy nem így van de nekem ez a tapasztalatom.
- - FIGYELEM!: Légy biztos abban hogy aggros vagy-e vagy sem! Ha már becéloztak nem tudhatod hogy lőttek-e rád az utolsó pillanatban! Ha teheted, többen vagytok, maradjon ott valaki aki tutira nem aggrós és nézze fél percig a hajódat hogy eltűnik-e szkennerről.
Nézzünk konkrét példákat a logoffski használatára!
- 1. BS-sel kapukempbe érkeztél kapun keresztül. 5-8 kisebb hajó, ceptorok, 1-2 HAC. Felméred a helyzetet és még kapucloakban Ctrl-Q. Amint leloggoltál a hajód megjelenik az ellenfeleknek. Elwarpolni nem tud ha pontot tesznek rá, nem vagy benne tehát vissza sem lősz, elkezdenek reszelni. Már struktúrában vagy, kezdenek örülni ... letelik az 1 perc és a hajód eltűnik. Nacsá! Már csak arra kell vigyáznod hogy ide a kapuhoz fogsz visszalogolni tehát várj pár órát. Azonban vigyázz! Ha bubi van a kapun mikor átugrottál, akkor a bubitól aggros leszel! Ilyenkor nem szabad lelogolni!
- 2. Kapukemp, ezúttal te és társaid. Érkezik egy ellenfél, elkezditek lőni (aggro!) mire megjelenik a kapu túloldalán a többszörös túlerő akik pont ezzel a hajóval baiteltek be benneteket és egy céljuk van: minél többet elkapni belőletek. Mindenki elwarpol kaputól valamilyen irányba, de jönnek és scannelnek, hiába safespot, megtalálnak. Amint egy safe-re érkezel, azonnal align-olsz egy másik - lehetőleg távoli - pont felé. Ellenség megjelenik, nyomod a warpot
ha lassú hajóban vagy ez kevés lehet mert láthatja hogy merre ugrottál, egy ceptorral előbb odaérhet mint te: LELOG!
akkor is kevés az első taktika ha az ellenfél nagyon elszánt, sokan vannak és sok bolygóhoz, belthez szóródnak szét hogy a bewarpoló társaidat lescramblerezzék. LELOG! A logonképernyőn a karaktered képe alatt nyomon követheted hogy hol vagy. Ha azt a rendszert jelzi ahol leloggoltál akkor örülhetsz, de ha kilőttek azt látod hogy az állomáson vagy ahová a medical clone-od helyezted
|
|
|
0.0 közlekedés
Ha csak egyetlen diktort látsz a kapun átugrás után ami veszélyes rád, de nem érne utól, viszont nincs bubi, mégse nyomj reflexből warpot!
Kivárós bubival várhatnak (kivárós bubi = csak a kicloak pillanatában dobják). A bubi leállítja a warpodat és a hajód egy helyben fog állni, ergo akármilyen gyors hajóban vagy elkaphatnak, jön a rövid pont és meghaltál.
Ha ellenséget látsz a rendszerben a local csatornán, akkor nézd meg a kiugró kaput is a Directional Scanner segítségével mielőtt rá ugranál. Ha nincs scan távolságon belül, akkor kerülj safre:
- Safenek tekinthető minden olyan hely a rendszerben ahol nem várható ellenség arra az időre amíg nem mész másikra, pl hold (Control Tower legyen bepipálva overview settingsben, és ne ugorj olyanra holdra amin CT-t látsz scanneren), bolygó, de a legjobb a random belt 100km.
- Ha a kiugró kapu mellett nincs celestial object (bolygó, hold, belt, stb.) amire tudnál warpolni és nincs még "watch spot"-od, akkor a rendszer egy távolibb pontjáról a warp gomb és a Stop gomb (Ctrl+Space) játékkal addig lehet meríteni a capod, hogy megszakadjon a warp, de már scanneren legyen a kiugró. Ez az ugynevezett slide. Arra figyelj, hogy nehogy véletlen mégis elugorj teli cappal, ezért érdemes másfelé haladni cap merítés közben, mint amerre ugranál.
- A scanner szögének szűkítésével és a filterek kikapcsolásával meg lehet állapítani, hogy a dictor dobott-e bubit a kiugrón (=amin el kívánod hagyni a rendszert) kapun.
Abban az esetben, ha kemp-be ugrassz a következőket teheted:
- Ha sokan vannak:
Nem cloakolsz ki, nem mozdítod meg a hajódat, hanem cloakban maradsz!!! Nyomsz egy jobb klikket a beugró kapun és rányomsz az "Add First Waypoint" menüpontra. Ezek után vársz a Session Change lejártáig (ennek beállítása ESC menü, General Settings, bal felső rész - bepipálod a session timer részt, és így mindíg látni fogod meddig tart a session time (dokkolás, kapun és cynon átugrás után). A képernyő bal felső részén a solarsystem neve felett pörögni fog egy óra).
A session time kb. 30mp, de még azelőtt hogy lejárna pár másodperccel előtte rá kell nyomnod az autopilot iconra és vadul rátenyerelni az MWD-re. Így 100%, hogy nem pattansz le a kapuról ugrásnál, még akkor sem, ha lagod van, mert az autopilot visz majd át.
- Ha nincs olyan hajó ami utol érne és/vagy lefogna mielőtt kiérnél a hatótávolságából (web 40km, scrambler max 20km), akkor nézz ki egy olyan Objektumot (bolygót, beltet, holdat) ami fele a legkisebb fordulással el tudsz indulni (cloakba nézd meg, hogy merre áll be a hajód orra és mi van vele szembe), majd OVERLOAAD és FUTTÁÁÁÁS
- Ha cloakerben vagy nézz ki egy objektumot és duplaklikk+cloak+mwd (ha úgy érzed, hogy lagzol, akkor elöbb mwdzni érdemes, de amíg nem cloakol be a hajód, addig bekapcsol az mwd is - csak néhány mp időd van -> gyors reflexek kellenek!)
|
|
Fitt, Kill, Sensor Booster
A hajókra nem azért kell mwd-t fittelni, hogy 25%-al kevesebb legyen a capod, hanem azért, hogy a bubiból ki tudj menni 4x-5x gyorsabban.
A csapattársad nem azért lövi le az ellenséget, hogy övé legyen a killmail, hanem, hogy az ellenség meghaljon.
- Mi nem a killboardon összegyűjtött e-peen pontokra gyúrunk, hanem skalpokat (hullákat) gyűjtünk.
Sensor Booster nem azért kell, hogy tiéd legyen a killmail, hanem azért hogy ne szökjön el az ellenség.
- Tackler nélkül mindegy hányezres a sensorod erőssége, ami el tud ugrani, az el fog ugrani.
|
Egyéb tanácsok:
Kis hajóknál nagyon fontos, hogy sose álljanak egy helyben. Hiába van messze tőled valami és hiába vagy kisebb mint a közepes vagy nagy ágyúk célkeresztje, ha egy helyben állsz elég pontosan eltalálnak, és csak a biztos halál vár rád.
Olyan hajóval ami nem tud cloakolni nincs értelme afk-ra menni az ür közepén, mert megkeresnek (kiscannelnek) és kilőnek. Ha loggolni kell, érdemes két safe közt warpolva kilépni, mert bár már nem olyan gyors a scan probozás, mint régen, ha mégis meg lenne a safed nekik, nem érkezel meg oda, ha warp közben loggolsz. De aggro timer még van:
- Az utolsó időpontól számítva, hogy te belelőttél valakibe vagy meglőttek téged 15 percig nem tűnik el a hajód! Ez az aggro timer nincs kiírva! Számolnod kell logból.
Állomás elött nézelődni két ok miatt nem éri meg:- Felkelted az ellenség figyelmét, hogy ki akarsz dokkolni.
- Lehetőséget nyújtasz az ellenségnek, hogy lelőjenek -> sose feledd, lehet akármilyen jó reflexed, a játéknak vannak hibái. Bármikor kaphatsz fekete képernyőt.
Aki afk-ra megy hosszabb időre annak a többiek érdekében le kellene loggolnia, mert minél kevesebben vagyunk annál kevésbé izgulnak ránk, annál könnyebb kijutni az aktív játékosoknak.
Hajót forgatni az állomáson tényleg unalmas, de nem azért csináljuk amit csinálunk, hogy az ellenség jót szórakozzon. Hogy ne szopassuk magunkat közbe, mindenkinek érdemes ilyenkor egy mellék elfoglaltságot találnia, pl másik karakterrel játszani, fitteket össze rakni, sörözni, dumálni többiekkel, családdal foglalkozni.
Jó érzés smackelni és beleröhögni az ellenség képébe, hogy mekkora arcuk van, de nem szabad, mert könnyen "vissza nyal a fagyi" és akkor csak égünk. Mindenki tartsa magában a mondandóját vagy mondja el ventin (igen ezt én mondom, aki hátrakötött kezekkel is smackelne az orrával).
|
Flotta-módi
Taktikai hátránnyal indul az a gang, ahol minden másról szó van csak a parancsokról és az intelről nincs.
Az MMO istenének áldozott internet űrhajóink csak bitek, értékük csak eszmei:
- Értékük az ellenségeinknek okozható károkban mérhető, nem pedig árukban, nevükben, fittjükben.
- Részben mindenki felelős azért, hogy ez az érték magas legyen, ezért fontos, hogy mindenki kövesse a parancsokat, a lehető legkevesebbet hibázzon és ne hátráltassa csapattársait.
A fölösleges beszélgetés/beszéd hátráltatja az FC-t a parancsok kiadásában, hátráltatja a felderítőt a közeledő ellenségek jelentésében és az összes flotta tagot, hogy mindezeket hallhassa.- FLOTTÁBAN CSAK AZ FC ÉS AZ ÁLTALA MEGNEVEZETT EMBEREK/FELDERÍTŐK BESZÉLNEK!
- Ha ötleted van, problémád van ami nem érinti a flotta 99%-át, azt érdemes megtartani olyan időre amikor nyugodt a helyzet vagy megtárgyalni alliance/corp csatin ingame.
- Ha nem veszel részt a hadműveletben, akkor ne kezdj el mással társalogni teljesen másról.
A helyzetjelentés mindig fontosabb a csit-csetnél:
- Amikor csak a gang egy részét ugratjuk át a kapun egy hajó után, az FC számára fontos információ, hogy az elkezdett-e valakit lőni, vagy láthatólag semmi esélye nincs vissza érni a kapura. Ezeket az információkat kérdés nélkül határozottan mondogatni kell amíg az FC nem nyugtázza.
A kinevezett felderítőknek mindig elsőbbségük van felszólalni, ha kell, akkor akár az FC szavába vágva (ha épp nem parancsosztás megy). Egy felderítő sose halogassa a fontos információk továbbadását, fogalmazzon röviden, tömören és mondja el a pontosan és gyorsan, hogy mit lát (egy idő után fél szavakból is megértjük egymást).
|
Scannelés és Elfogás
Annak aki most tanul scannelni: kapun "Watch spot busting"
Scan Prope-ok kidobása 2s-ként lehetséges, érdemes kivágni 5-6db-ot egyből egy offgrid/safe spoton ahol a célpont nem veszi észre. Javasolnám, hogy akkor is legyenek kint a Probe-ok amikor nincs még célpont.
Probeok kidobása közben MWD. Amikor az utolsó is kint van, egyből cloak és warp akár vissza watch spotra, hogy lásd az Overview-et amíg system map módban vagy.
Warp közben Probe setting (cloakra figyelni és mehet az F10)- klikk egy probe és Ctrl+A (mindet kijelöl)
- jobb klikk egy Probe-on és Set range - 0.5au
- Probe-ok széthúzása gyorsba = fentről nézve 4 darab észak-dél-kelet-nyugat és a maradék (1 vagy 2) pedig fel van le a középen álló probe határáig: az általuk lefedett rész lesz a scan terület.
Ha nem húzod szét a Probe-okat, akkor hibás eredményeket kapsz!
- scan gomb, hogy a probe-ok a helyükre kerüljenek (+ le tudd venni a friendlyket, ha vannak)
Amikor esik ki warpból a célpont nyomod a scant.
3-4s míg a probe-ok magukhoz térnek plusz 5s scan.
Ha nem túl kicsi hajó és/vagy jók a skilljeid és/vagy covopsban vagy, akkor megkapod a watch és/vagy sniper spotját.
Ezt a csapat probe-ot később a Shift gomb nyomva tartásával tudod egyszerre mozgatni.
Megvan a spot, de "Kialájnol"
Amikor célpontunk egy pont fele (safespot, állomás, stb) halad, és decloak esetén várható, hogy azonnal kiwarpol, akkor nem szabad lebuktatni magunk!
Ilyenkor a helyes eljárás a következő:- haladási iránya elé kerülsz egy recon-al (cruiser méret fontos)
- elindulsz vele szembe
- 3km-től folyamatosan nyomod az mwd gombot (nekem F8-on van)
- 2km-n magától decloakol a hajód
- decloak után mwd bekapcsol, megpróbál felgyorsulni a hajód az utolsó 1,5km-n - nem fog neki annyira sikerülni, de beleütközik a célpontba, azaz "megbumpolod"
- az ütközéstől a célpont hajója elveszti a haladási irányát és az ellen irányú mozgástól nem tud kiugrani azonnal
- ez az azonnal arra elég, hogy leteljen 5s sensor recalibration delay és mehet rá a pont
|
|
Ne félj 0.0-tól!
A legfontosabb tanács, hogy ne félj lejönni 0.0-ba!
Sok olyan embert és corpot ismerek, akik nem mertek lejönni nullsecbe. Hosszú hónapokig vagy akár évekig vártak, mert úgy érezték, hogy nincsenek felkészülve, nem elég skillesek vagy tapasztaltak. Ez egy butaság! Egy minimálisan skillezett, és viszonylag tapasztalatlan játékos jó csapatban nagyon hamar kitanulhat mindent, és egy egészen új, teljesen más játékot kap a kezébe. Az EVE esszenciája 0.0, itt kapod meg azt a játékélményt, ami miatt érdemes ezt a játékot játszani!!!
0.0 sokak számára halálra van misztifikálva. Vannak azt hiszik, hogy itt állandó rettegésben kell élniük, miközben sokszor 1000x biztonságosabb, mint akár a lowsec vagy high sec. Rengetegen azért unnak bele a játékba, mert már a könyökükön jön ki az agent, és semmi újat nem tud nyújtani a játék, mégsem mertek elindulni. Egy-két balul elsült lowsec vagy 0.0-ás emlék miatt fenntragadnak highsecben, és tovább unatkoznak. Ezért tiszta szívből csak tanácsolni tudom, hogy ne tántorítsanak el senkit a falkatörvények és a nomád körülmények, CSAK ITT ÉLSZ IGAZÁN, ez az igazi próbatétel.
Az Út 0.0-ba
Kétféle út létezik 0.0-ba:
1) A könyebb: csatlakozol egy 0.0-ás alliancehez, és azon a területen élsz, amit ők birtokolnak, ahol ők élnek. Használod a standingjüket, követed a szabályaikat, a politikájuk részese leszel és harcolsz a háborúikban, vagy fizetsz nekik egy helyért és a standingért (általában ezt hívják petnek).
2) A nehezebb: egyszerűen csak lemész 0.0-ba. Kiválasztasz egy (eldugott vagy NPC) rendszert és ott élsz. Valószínűleg sok hajót el fogsz bukni, és sokan csesztetni fognak. Ezért majd menekülni fogsz aki elől el kell menekülni, leszámolsz azzal akivel le tudsz számolni, összefogsz / lepaktálsz azokkal, akik hajlandóak veled közösködni. Sok társaság és corp ezt az utat próbálja járni. Ám a "szabadság" lényegesen nehezebb út.
Egy valami biztos: játéktechnikailag senki sem birtokolhat kizárólagosan semmilyen területet 0.0-ban, maximum eredményesen vagy kevésbé eredményesen távoltarthat másokat egy területtől. Az egész kb. olyan mint a vadnyugat. Akinek a kezében nagyobb / több puska van, általában az a nyerő...
|
0.0, avagy a vadvidék szabályai
A 0.0-ás életet a standingek irányítják nem a security status. Az overview settingsben állítsd be, hogy alul legyen a sorban minden ehhez kapcsolódó jelzés (bad standing, outlaw, sec below 0, bounty) és felül a standing, nehogy barátra lőjj, csak mert "rémisztő" sárga vagy vörös!
0.0-ban a market általában nagyon gyér. Ez ne gátoljon meg abban, hogy ha valami kellene, ott is nézd meg hogy kapható-e és ne másoktól, vagy a logisztikai runtól várd a csodát. Azonban nem árt pár dolgot az eszedbe vésni:
- - Nem tudsz mindenhol dokkolni. Ha NPC régióban vagy, akkor dokkolhatsz az NPC stationön, de lehet hogy kijönni nem tudsz ha kempelik. Ezért vagy vigyél szemet, vagy legyen kidokk spotod. Short range dokkal rendelkező stationre csak baráti lokálnál dokkolj. Ha kemp van, akkor várj a session timera mielőtt visszadokkolsz, vagy az instaspotra warpolsz.
- - Sajnos a kék (baráti) outpostokra sem mindíg lesz dokkolási engedélyed, az pedig felettébb valószínű, hogy az ellenséges állomásokra nem engednek be (illetve ahová beengednek lehet hogy nem kevés pénzt kell majd fizetned). Ezért mindíg ellenőrizd, hogy kinek a kezén van a station, és hogy milyen a környék - mielőtt elindulnál vásárolni!
Az egyik legfontosabb dolgod ha 0.0-ba mész, hogy csinálj mindenhol bookmarkot (spotokat)! Ahol élsz, vagy ahová sokat jársz, ott mindíg legyen stationről "kidokk spot" ami vektorban van, hogy azonnal warpolhass kidokkolást követően. Stationre és kapukra legyen pár AU-s scanspot (vagy watchspot) és griden belüli direkt "látó" spotod. Azonban ügyelj arra, hogy ne maradj ott sokáig, mert egy ügyes covops vagy recon pilóta hamar rádállhat, és nem véd meg az a pár száz km, amire a kaputól vagy stationtől vagy.
0.0-ban az életed nagyban függ a navigation skillektől. Mindet nyomd ki 5-esre, illetve ha valami nagyon húzós, akkor legalább 4-esre. A ceptor kitanulása szinte esszenciális, de ugyanez vonatkozik a covopsra is. Egy ceptorral elég nagy biztonságban tudsz közlekedni, hasznos tackler szerepet tudsz betölteni egy flottában, lehetsz értékes scout, és könnyen, komolyabb rizikó nélkül kitanulhatod a pvp-t. Egy ilyen hajót kitanulni nem túl hosszú idő, és nagyon könnyen hasznossá teheted magad benne. A saját corpomban én alapkövetelménynek szabtam a ceptor kitanulását és használatát, enélkül fel sem veszünk embereket. Amit még ajánlatos kitanulni:
- - Egy rettelő BS kitanulása (hogy tudj pénzt termelni)
- - Valamilyen hauler kitanulása (szállításra, rat loot, és hauler spawn lootjának behordására)
- - A későbbiekben sniper BC vagy HAC, illetve T2-es large fegyverek kitanulása a sniper BS-hez
Az intel használata nem opcionális, hanem kötelező. Majdnem minden felesleges és elkerülhető loss amiatt van, hogy sokan nem használják. Az Intel csatornán TILOS chatelgetni, és csak ellenséges mozgást szabad jelenteni. Mindíg pontos és lényeges dolgokat kell rajta közölni: solar systemet, hostile nevet, hajótípust, és pontos helyet a rendszeren belül. Mivel az intel gyakorlatilag a 0.0-ás terület szeme, ezért köteles vagy minden ellenséget jelenteni rajta!
Ha nagy értéket szállítasz lassú hajóban, freightert, BS-t viszel valahová, mindíg kérj meg valakit, hogy nézze lőtted az utat. Ez baráti területen is aranyszabály!
Ha közlekedsz (és ismeretlen területen jársz), akkor fokozottan figyelj a lowsec, illetve higsec - 0.0 bejárókra. Ezeket rendszeresen kempelik. Figyelj a fő útvonalakra, és ne restelj map-et, vagy dotlant használni. Ezeken látni fogod a hajólossok és podkillek számát, a mészárszék helyeket, ahol "felblobolódtak" gondosan kerüld el! A WH-k megjelenése óta a "fejek" és a szükséges utánpótlás szállítására egy kényelmes alternatív lehetőség, ha wormhole-on keresztül közlekedsz. Minden nap érdemes feltérképezeni a környező rendszerek féregjáratait, és berakni a közösbe a bookmarkokat.
|
|
Apply (HUN Corp) gyűjteménye az Eve szlengjéből
Egy lista, hogy ne nézz szoftverbután, ha azt hallod, hogy "Tartok egy pontot egy frejteren lószekbe a pájpon egy pos mellett, de kéne DPS, mielőtt hotdoppol a nyakamba egy mami, meg három titán."
Íme pár gyakori kifejezés. Ha a ganKolás helyett ganGolást mondasz, akkor nem csak félerérthető vagy, hanem nevetség tárgya is. Próbáld meg nem összekeverni. Ha a mindenkori angolt kiejtést használod, az is korrekt, de a píóesz helyett mennyivel kényelmesebb már a pos...
RÖVIDÍTÉS - " HUNGLISH KIEJTÉS" ( KIFEJEZÉS EREDETE) JELENTÉS
AB - "abé" (AfterBurner)
Afterburner egy alacson skill igényű és fogyasztású modul, amivel növelheted a hajód sebességét. Med slot kell neki.
AF - "aszalt fregatt"/"aef" (Assault Frigate)
Egy lassú, de erős fregatt, régen piszok jó volt, de lenerfelték.
Apoc - "apok" (Apocalypse Battleship)
Amarr BS.
BB - "bébé"/"blekbörd" (Blackbird Cruiser) Blackbird cirkáló, kiváló EW hajó, kapja is a nerfet (2009 MÁJ)
BPC - "bépécé" (BluePrint Copy) BPO másolat, amivel x számú stuff legyártásáig van "licenszed".
BPO - "bépéó" (BluePrint Original) Blueprint, azaz tervrajz, ez alapján tudsz hajókat és modulokat, meg minden egyebet gyártani.
BS - "bées" (Battleship) Csatahajó osztály, a legnagyobb nem capital besorolású hadihajó.
Bubble - "bubi" (Warp Distrupt Probe Bubble) Egy probe által létrehozott gömbterület, amin belülről nem tudsz warpolni sehogyan sem.
Carebear - "kerber"/"kerbír" (Carebear) Az a játékos, aki építget, meg jól elvan és szépet és jót akar csak.
CAP - "kep" (Capacitor) Angolul kondenzétort jelent, ez a GUI közepén az a sárga izé, ami fogy, hogy ha minden aktív modult bekapcsolsz, majd ha elfogyott, szinte minden aktív modulod kikapcsol, mert ez kéne ahhoz, hogy működjenek.
CCP - "cécépé" (Crowd Control Productions) A fejlesztők.
CONCORD - "konkord" (Concord) Az EVE high sec rendszereinek rendfenntartó NPC-i. Ha rosszalkodsz, akkor odamennek és szétszednek.
Corp - "korp" (Corporation) A második szint az egyén után. A játékosok cégbe tömörülhetnek, hogy vagyon- és munkaközösséget hozzanak létre, amivel megsokszorozzák hatékonyságukat.
CPU - "cépéú" (CPU) Szinte minden értelmes modul, amit a hajódra akarsz aggatni, CPU-t "eszik", azaz a hajód egyik erőforrásait használja. Ha túlléped a hajód által biztosított CPU keretet, akkor a modul nem fog működni. Ha sok CPU-d marad, az meg nem számít.
cyno - "cinó" (Cynosural Field) Egy ilyen izé, amire a jump drive-os hajók be tudnak ugrani pár rendszerrel odébbról. Tehát nem jell nekik a kapukat használni.
DD - "dédé" (Doomsday Device) A titán hajóosztály fegyvere, ami megöl.
Domi - "domi" (Dominix Battleship) Gallente BS.
Dictor - "diktor" (Interdictor Class) A destroyer hajóosztály egy speciális változata, ami tud bubit dobni.
DPS - "dépées" (Damage Per Second) Egyrészt egy számosítható valami, hogy mekkora sebzést viszel be 1 sec alatt, de DPS hajó nagy általánosságban minden olyan hajó, ami úgy van fittelve, hogy a maximum sebzést hozza ki a vasból.
ECCM - "ecécéem" (Electronic Counter Counter Measures) Anti-ECM, tehát ha ki vagy jam-elve, akkor azért imádkozol, hogy működjön az ECCM.
ECM - "ecéem" (Electronic Counter Measures) Az elekronikus hadviselés azon eszköze, mely a célzó rendszereket üti ki, azaz jam-el.
EW - "evé" (Electronic Warfare) Elektronikus hadviselés összefoglaló neve. Ide tartozik minden, ami a hajók alrendszereit bénítja meg.
Fitting - "fittelés" (to fit) A hajó felszerelésének folyamata a fittelés, a hajó felszerelését pedig "fitt"/"fit"-nek híjják ungarisztániul.
Freighter - "frejter" (Freighter) Nagy szállítóhajó. Mármint NAGY. És nem lehet fittelni. De cserébe tényleg nagy.
Frig - "frig" (Frigate) A legkisebb hajóosztály.
Gang - "geng" (Gang) Csapat, ami flottát alkotva együttműködik.
Gank - "gank" (to gank) Amikor unfair küzdelemben valaki áldozattá válik, azt legankolták.
HAC - "HAK" (Heavy Assault Cruiser Class) T2 cirkálók.
High sec - "hájszek" (High Security Rated System) Az a rendszer, amit őriz a CONCORD, ezt szokás "biztonságos űr"-nek nevezni. Bal felül látod, hogy ahol vagy, az milyen sec status-ú rendszer. 0.5 alatt low sec egy rendszer.
Hotdrop - "hotdrop" (to hotdrop) Amikor az ellenség "becinózik" egy valag hajót a nyakadba, te meg rohansz fejvesztve.
Indy - "indi" (Industrial Class Ship) Szállítóhajó, "papírból van".
Inty - "inti" (Interceptor Class) Gyors elfogófregatt. Elfog.
ISK - "ieská" (Interstellar Kredits) A játékbeli fizetőeszköz. Rabszolgákra, szélvédőmosásra is.
Jam - "dzsem" (to jam) Amikor a szenzorok hallgatnak és nem tudsz targetelni, akkor bizony jam-elve vagy.
Jetcan - "konti" (Jettisoned Container) Kis konténer nagy raktérrel, amit bármely hajóból kidobhatsz végtelen mennyiségben. Visszaszedni nem tudod, 1-2 óra alatt megsemmisül, de rövid időre tárolni ezt-azt kiváló.
Jumpdrive - "dzsampdrájv" (Jumpdrive) Egy olyan integrált meghajtórenszer egyes hajótípusoknál, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos távolságon belül levő friendly "cinó"-ra oda tudjon ugrani üzemanyag ellenében.
LAG - "lag" (Lag) Amikor az interneten elküldött csomagok válaszideje indokolatlanul nem kicsi.
Low sec - "lószek" (Low Security Rated System) Olyan rendszer, ahol nincs CONCORD, de van sentry gun a kapunál, ami megpróbálja megtorolni az agressziót. Ha most ez valami újat mondott neked, akkor nem akarsz még ide menni, hidd el nekem.
Mommie/mammie - "mami" (Mothership Class) Anyahajó. Megesz.
Mega - "mega" (Megathron Battleship) Gallente BS.
Mega - "mega" (Megacyte Mineral) Egy finomított érctípus, ami a drón régiók bekötése előtt jó drága volt.
Mex - "mex" (Mexallon Mineral) Egy finomított érctípus, ami zöld izé. Tudod te.
MWD - "mikró" (Micro Warp Drive) Leveszi a CAP egy jó részét, sok CPU és PG fittelni, ezzel kompromisszumokra kényszerít a fitteléssel kapcsolatban, de legalább mész tőle, mint az állat.
Nerf - "nerf" (to nerf) Amikor valami annyira jó, hogy unfair, ezért csinálnak belőle egy szart.
Nocx/Nox - "noksz" (Nocxium Mineral) Finomított ércfajta.
Noobship - "núbsip" (Noob's Ship) Ebben kezded a játékot, ha elbukod, kapsz újat. Végtelenszer.
PDU - "pédéú" (Power Diagnostic System) Egy olyan modul, ami a hajó CAP töltését, CAP mennyiségét, shield mennyiségét és töltését javítja. <3
PG - "pégé" (PowerGrid) A hajó fittelésénél egy erőforrás, hogy "mennyi áramot eszik" a modul. Ha túlléped a keretet, a modul nem fog működni.
Pipe - "pájp" (Pipe) Egy olyan rendszerek láncolata, amiknek csak két kapujuk van, így egy "csövet" alkotnak, azaz csak két irányú forgalmat bonyolítanak le.
plex - "pleksz" (Complex) Egy olyan, többynire több szintű szkennelhető helyszín, ahol sok csúnya NPC arra vár, hogy kilődd és plex típustól függően esetlegesen még extra konténerek is várják, hogy kiforgasd őket.
Pod - "pod" (Pod) Ha oda a hajód, akkor ez a mentőkapszulád. Húzz el vele.
Point - "pont" (Point) A warp scrambe erősség mértékegysége, vagy annak jelzése, hogy aktíváltál egy warp scrambler/warp distruptor modult a célhajón.
POS - "POS" (Player Owned Structure) Egy nagy torony, erőtérrel, köré mindenféle szipi-szupi modulokat lehet aggatni. Ennek is van CPU és PG limitje, meg speckó modulokról van szó, ugye, nem basic minderről.
Probe - "prób" (Probe) Szonda, ami típustól függően vagy keresésre (hol a másik űrhajója, stb), vagy "bubizásra" szolgál.
Probe - "prób" (Probe) Minmatar fregatt.
Pye - "pie" (Pyerite Mineral) A második leggyakrabban használt finomított érc.
Rax - "raksz" (Thorax Cruiser) Gallente cruiser.
RCU - "ercéú" (Reactor Control Unit) Ha kevés a PG, akkor ez segít.
Rat - "rat" (NPC Pirate) Ezeket lehet farmolni, meg büntetlenül lőni.
RoF - "rof" (Rate of Fire) Menniy időnként lő újra az adott fegyver.
Scorp - "skorp" (Scorpion Battleship) Caldari BS.
Scrambler - "szkrembler" (Warp Scrambler) Egy olyan modul, ami a célhajó (áldozat) hajójának warp hajtóművét blokkolja 1, vagy 2 pont erősséggel.
Slot - "szlot" (Fitting Slot) minden modul, amit a hajódra szeretnél aggatni, egy-egy slotot igényel. Típus szerint low-med-hi (low, medium, high) slotok állhatnak rendelkezésedre.
Stab - "stab" (equipped with Warp Core Stabilizer) lásd WCS
Stuff - "stuff" (Stuff)
Tackler - "takler"/"tekler" (to tackle) Az a személy, akinek az elsődleges (többnyire egyetlen) feladata a célhajó hajtóművének kiiktatása a megfelelő EW modulokkal.
Tank - "tank" (to tank) A legjobb túlélőképességgel rendelkező hajó.
Tier 2 - "tír kettő" (Tier) Második kiadású (hajó) pl. a Ferox Tier 1-es battlecruiser, a Drake Tier 2-es battlecruiser. Nem keverendő a T2 (Tech 2) battlecruiserrel, mint pl. a Vulture.
Trit - "trit" (Tritanium Mineral) A legnagyobb mennyiségben felhasznált finomított érc.
TQ - "tékú" (Tranquility Server) "A" szerver.
T2 - "tékettő"/"tékettes" (Tech II) Fejlettesztett technológiai szinten levő stuff. Többet tud és drágább és/vagy specializált feladatot kapott a T1 verzióhoz képest, lásd fregatt->interceptor.
Veld - "veld" (Veldspar Ore) Ebből lesz a finom tritánium.
WCS - "vécsé" (WarpCore Stabilizer) Egy olyan modul, ami semlegesít a rád dobott scrambler erősségből 1 pontot.
WH - "véhá" (WormHole) Féreglyuk, ami vagy egy másik rendszerbe, vagy egy frankón veszélyes NPC környékre dob, vagy találsz pár aszteroidát.
Zyd - "zid" (Zydrine Mineral) Finomított érc. Régen jó drága volt.
Someone please help me in x/y belt i can't kill the officer-spawn - számván plíz help mí in x/y belt i kent kill dö ofiszer-szpavn - megtámadtak a mínuszosok, azonnal segítsetek x/y beltben(ezzel egyidőben kezdjük meg a fleet invite linkelését az ally-chaten) (Ab Intestato)
I can' t speak english - áj kent szpík inglis - Nem értek angolul. Majd hozzáteszed: Húznál az anyádba Te buzi köcsög. Ezt meg ő nem fogja érteni, és kvittek vagytok. (HunJeges)
Why don't you go outside playing hide and fuck yourself? - váj dont jú gó áutszájd pléjing hájd end fákk jórszelf - nem érdekel amit mondasz (Ab Intestato)
Oh no, not another teaparty! - óh nó, nát önádör típarti - ezzel lényegében tudathatod idegenajkú ally-társaiddal milyen pozitív érzelmeket táplálsz az angol nyelv iránt (Ab Intestato)
You fuckin' n00b - jú fokin/fákin núb - ügyetlen voltál, máskor figyelj jobban oda! (M Kapitány)
Vissza a cikkekre
|
| |