EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 2. A PvP típusai
2.3.1. A 0.0-ás PvP szabályai   
2010 November 30.

    PvP

    Henter





    Az 0.0-ás élet folyamatosan zajlik. Ahogy a kapszulaszökevény elhagyja a biztonságos vagy a relatíve biztonságos űr határait megtapasztalja a tökéletes szabadságot.

    Ohhhóóó, várjunk csak. Hogy is van ez? Van pár fontos szabály, mielőtt még ennyire belemelegednénk.

    Olyan ez, mint az Asimov-féle robotika 3 törvénye...

        Vissza a cikkekre    



jmu 0.0 három törvénye (Asimov után szabadon)

1. A játékosnak nem szabad kárt okoznia a kékekben, vagy tétlenül tűrnie, hogy egy kék bármilyen kárt szenvedjen. (Azért persze mérlegeld, hogy valóban tudsz-e neki segíteni, hiszen ha sokan támadják, akkor te is csak meghalni mennél).
2. A játékos engedelmeskedni tartozik az cége, szövetsége utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének.
3. A játékos tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első vagy második törvény bármelyikének előírásaiba.

Ha ez nem lenne elsőre világos, akkor nézzük részletesen:


Itt mindent lehet

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden, a játék adta lehetőséget használhatsz, a fejlesztők és az NPC rendőrség nem korlátoz semmiben. Tehát ha valaki megtámad nem jön segíteni senki a barátaidon kívül, sőt nyílhat cyno melletted vagy fújhatnak rád bubit, amikkel eddig még nem találkoztál. A magasabb biztonsági fokozatú rendszerekben ilyenek elképzelhetetlenek.


Nem mindent szabad

A fent leírtak mellett létezik egy erősebb rendfenntartó szervezet, ami jóval türelmesebb, ügyesebb és sokkal több lehetőséggel él mint a CONCORD vagy a frakció rendőrség: ezek a játékosok. Ők azok, akik befolyásolják majd minden percedet a belogolva eltöltött idő alatt.


Ahol a játékos az úr

Amikor először éled át ezt az élményt és megtetszik a hely, soha többé nem vágysz vissza a biztonságos űrbe (persze ez alól is van kivétel). Néhány játékosnak a kezdet eléggé keserves, hiszen általában a hiedelmeknek megfelelően minél nagyobb hajóban viszi magával az eddig összeszedett (főleg BPCk-ből és nevesített modulokból álló) vagyonkáját. Ezzel ellentétben itt a túlélést és a biztonságos közlekedést a kicsi, gyors és cloak-kal felszerelt hajók biztosítják. Ha már el kezdtél költözni és a motyókat pakolgatni, akkor megnyugtatlak, hogy fogsz tudni élni a fenti cuccok nélkül is. Nagyon fontos, hogy már az első alkalommal rendelkezz kék státusszal valamilyen nagyobb entitás (corpok, alliance) felé!

Ha nem kékek vannak körülötted, akkor ideje feltenni a kérdést: harc vagy futás? Ezt eldönteni csak megfelelő információk birtokában lehet. Ez már eleve feltételezi, hogy nem vagy egyedül, hiszen önmagadban nem vagy képes megfelelő mennyiségű információt összegyűjteni egy régióról vagy egy útvonalról.


Az információ hatalma

És itt jön a lényeg (amit már RL is meg kellett, hogy tanuljál tekintet nélkül arra, hogy az élet mely területén dolgozol vagy tanulsz):
Az információ hatalom, azaz olyan előnyöket biztosít, amivel előbbre tudsz gondolkodni, mint mások.

Mik lehetnek ezek az információk?
A neutralok vagy pirosak
- száma
- helye (rendszer vagy rendszeren belüli helyzet)
- hajótípusai
- utánpótlása
valamint ugyanezek a barátaidról.


jmu























Az előzőekben szó esett arról, hogy az alacsony biztonság fokozatú rendszerekben kiemelkedő figyelmet kell fordítani a local figyelésére. A 0.0-as területen minden pillanatban az életed múlik majd azon, mennyire vagy éber. Ez így működik, majd hamar hozzászoksz. Ahogy majd hozzászoksz a hajók elvesztéséhez is, és ahhoz is, hogy nem 5-ös implant szettben mászkálunk odalent, hiszen minden kidokkolásnál a fejedet kockáztatod.

Mivel mindennaposak a harcok, az összetűzések, arra is figyelned kell, hogy csak olyan hajóval menj, dokkolj ki, aminek az elvesztése nem fog ismét egy heti robotra kényszeríteni a beltekben vagy az agent-nél, mert az az aktív játékidődet fogja elvenni tőled.


Végül...

Összefoglalva az eddigieket: használd a szabályokat, légy tisztában a környezeteddel és mindig figyeld a local-t.

A közvetlen PVP szabályok teljesen hasonlóan működnek, mint a 0.0-ás életre vonatkozóak:

1. Kövesd a felettesed utasításait.
2. Legyen információd, ami alapján döntesz.
3. Gondolkozz csapatban.


Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia