EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - Agentezés 0.0-ban
Agentezés 0.0-ban   
2011 Március 30.

    0.0 Agentezés

    Cse Cse





    Mivel nagyon sokan nem értik hogyan működik, úgy döntöttem írok egy kis leírást a 0.0-ás agentezésről, remélhetőleg segít a kezdésnél.

    Vissza a cikkekre














    Standingek az induláshoz

    Az, hogy felvehetsz-e küldetéseket nagyban függ a standingektől, ezért először is tisztázni kell a különböző fogalmakat: Faction standing, Corp standing, Sec status, Agent lvl és Agent quality...


    Faction standing
    (pl. Angel, Serpentis, Gurista, Sansha, stb.)


    A faction standing mutatja meg, hogy az adott NPC frakció (faction) hogyan viszonyul hozzád. Tekintettel arra, hogy annak az agent-nek a corpja, akitől majd felveszed a küldetést is az adott frakcióhoz tartozik (pl. Sansha's Nation), ezért a faction standing kihatással van az alá tartozó corp standingekre is. Pl: A Sansha faction standing befolyásolja a True Power és True Creations standingeket is.


    Faction standing növelése

    A faction standing csak és kizárólag epic arc-kal (ami csak egyszer csinálható), valamint storyline mission-ökkel növelhető (a storyline az, amit 14, azonos szintű mission megcsinálása után kapsz és általában sokszor kitolás veled, mert fúrni vagy szállítani kell). Empire factionöknél a Data Center is ilyen lehetőség (szintén csak egyszer teljesíthető).


    Faction standing csökkenése

    Faction standing csökkenésre az adott frakcióba tartozó NPC-k lemészárolásánál számíthatsz. Pl.: ha high sec.-ben sokat agentezel és Sanshakat öltél, leromlik a faction standinged a Sansha's Nation felé. Ugyanez vonatkozik 0.0-ban a rattelésre (beltezésre) és a complexek megcsinálására is. A hauler, officer, faction spawnok lemészárolása, illetve a complexekben az épületek lerombolása kiemelt mértékben csökkenti ezt az értéket. Amikor eldobsz egy missiont, csökken a faction standinged 0.014%-kal.

    Megjegyzés: a storyline mission más factionök standingjeire is kihatással lehet. Pl.: Ha a Blood Raiderekhez tolod a storyline-t, növekszik a sansha, mert haverok, viszont csökken az Amarr és a Caldari, mert ellenségek.


    jmu






















    Corp standing
    (pl. True Power, True Creation stb.)


    Az adott corporation (pl.: True Power) reputációját mutatja feléd. Meghatározza, hogy milyen agentek adnak neked missiont amennyiben a faction standinged nem írja ezt felül.

    Felülírás a következő esetekben fordul elő:
    - ha a faction standinged -2.0 vagy az alatti érték, akkor amíg ezt nem húzod feljebb, nem kapsz missiont az agenttől, bármekkora is a corpjához viszonyított standinged! (Pl. ha a True Power standinged 7.0, de a Sansha's Nation standinged -2.5, akkor nem áll veled szóba az agent). Ilyen esetben egészen addig csak lvl1-es, negatív quality-ű agenttől kaphatsz küldetéseket, amíg -2.0 fölé nem tudod tornázni a frakciónál a reputációdat.
    - a faction standinged pozitív szám és nagyobb mint a corp standing: Ilyenkor a faction standing felülírja a corp standinget. Pl.: Caldari State felé van 7.0-ás standingem, akkor egyetlen egy caldari state alá tartozó corphoz sem kell corp standinggel rendelkezzek ahhoz, hogy felvehessem a 7.0-ás standing követelménnyel rendelkező missionöket.
    - a faction standing -2.0 feletti érték, de a corp standing nagyobb: nincs hatással a corp standingre.
    - speciális eset a cosmos agentekkel történő interakció, ezek ugyanis nem állnak veled szóba 5.0-ás faction standing alatt. Csak pár ilyen agent van a játékban, ezek általában kapukon, hajóban találhatóak.

    A fentiekből látszik, hogy ha nagyon rossz a faction standinged a lvl 1-es, negatív quality-vel rendelkező agenttől akkor is kaphatsz küldetéseket! Ilyenkor borzasztóan lassan, de emelhető a faction standing (14 küldetésenként storyline-nal), bármilyen alacsony is volt.


    Corp standing növelése

    A corp standing normál agent missionökkel növelhető, viszonylag gyorsan.


    Corp standing csökkenése

    Mint írtuk, amikor eldobsz egy missiont, csökken a faction standinged 0.014%-kal és a corphoz tartozó standinged x%-kal. Ha 4 óránál gyakrabban dobsz el missiont ugyanannál az agentnél, a corp standinged jelentős mértékben csökken (0.1-től 0.7 tizedig), ezért nagyon fontos, hogy a teljesített missionök után zsíros standinget kapj, illetve azt is biztosítani kell, hogy a faction standing ne érje el a -2.0-t.


    jmu






















    Sec status

    Ez a concord-hoz való viszony mutatója. Ez csökken, ha pl. low sec.-ben vagy high sec.-ben rosszalkodik az ember. Ha a sec status bizonyos szint alá süllyed, akkor már ki is vagy zárva egyes high sec. rendszerekből. Fontos információ, hogy a pirate faction-ök agentjeinek elvégzett storyline missionök csökkentik a sec statust! Pár storyline mission és máris dolgozhatsz empireben a sec status húzásán. Ez az oka annak, hogy igen nehéz felhúzni pirate factionnél a faction standinget -2.0 fölé.


    Agent level

    Level 1-5-ig terjedő érték, a missionök nehézségét (és persze rewardját is) meghatározó mutató. Ezen kívül befolyásolja az adott agent standing követelményét.


    Agent quality

    Az agent által adott loyality pont és pénz mennyiségét határozza meg.
    Megjegyzés: ezekre jelentős hatással van az adott rendszer security statusa is. Ezen kívül befolyásolja az agent standing követelményét is. lvl4-es Q20-as agenthez 7.0-ás corp standing kell. Részletesebben lásd az ISK-ban.


    A standingek felhúzása

    Általánosságban igaz, hogy minél kisebb a standinged, annál nehezebb felhúzni.
    A 0.0-ás agentezéshez mindenképp javasolt egy alt, aki csak felveszi és leadja a missiont, egyetlen NPC-t sem lő le. Egy másik karakter (pl. a main karakter) meg csak lövi az NPC-ket, missiont felvenni nem tud.

    Azért jó az altos megoldás, mert alapjáraton egy frissen kreált alt karakter 0 standinggel indul a kalóz frakcióknál is, tehát a faction standingje -2.0 feletti, ezért fel tud venni egy normális agenttől is missiont.

    Megjegyzés: A storyline mission-ök teljesítése nem kötelező, ha nem akarjuk rontani a sec statusunkat és az Empire frakcióknál a standingünket.

    Ha egy 0.0-ban élő alttal vállaljuk a küldetéseket, akkor az segít elkerülni a main karakterünk sec status és empire-ös standing romlását (tehát biztonságosan tudunk majd empireben közlekedni, illetve beengednek majd magas sec statusszal rendelkező rendszerekbe is).

    Ha a main karakterrel ha nem akarunk standinget veszteni az empire frakcióknál, akkor igyekezzünk kerülni azokat a küldetéseket, ahol ilyen ellenséges NPC-ket kell lelőni. Előfordulhat, hogy olyan küldetést kapsz az agentedtől, ami empire frakciót akar veled gyilkoltatni (Amarr, Caldari, Matar, Gaylente, Khanid, Ammatar, stb), ezeket - amennyiben nem akarod, hogy az empire-ös faction standingjeid leessenek - érdemes eldobni. Ha egy adott high-sec sovval rendelkező, empire faction felé a standinged eléri a -5.0-át vagy az alá csökken, rád lő a katonaság, ha bemész a területükre. Ezt érdemes észben tartani.

    Újabb megjegyzés: a CONCORD missionökben található NPC-k mészárolásával a CONCORD Assembly faction felé csökken a standinged, akiknek csak 4-5 rendszernyi sovjuk van. Tehát a sec statusra a concordos mission nincs hatással!


    A missionökről

    A legnagyobb pénz a "kill" típusú missionökben van. Olyan agentet érdemes keresni, ami nagy arányban ad ilyen missiont.
    Javaslom átnézni ezt az oldalt: Mission-ök


    jmu






















    Skillek, standing, reward

    Nézzük meg alaposabban a missiönökhöz kapcsolódó skilleket.

    Mint mindenhez az EVE-ben, az agentezéshez is kellenek skillek. Papíron lehet skillek nélkül is tolni, de
    1. nem éri meg,
    2. a sok mission eldobálást nem fogod bírni standinggel.

    Mint az előzőekben írtam, amikor eldobsz egy missiont, csökken a faction standinged 0.014%-al és a corphoz tartozó standinged x%-al. Ha 4 óránál gyakrabban dobsz el missiont ugyanannál az agentnél, a corp standinged jelentős mértékben csökken.

    Ezt a következő képpen kerülheted el:

    - kinyomod a Social skillt lvl5-re, mivel ez befolyásolja a missionök után kapott standing mennyiségét

    - majd a Criminal Connections skillt lvl4-re, ami a pozitív értékű kalóz frakciók és corpok standingjét növeli

    - és végül a Diplomacy skilt lvl4-re, ami a negatív értékű összes standinget növeli meg.

    A Criminal connections megadja az alap standinget, a magas social skillnek köszönhetően ömlik a standing a corp felé, így gyakrabban dobhatod el a nem kívánt missionöket. A diplomacy meg biztosítja, hogy ne essen le gyorsan -2.0 alá a faction standing.

    Megjegyzés: javasolt 2-3 storyline mission betolása (de legalább 1), az alap faction standing biztosításának érdekében (hiszen a standinggel kapcsolatos skillek csak 0 érték felett vagy alatt kezdenek működni). Ha a security statusod -1 alá csökkent, érdemes a missionfelvő alttal pár, jelentéktelen pirate factionbe tartozó (pl.: Mordus legion) NPC-t lemészárolni. Én pl. a mordus legion missionökben basiliskkel guardolom a hobgoblinokat a main karakteremre, így még ha apránként is, de folyamatosan növekszik a sec status.

    A rewardot (jutalmat) 2 részre kell szedni: zseton és LP. Értelemszerűen az LP miatt tolod az agentet 0.0-ban, mert abból lesz a Faction Battleship BPC, amiből később jó pénzt csinálhatsz. Ezt minden agent divíziónál 2 skillel lehet növelni, a divíziók linkjét fentebb találod. Ha egy rendszerben mondjuk Surveillance-es agent van, az a Military és High-tech connection skilleket szereti (nyílván az agent típusától függően más connection skillek számítanak). Legalább lvl4-re ki kell tolni ezeket is, mert ezekkel növelheted a kapott LP mennyiségét! A zsetont a Negotiation skill növeli, lvl4-re ezt is érdemes kinyomni.


    Végül...

    A missionök teljesítésénél törekedni kell arra, hogy minél gyorsabban kész legyen az objective. Semmi mással nem szabad foglalkozni, csak a feladattal, így ömleni fog az LP. Pl.: van egy drónos küldetés, amit 7 perc alatt csinálok meg (ebből 2 perc a fittelés, kidokk, warp stb) és 15000 LP-t ad. Ezen kívül a bejövő ISK se elhanyagolható 0.0-ban. Ha komolyabban ráfekszel, napi 200 milla jön be tisztán és 2 naponta kivehetsz egy Faction Battleship BPC-t (700-800 milla körül mozog). Persze ebben benne van az is, hogy én Stainben logistic-kel és loki/machariellel tolom az agentet, de még szerényebb hajókkal és kevesebb játékkal is ki lehet venni egy BPC-t 4-5 nap alatt.

    Worlds Collide: 16,200 LP és 7 milla isk 2 perc alatt (avi)


    Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia