2.1.1. CONCORD, Faction Navy, Factional Warfare
|
2010 November 24.
|
Ha New Eden belső, high security részében akarsz harcba kezdeni, akkor nem árt ha tisztában vagy azzal mire is számíts az empire-t felügyelő, és a helyi frakciók rendfenntartó erőitől, mint amilyen a CONCORD és az adott factional navy fleet. Ebben a cikkben kitérünk arra, hogy mi ezeknek a rendfelügyeleti szerveknek a szerepe, hogyan reagálnak....
Vissza a cikkekre
|
CONCORD / Faction Navy
A CONCORD New Eden rendőrsége, ami a (0.5-1.0) high security rendszerekben felügyeli a biztonságot, védi a pilótákat. Minden bűncselekményre (szinte) azonnal és kíméletlenül reagál, viszont fontos tudni, hogy a CONCORD nem előzi meg a bűnt, csak bünteti. Ezt mindenképpen érdemes jó mélyen a fejünkbe vésni, mert könnyen előfordulhat, hogy ha valaki nagy értékekkel rohangál, az high secben is a kalózok, suicide gankerek martalékává válik. A CONCORD sohasem hibázik, ha bűnt követsz el azt megtorolja, a hajódat semmisíti. Ugyan a pododat nem bántják, de ha un. "global criminal flag"-et kapsz (g.c.), bármely játékos büntetlenül lőhet rád, és ők viszont ki is podolhatnak!
A Faction Navy az adott empire frakció (Amarr, Caldari, Minmatar, Gallente) területének a katonai szervezete. Ez a rendfenntaró erő védi a rendszerek ingóságait (kapuk, station-ök, stb.), illetve távol tartja / bünteti az adott faction ellenségeit (faction standing alapján). High sec-ben találkozhatsz Faction Navy hajókkal és Navy sentry tornyokkal is, low secben csak sentry gun-ok vannak. Nem árt tudni, hogy harcnál a Faction Navy hajók csak web-et tesznek rád, de nem pontoznak.
Nézzük mi az, amire a CONCORD / Faction Navy reagál illetve mi az amire nem:
RENDBONTÁSNAK SZÁMÍT, HA AZ ILLETÖ:
* lő, pontoz, jammel, webbel vagy egyéb módon agresszál egy másik, olyan "ártatlan" játékost, aki nincs a corpjában, illetve akire nincs joga lőni
* CONCORD hajót támad
* remote javító modulokat használ NPC hajókon
* remote javító modulokat használ olyanokon, akik bűnt követtek el (g.c.-sek) vagy outlaw-ok (-5.0 sec státusz vagy alatta)
* high secben, beugrásnál -2.0 és -10.0 sec statusz között g.c.-t kaphatsz (rendszertől függően) és lőhet rád a CONCORD (lásd 1.6.-os cikk)
* aki g.c.-s (global criminal-os), tehát a szabályok valamelyikét már megszegte, és beugrik egy másik high sec rendszerbe
NEM SZÁMÍT RENDBONTÁSNAK:
* ha corptársra lősz
* ha valakit betargetelsz (lock)
* ha valakinek a hajóját/cargoját scanneled
* ha valaki rád kill right-ot kap, agresszál téged, és ezért visszalősz
* ha tolvajra lősz. Egy konténer tulajdonosa büntetlenül rálőhet a tolvajra. Viszont gondolj arra, hogy aztán az ellenfeled ÉS AZ ELLENFELED ÖSSZES CORPTAGJA büntetlenül visszalőhet majd rád!
* ha úgy agresszálsz valakit, hogy háborúban vagytok
* ha valaki global criminal-os, tehát az elöző 15 percben rendet bontott, bárki büntetlenül lőhet rá
* ha az ellenfeled egy másik faction (Amarr, Gallente, Minmatar vagy Caldari) Militia-jához tartozik, ÉS te az ellentétes Militia tagja vagy (faction warfare)
A FACTION NAVY TÁMAD MEG:
* ha celestial object-et agresszálsz (kapu, station, sentry, stb.). Ilyenkor békén hagy a CONCORD, nem kapsz global flag-et, és nem csökken a sec státuszod, de a navy senry-k lőnek majd rád, és a faction navy üldözni fog, amíg le nem jár az agression timered.
* ha az factionhöz tartozó hajót támadsz meg (akár kapun, akár küldetésben / site-on) a factiontől agression timert kapsz, és lőni fog rád a faction navy / sentry
* ha az adott rendszer faction-jéhez viszonyított standinged -5.0 vagy annál rosszabb. Például, ha Amarr rendszerbe lépsz, és az Amarr standinged -5.0, számíthatsz rá, hogy a faction navy üldözni és lőni fog rád.
* ha egy ellenséges faction (Amarr, Gallente, Minmatar vagy Caldari) Militia-jának tagja vagy
* ha a faction navyvel harcolsz, az csak web-et tesz rád, pontot nem
Hogy a CONCORD milyen gyorsan és mekkora flottával igyekszik a bűntett színhelyére, a rendszer security status-ától függ. 1.0-ban bárhol egy tizedmásodperc alatt ott lehetnek, 0.5-ben (már ha nem station vagy kapu mellett folyik a harc) lehet, hogy nem érnek oda időben mielőtt az áldozat elpukkan.
Factional Warfare
Eve Online-ban a PvP-nek nagyon sok formája van. Ezek közül eléggé egyedülálló a Faction Warfare. Az FW alapja a Militia, ami egyfajta faction hadsereg. Olyan állomásokon csatlakozhatsz hozzájuk, ahol az adott frakció toborzó helye megtalálható (Militia gomb). A Militiát nem játékosok irányítják, de akár egész corpok is beléphetnek oda, hogy később részt vehessenek az ellenséges faction-ök elleni háborúban.
A Faction Warfareben két blokk harcol egymás ellen: az Amarr-Caldari és a Gallente-Minmatar. Ahhoz, hogy egy adott faj Militia-jába léphess, 1.5 vagy annál jobb faction standing szükséges.
- Ha mondjuk belépsz a Minmatar Militia-ba, bárki aki az Amarr vagy Caldari militia tagja automatikusan az ellenségeddé válik, és szabadon lőhetsz rá bárhol, illetve ő is szabadon lőhet rád. Emellett az ellenséges rendszerekben a sentry gun-ok is lőni fognak, és az adott faj NPC hadserege üldözni fog!
- A Militia-hoz való csatlakozásod után automatikusan hozzá fogsz férni a saját Militia csatornádhoz. Itt a játékosok csevegni tudnak, fleeteket rakhatnak össze, és ellenőrizhetik az ellenséghez közeli határ rendszereket. Ezen kívül kaphatnak a Militia ügynökeitől küldetéseket, ellenséges bunkereket támadhatnak, ahol akár értékes loot is eshet.
- Aki részt vesz az FW-ben az nem deklarálhat wart semmilyen corp vagy alliance ellen
Mire jó az FW?
PvP élmények és tapasztalatok szerzésére, valamint a konstans harcra. Egy kezdő pilóta, aki szeretne a PvP-ben fejlődni, az FW-ben garantáltan kitanulhatja a harc alapjait és trükkjeit. Állandó célpontot találhat arra, hogy élesben kipróbálhassa saját magát, megtanulhassa a csapatmozgást. Ugyanez vonatkozik azokra a cégekre is, melyeket nem érdekel a politika és a területszerzés gondja, csak a harcra vágynak.
Az FW sajátosságai miatt azonban a Militia leginkább csak egy irányítatlan embertömegre hasonlít, ami az egyéni játékosoknak nem kedvez. Jellemzően csak a jól szervezett FW corpok tudnak érvényesülni, akik egymással informális szövetségekbe lépnek, hogy eredményesebben vehessék fel a harcot az ellenséges oldallal szemben. Éppen ezért azok a játékosok, akik szeretnék a harc ezen aspektusát kipróbálni jobban járnak, ha egy FW corpba lépnek a militia helyett.
Pár szóban a használt hajókról, hajótípusokról: Az FW-ben hatalmas tömegek vannak mindkét oldalon, ezért a capitalok használata egyenlő az öngyilkossággal. Amint megjelenik valaki egy capitalban, arról pillanatok alatt megy az intel a másik oldalon és játékosok tömegei indulnak el hogy elpusztítsák. Ráadásul az FW complexekben ezek a nehézkes behemótok szinte használhatatlanok. A háború elején számos FW rendszer vált capital tömegsírrá, azóta szinte senkit nem látni ilyen hajókban. A BS-ek sem túl flexibilisek ekkora tömegeknél, ezért alakulhatott ki az, hogy mostanára alapvetően a fregatt, destroyer és cruiser osztály dominál a harcokban (azokból is leginkább az olcsóbb, T1 verziók). Mivel az rendszerek és FW complexek elfoglalása nem kecsegtet jutalmakkal, ezért a fő hangsúly az ellenséges hajók lelövésére, a lootra, illetve a military agentek jutalmaira és az ezzel szerezhető javakra tevődött át.
|
Vissza a cikkekre
|
|