EveTime                  


killboard

 
Jugis Modo Utopia cikkek - A Nagy PvP könyv - 2. A PvP típusai
2.1.1. CONCORD, Faction Navy, Factional Warfare   
2010 November 24.

    PvP

    Mermalior




    Retkipeli





    Ha New Eden belső, high security részében akarsz harcba kezdeni, akkor nem árt ha tisztában vagy azzal mire is számíts az empire-t felügyelő, és a helyi frakciók rendfenntartó erőitől, mint amilyen a CONCORD és az adott factional navy fleet. Ebben a cikkben kitérünk arra, hogy mi ezeknek a rendfelügyeleti szerveknek a szerepe, hogyan reagálnak....

        Vissza a cikkekre    


CONCORD / Faction Navy

A CONCORD New Eden rendőrsége, ami a (0.5-1.0) high security rendszerekben felügyeli a biztonságot, védi a pilótákat. Minden bűncselekményre (szinte) azonnal és kíméletlenül reagál, viszont fontos tudni, hogy a CONCORD nem előzi meg a bűnt, csak bünteti. Ezt mindenképpen érdemes jó mélyen a fejünkbe vésni, mert könnyen előfordulhat, hogy ha valaki nagy értékekkel rohangál, az high secben is a kalózok, suicide gankerek martalékává válik. A CONCORD sohasem hibázik, ha bűnt követsz el azt megtorolja, a hajódat semmisíti. Ugyan a pododat nem bántják, de ha un. "global criminal flag"-et kapsz (g.c.), bármely játékos büntetlenül lőhet rád, és ők viszont ki is podolhatnak!

A Faction Navy az adott empire frakció (Amarr, Caldari, Minmatar, Gallente) területének a katonai szervezete. Ez a rendfenntaró erő védi a rendszerek ingóságait (kapuk, station-ök, stb.), illetve távol tartja / bünteti az adott faction ellenségeit (faction standing alapján). High sec-ben találkozhatsz Faction Navy hajókkal és Navy sentry tornyokkal is, low secben csak sentry gun-ok vannak. Nem árt tudni, hogy harcnál a Faction Navy hajók csak web-et tesznek rád, de nem pontoznak.

Nézzük mi az, amire a CONCORD / Faction Navy reagál illetve mi az amire nem:

RENDBONTÁSNAK SZÁMÍT, HA AZ ILLETÖ:
* lő, pontoz, jammel, webbel vagy egyéb módon agresszál egy másik, olyan "ártatlan" játékost, aki nincs a corpjában, illetve akire nincs joga lőni
* CONCORD hajót támad
* remote javító modulokat használ NPC hajókon
* remote javító modulokat használ olyanokon, akik bűnt követtek el (g.c.-sek) vagy outlaw-ok (-5.0 sec státusz vagy alatta)
* high secben, beugrásnál -2.0 és -10.0 sec statusz között g.c.-t kaphatsz (rendszertől függően) és lőhet rád a CONCORD (lásd 1.6.-os cikk)
* aki g.c.-s (global criminal-os), tehát a szabályok valamelyikét már megszegte, és beugrik egy másik high sec rendszerbe

NEM SZÁMÍT RENDBONTÁSNAK:
* ha corptársra lősz
* ha valakit betargetelsz (lock)
* ha valakinek a hajóját/cargoját scanneled
* ha valaki rád kill right-ot kap, agresszál téged, és ezért visszalősz
* ha tolvajra lősz. Egy konténer tulajdonosa büntetlenül rálőhet a tolvajra. Viszont gondolj arra, hogy aztán az ellenfeled ÉS AZ ELLENFELED ÖSSZES CORPTAGJA büntetlenül visszalőhet majd rád!
* ha úgy agresszálsz valakit, hogy háborúban vagytok
* ha valaki global criminal-os, tehát az elöző 15 percben rendet bontott, bárki büntetlenül lőhet rá
* ha az ellenfeled egy másik faction (Amarr, Gallente, Minmatar vagy Caldari) Militia-jához tartozik, ÉS te az ellentétes Militia tagja vagy (faction warfare)

A FACTION NAVY TÁMAD MEG:
* ha celestial object-et agresszálsz (kapu, station, sentry, stb.). Ilyenkor békén hagy a CONCORD, nem kapsz global flag-et, és nem csökken a sec státuszod, de a navy senry-k lőnek majd rád, és a faction navy üldözni fog, amíg le nem jár az agression timered.
* ha az factionhöz tartozó hajót támadsz meg (akár kapun, akár küldetésben / site-on) a factiontől agression timert kapsz, és lőni fog rád a faction navy / sentry
* ha az adott rendszer faction-jéhez viszonyított standinged -5.0 vagy annál rosszabb. Például, ha Amarr rendszerbe lépsz, és az Amarr standinged -5.0, számíthatsz rá, hogy a faction navy üldözni és lőni fog rád.
* ha egy ellenséges faction (Amarr, Gallente, Minmatar vagy Caldari) Militia-jának tagja vagy
* ha a faction navyvel harcolsz, az csak web-et tesz rád, pontot nem

Hogy a CONCORD milyen gyorsan és mekkora flottával igyekszik a bűntett színhelyére, a rendszer security status-ától függ. 1.0-ban bárhol egy tizedmásodperc alatt ott lehetnek, 0.5-ben (már ha nem station vagy kapu mellett folyik a harc) lehet, hogy nem érnek oda időben mielőtt az áldozat elpukkan.


jmu























Factional Warfare

Eve Online-ban a PvP-nek nagyon sok formája van. Ezek közül eléggé egyedülálló a Faction Warfare. Az FW alapja a Militia, ami egyfajta faction hadsereg. Olyan állomásokon csatlakozhatsz hozzájuk, ahol az adott frakció toborzó helye megtalálható (Militia gomb). A Militiát nem játékosok irányítják, de akár egész corpok is beléphetnek oda, hogy később részt vehessenek az ellenséges faction-ök elleni háborúban.

A Faction Warfareben két blokk harcol egymás ellen: az Amarr-Caldari és a Gallente-Minmatar. Ahhoz, hogy egy adott faj Militia-jába léphess, 1.5 vagy annál jobb faction standing szükséges.

- Ha mondjuk belépsz a Minmatar Militia-ba, bárki aki az Amarr vagy Caldari militia tagja automatikusan az ellenségeddé válik, és szabadon lőhetsz rá bárhol, illetve ő is szabadon lőhet rád. Emellett az ellenséges rendszerekben a sentry gun-ok is lőni fognak, és az adott faj NPC hadserege üldözni fog!
- A Militia-hoz való csatlakozásod után automatikusan hozzá fogsz férni a saját Militia csatornádhoz. Itt a játékosok csevegni tudnak, fleeteket rakhatnak össze, és ellenőrizhetik az ellenséghez közeli határ rendszereket. Ezen kívül kaphatnak a Militia ügynökeitől küldetéseket, ellenséges bunkereket támadhatnak, ahol akár értékes loot is eshet.
- Aki részt vesz az FW-ben az nem deklarálhat wart semmilyen corp vagy alliance ellen


Mire jó az FW?

PvP élmények és tapasztalatok szerzésére, valamint a konstans harcra. Egy kezdő pilóta, aki szeretne a PvP-ben fejlődni, az FW-ben garantáltan kitanulhatja a harc alapjait és trükkjeit. Állandó célpontot találhat arra, hogy élesben kipróbálhassa saját magát, megtanulhassa a csapatmozgást. Ugyanez vonatkozik azokra a cégekre is, melyeket nem érdekel a politika és a területszerzés gondja, csak a harcra vágynak.

Az FW sajátosságai miatt azonban a Militia leginkább csak egy irányítatlan embertömegre hasonlít, ami az egyéni játékosoknak nem kedvez. Jellemzően csak a jól szervezett FW corpok tudnak érvényesülni, akik egymással informális szövetségekbe lépnek, hogy eredményesebben vehessék fel a harcot az ellenséges oldallal szemben. Éppen ezért azok a játékosok, akik szeretnék a harc ezen aspektusát kipróbálni jobban járnak, ha egy FW corpba lépnek a militia helyett.

Pár szóban a használt hajókról, hajótípusokról: Az FW-ben hatalmas tömegek vannak mindkét oldalon, ezért a capitalok használata egyenlő az öngyilkossággal. Amint megjelenik valaki egy capitalban, arról pillanatok alatt megy az intel a másik oldalon és játékosok tömegei indulnak el hogy elpusztítsák. Ráadásul az FW complexekben ezek a nehézkes behemótok szinte használhatatlanok. A háború elején számos FW rendszer vált capital tömegsírrá, azóta szinte senkit nem látni ilyen hajókban. A BS-ek sem túl flexibilisek ekkora tömegeknél, ezért alakulhatott ki az, hogy mostanára alapvetően a fregatt, destroyer és cruiser osztály dominál a harcokban (azokból is leginkább az olcsóbb, T1 verziók). Mivel az rendszerek és FW complexek elfoglalása nem kecsegtet jutalmakkal, ezért a fő hangsúly az ellenséges hajók lelövésére, a lootra, illetve a military agentek jutalmaira és az ezzel szerezhető javakra tevődött át.


jmu




















Vissza a cikkekre

original solarflare design by rhuk lunarized by joomlashack
jmu version Mermalior Jugis Modo Utopia