EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 2. A PvP típusai
2.1.2. Empire war   
2010 November 24.

    PvP

    Mermalior




    Retkipeli





    Az empire war lényege, hogy egy ellenséges corpot vagy alliance-t harcra kényszerítsünk (declare war, háborút indítani). Ezáltal tagjait és assetjeit (POSok, anchorolható konténerek) bárhol, még az empire régiókban is - tehát high secben és low secben - büntetlenül támadhassuk. A háború fő indoka rendszerint az, hogy nyomást gyakorolhassunk az ellenfélre.

        Vissza a cikkekre    


"Veszélyben a csapat!"

Az újoncokból vagy carebearekből álló corpok nagy része katasztrófaként éli meg ha kap egy war declaration-t. Ilyenkor rengetegen kilépnek az adott corpból csak hogy elkerüljék a konfrontációt. Pedig a dolog sokszor inkább segít egy kezdő / PvP-ben tapasztalatlan csapatnak, mintsem hogy hátráltatná őket. Egy ilyen esemény megtaníthatja az embereket arra, hogy együttműködjenek, elkezdjenek foglalkozni az intellel, és a war hatalmas kezdő lökést adhat a harci ismeretek megszerzéséhez. Előkerülnek a PvP fittek, és a corptagok elkezdenek foglalkozni azzal, hogy miképp lehet egy kiszámíthatatlan ellenfél ellen is felkészíteni magukat. Mivel alapvetően csak magukra számíthatnak, ezért ennél jobb csapatépítő dolgot keresve sem találhatnának. Ad absurdum nem egyszer az is előfordul, hogy titokban a ceo vagy egy "tapasztalt testvér" bérel fel egy másik corpot / szervez be altokat, hogy waroljonak, mert ez segít összefogni az amúgy külön utakat járó csapattagokat.


"Amit ma megtehetsz..."

Felmerül a kérdés, hogy ha war van, akkor miként szállítsunk. A logisztikai probléma viszonylag könnyen megkerülhető. A tapasztaltabb corpok tartanak empireben altokat, vagy alt corpokat, amivel biztonságosan lehet szállítani. A közlekedés más kérdés. Fontos az overview pontos és figyelemfelkeltő beállítása (villogó vörös háttér - mert pl. empireben a pirosak mellett esetleg nem veszed észre a WT-t). A főkarakterekkel való szállításnál elengedhetetlenek a scoutok, akik felderítenek ha szállítasz valamit low secből high secbe. Szimplán a közlekedés is sokkal nagyobb körültekintést igényel, lehetőleg csapatban vagy kis hajóval közlekedjünk, amit nem könnyű elkapni. A POSoknál (amennyiben nem tudjuk megvédeni) azonnal fel kell szedni az értékes modulokat, vagy akár a toronyot is. Ezt soha ne halogassuk, hiszen sokszor ezért van a war.


"Mielőtt pánikolnál"

Mit tehetsz, ha bewaroltak?

1. Intel gyűjtése
Először is nézd meg, hogy az a cég ami bewarolt, mennyire aktív, merre él, a tagjai milyen hajókban járnak (ha van killboardjuk kezd azzal). Nézd meg hogy van-e kedvenc vadászterületük (mondjuk ha egy kapukempes brigádról van szó), vannak-e ellenségeik, vannek-e barátaik. Mennyire skilles, tapasztalt pilótákból áll a csapatuk. Elképzelhető, hogy csak egy kis corpról van szó, nincsenek aktív vagy tapasztalt pilótáik, nincsenek barátaik, stb, és könnyedén felvehetitek velük a harcot.

2. Felkészülés és kiállás
Nagyon sok múlik ilyen helyzetben a CEO-n és a tapasztaltabb pilótákon. Ha vannak akik nem biztosak magukban, bátorítsátok őket! Szedjétek össze az embereket és olyan hajókba üljetek bele amiket nem féltek elbukni. Mindenképpen szervezetten és bátran lépjetek fel. A csapatot jól kell összeállítani, egy-egy Blackbird és pár damage dealer hajó is csodákat tehet. A bátor kiállás meghozhatja az önbizalmatokat. Ne adjátok fel könnyen. Mindig legyen készenlétben tartalék hajó, ha kilőnek üljetek be a következő hajóba. Lehet hogy az elszántságotokkal meglepitek az ellenfeleteket és meggondolja magát. Ez persze nem garancia a sikerre, de legalább elmondhatjátok, hogy megpróbáltátok, és nem érzitek majd gyávának magatokat a jövőben sem.

3. Szövetséges
Összeállhattok a wartarget ellenségeivel is, közös fleetet szervezhettek, intelt adhattok egymásnak. Az ellenséged ellensége sok esetben a barátod, ebből a későbbiekben akár jó kapcsolatokat is kiépíthettek, illetve tanulhattok a közös opokon tőlük.

4. Védő szárnyak
Ha más nem segít, akkor esetleg beléphettek egy alliance-be. Ennek több haszna is lehet. Mivel a war fenntartása pénzbe kerül, nem biztos, hogy ellenségeitek hosszútávon heti 50-100 milliót (attól függően hogy hány warjuk van) fognak majd arra költeni hogy egy kisebb corp miatt egy másik alliance-t is folyamatosan warban tartsanak. Arról nem is beszélve, hogy az alliance védőszárnyai alatt az ellenségeitek ezerszer is átgondolják, hogy érdemes-e folytatni a háborút.
jmu

5. Zsoldosok
Ha nem vagytok elég erősek, akkor zsoldosokat is megbízhattok arra, hogy elvegyék az ellenség kedvét. Több lehetőségetek is van arra, hogy zsoldos csapatokkal felvegyétek a kapcsolatot. Ilyen az eveonline.com fórumain a "Crime and Punishment fórum, ahol rendszeresen hírdetik magukat az ilyen csapatok, a "CEO" chat, ahol mercenary corpok CEO-ra kereshettek rá, vagy a "Merc Contracts" chat, ami kifejezetten erre készült. A szerződési feltételek egyes zsoldos corpoknál vagy alliance-eknél különbözőek lehetnek, de a becsületkódexük hasonló, a megállapított ellenszolgáltatásért cserében mindig, legjobb tudásuk szerint igyekeznek elvégezni a rájuk bízott feladatot. Ez adott esetben a cél eléréséhez tökéletes lehet...

A war mechanikája

Ahhoz hogy egy másik corp ellen háborút indítsunk, a saját corpunk CEO-jának szavazást kell kiírnia. Ha a többség megszavazza (erre minimum 24 órát várni kell), a CEO elindíthatja a háborút. Alliance szinten más az eljárás, és jóval egyszerűbb. Itt az executor corp CEO-ja indítja a háborút, és az egész csak egy gombnyomás. A 24 órát itt is meg kell várni, amíg a háború elkezdődhet.

A háború költsége hetente 2 millió ISK (corp vs. corp), vagy 50 millió ISK (alliance vs. alliance, vagy alliance vs. corp). Ez az összeg persze több is lehet, attól függően, hogy az érintett felek háborúznak-e másokkal. Fontos megemlíteni, hogy csak annak kerül pénzbe a háború, aki kezdeményezte.

Ha a háborút nem hosszabbítják meg, egy hétig tart, mindig egy héttel hosszabbítható.

A háborút bármikor be lehet fejezni (End War a Corp menüben). Ezután a szokásos 24 óra lejárta után a háborúnak vége. Fontos: a 24 óra lejárta előtt még ugyanúgy lőhetőek az ellenfelek!


jmu




















Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia